Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Vocational High School Math Teachers on the Mathematics Course Curriculum

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 543 - 582, 31.01.2020
https://doi.org/10.18039/ajesi.682059

Öz

In this study, it was aimed to get opinions of Vocational and Technical Anatolian High Schools’ mathematics teachers about mathematics curriculum. In this respect, it has been benefited from case study from qualitative research methods and maximum variation sampling. The study group consisted of 14 mathematics teachers working in the Eskisehir city center and a semi-structured interview form was used as data collection tool. Teachers evaluated positively getting opinions of stakeholders for updating curriculum. It is seen that the students have problems due to lack of knowledge, they use interactive board and EBA as material, In addition, students have low mathematics achievement and negative attitude towards mathematics. Teachers have made suggestions such as clarifying the roles of teachers within the scope of values education, preparing the program differently according to school types and providing flexibility in order to eliminate the learning deficiencies of the students in the preparation of united annual plan.

Kaynakça

  • Altın, H. M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2 (1), 89-105.
  • Arkonaç, G. (2009). Meslek liselerinde matematik dersinde karşılaşılan sorunlar. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. (4. Basım). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Bayrakdar Çiftçi, Z., Akgün L. ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. 11. Matematik Sempozyumu. Samsun: 19 Mayıs Üniversitesi.
  • Berkant, H. G. ve Şener Gençoğlu, S. (2014). Farklı lise türünde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Çağıran-Gülten, D., İlgan, L. ve Gülten, İ. (2009).Lise 1. sınıf öğrencilerinin matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusunda fikirleri üzerine bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 51-62.
  • Cansız Aktaş, M. ve Baki, A. (2013). Yeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme boyutu ile ilgili öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi,21 (1), 203-222.
  • Cumhur, F. (2018). Öğretmenlerin görüş ve önerileri bağlamında öğrencilerin matematiksel başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 5 (26), 2679-2693.
  • Çiftçi, O. ve Tatar, E. (2015). Güncellenen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,6 (2), 285-298.
  • Dikici, R. ve İşleyen, T. (2003). Bağıntı ve fonksiyon konusundaki öğrenme güçlüklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,11(2), 105-116.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • ERG. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı taslak öğretim programları inceleme ve değerlendirilmesi. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
  • Ergin, A. (2014). Eğitimde etkili iletişim.(7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, D. (2012). Motivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • FitzSimons, G. (2002). What counts as mathematics? Technologies of power in adult andvocational education. Dordrecht, Netherlands: Kluwer Academic Publishers’ dan aktaran Hatısaru, V. ve Erbaş, A.K. (2012). Matematik eğitiminde endüstri meslek liselerindeyaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, X. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri.
  • Friedman, T., L. (2005). "It's a flat world, after all." The New York Times, 3, 33-37.
  • Gülcü, İ. (2014). Etkileşimli tahta kullanımının avantajları ve dezavantajlarına yönelik öğretmen görüşleri. XVI. Akademik Bilişim Konferansı. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Gün, M. (2018). Meslek lisesinde öğrenim gören kız öğrencilerin okula yönelik tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürses, M. (2017). Ortaöğretim matematik müfredatı taslağı üzerine. İstanbul: Bilim Akademisi.
  • Hatısaru, V. (2008). Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Ankara: Başkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kalender, M. Ö. (2010). The roles of affective, socioeconomic status and school factors on mathematics achievement: a structural equation modeling study. Doktora Tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Keser, H. ve Çetinkaya, Y. (2013). Öğretmen ve öğrencilerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik yaşamış oldukları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies Dergisi, 8 (6), 377-403.
  • Kızılcık, A.A., (2009). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin ve ailelerinin meslek liselerine bakış açıları. Yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB. (2017a). Türkiye mesleki ve teknik eğitim strateji belgesi ve eylem planı 2018-2023 dönemi hazırlık süreci programı, (30.03.2018) http://turkmetes.meb.gov.tr/dosya/Turkmetes_2018_2023_Donemi_Hazirlik_Sureci_Kilavuzu.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB. (2017b). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı, (21.02.2018) https://www.ogretmenler.com/haberler/2938-lise-yeni-mufredat-ogretim-programlari.html adresinden alınmıştır.
  • MEB. (2018). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin görünümü. (13.12.2018) https://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/12134429_No1_Turkiyede_Mesleki_ve_Teknik_Egitimin_Gorunumu.pdf adresinden alınmıştır.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston, Virginia. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Taslağı Üzerine, (6.03.2018) http://www.egtmatematik.com/ortaogretim-matematik-ogretim-programi-taslagi-uzerine/ adresinden alınmıştır.
  • Öğretim Programı Taslaklarında Değerler Eğitimi (17.12.2018) https://tedmem.org/mem-notlari/gorus/ogretim-programi-taslaklarinda-degerler-egitimi adresinden alınmıştır.
  • Özüdoğru, M. (2013). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının yordanması. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özsoy, C. (2007). Türkiye’de meslekî ve teknik eğitimin iktisadi kalkınmadaki yeri ve önemi. Doktora tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative interviewing. Qualitative Research and Evaluation Methods, 3(1), 344-347.
  • Sakallı, A. F., Çakan, C., Borazan, A. ve Korkmaz E. (2016). Lise matematik öğretmenlerinin yeni ortaöğretim matematik programı ile ilgili değerlendirmeleri. Ines Journal, 3 (7), 65-81.
  • Şan, İ. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (4), 18-29.
  • Tunç, B., Yıldız, S. ve Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-403.
  • Türkelli, Ö. (2016). Ortaöğretim meslek lisesi 9. Sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusuna ilişkin algıları. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Van de Walle, J.A., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. S. Durmuş (Ed.)). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yavuz Mumcu, H., Mumcu, İ. ve Cansız Aktaş, M. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(2), 180-195.
  • Yazıcılar Ü. ve Bümen, N.T. (2017). 2005, 2011, 2013 yıllarında uygulamaya koyulan lise matematik dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Editörler). Küreselleşen dünyada eğitim içinde (s.140-165). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R.K (1984).Case Study Research: Design and Methods. Sage Publications, Beverly Hills, California.
  • Yüksel, S. (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi,6 (4), 581-608.
  • Yörük, S., Dikici, A. ve Uysal, A. (2002). Bilgi toplumu ve Türkiye’de mesleki eğitim. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,12 (2), 299-312.

Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 1, 543 - 582, 31.01.2020
https://doi.org/10.18039/ajesi.682059

Öz

Ülkemizde farklı okul türlerinde öğrenim gören öğrencilerin matematik başarılarının karşılaştırıldığı çalışmalarda meslek lisesi öğrencilerinin başarılarının diğer okul türlerindeki öğrencilere göre düşük olduğu ve matematik öğrenmede sorun yaşadıkları görülmektedir. Bu çalışmada ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan değerlendirmelerde matematik başarısı açısından okul türüne göre diğer okul türlerine nispeten düşük düzeyde başarı gösteren Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin dokuzuncu sınıf düzeyinde Matematik Dersi Öğretim Programı üzerine görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ve maksimum çeşitlilik örneklemesinden faydalanılmıştır. Çalışma grubu Eskişehir merkezinde görev yapan 14 matematik öğretmeninden oluşturulmuş ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin program geliştirme sürecinde paydaşlardan görüş alınmasını olumlu değerlendirdiği, programın uygulama aşamasında öğrencilerin bilgi eksikliklerinden kaynaklı sorun yaşadıkları, materyal olarak etkileşimli tahta ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nı yoğun olarak kullandıkları görülmektedir. Ayrıca öğretmenler; okulların fizikî ve donanımsal durumunu yeterli bulduklarını, öğrencilerin okula uyum sorunu yaşadıklarını, öğrencilerin matematik başarısının düşük olduğunu ve matematik dersine karşı olumsuz tutum sergilediklerini belirtmektedir. Bu çalışmada öğretmenler, “değerler eğitimi” kapsamında öğretmenlerin rollerinin belirginleştirilmesi, programın okul türlerine göre farklı hazırlanması, ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlanmasında öğrencilerin öğrenme eksikliklerinin giderileceği şekilde esneklik sağlanması gibi önerilerde bulunmuşlardır.

Kaynakça

  • Altın, H. M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent Üniversitesi Eğitim Dergisi, 2 (1), 89-105.
  • Arkonaç, G. (2009). Meslek liselerinde matematik dersinde karşılaşılan sorunlar. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. (4. Basım). Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Bayrakdar Çiftçi, Z., Akgün L. ve Deniz, D. (2013). Dokuzuncu sınıf matematik öğretim programı ile ilgili uygulamada karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen görüşleri ve çözüm önerileri. 11. Matematik Sempozyumu. Samsun: 19 Mayıs Üniversitesi.
  • Berkant, H. G. ve Şener Gençoğlu, S. (2014). Farklı lise türünde çalışan matematik öğretmenlerinin matematik eğitimine yönelik görüşleri. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Çağıran-Gülten, D., İlgan, L. ve Gülten, İ. (2009).Lise 1. sınıf öğrencilerinin matematik konularının günlük yaşamda kullanımı konusunda fikirleri üzerine bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 51-62.
  • Cansız Aktaş, M. ve Baki, A. (2013). Yeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme boyutu ile ilgili öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi,21 (1), 203-222.
  • Cumhur, F. (2018). Öğretmenlerin görüş ve önerileri bağlamında öğrencilerin matematiksel başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 5 (26), 2679-2693.
  • Çiftçi, O. ve Tatar, E. (2015). Güncellenen ortaöğretim matematik öğretim programı hakkında öğretmen görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,6 (2), 285-298.
  • Dikici, R. ve İşleyen, T. (2003). Bağıntı ve fonksiyon konusundaki öğrenme güçlüklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,11(2), 105-116.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin yeni matematik programı hakkındaki görüşleri ve program değişim sürecinde karşılaşılan zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • ERG. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı taslak öğretim programları inceleme ve değerlendirilmesi. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
  • Ergin, A. (2014). Eğitimde etkili iletişim.(7. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ergün, D. (2012). Motivation of students towards mathematics in trade vocational high schools in Ankara. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Bilkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • FitzSimons, G. (2002). What counts as mathematics? Technologies of power in adult andvocational education. Dordrecht, Netherlands: Kluwer Academic Publishers’ dan aktaran Hatısaru, V. ve Erbaş, A.K. (2012). Matematik eğitiminde endüstri meslek liselerindeyaşanan sorunlar ve çözüm önerileri, X. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri.
  • Friedman, T., L. (2005). "It's a flat world, after all." The New York Times, 3, 33-37.
  • Gülcü, İ. (2014). Etkileşimli tahta kullanımının avantajları ve dezavantajlarına yönelik öğretmen görüşleri. XVI. Akademik Bilişim Konferansı. Mersin: Mersin Üniversitesi.
  • Gün, M. (2018). Meslek lisesinde öğrenim gören kız öğrencilerin okula yönelik tutumları. Yüksek Lisans Tezi. Mersin: Mersin Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gürses, M. (2017). Ortaöğretim matematik müfredatı taslağı üzerine. İstanbul: Bilim Akademisi.
  • Hatısaru, V. (2008). Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi. Yüksek lisans tezi. Ankara: Başkent Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kalender, M. Ö. (2010). The roles of affective, socioeconomic status and school factors on mathematics achievement: a structural equation modeling study. Doktora Tezi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Keser, H. ve Çetinkaya, Y. (2013). Öğretmen ve öğrencilerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik yaşamış oldukları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies Dergisi, 8 (6), 377-403.
  • Kızılcık, A.A., (2009). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin ve ailelerinin meslek liselerine bakış açıları. Yüksek lisans tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • MEB. (2017a). Türkiye mesleki ve teknik eğitim strateji belgesi ve eylem planı 2018-2023 dönemi hazırlık süreci programı, (30.03.2018) http://turkmetes.meb.gov.tr/dosya/Turkmetes_2018_2023_Donemi_Hazirlik_Sureci_Kilavuzu.pdf adresinden alınmıştır.
  • MEB. (2017b). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı, (21.02.2018) https://www.ogretmenler.com/haberler/2938-lise-yeni-mufredat-ogretim-programlari.html adresinden alınmıştır.
  • MEB. (2018). Türkiye’de mesleki ve teknik eğitimin görünümü. (13.12.2018) https://mtegm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_11/12134429_No1_Turkiyede_Mesleki_ve_Teknik_Egitimin_Gorunumu.pdf adresinden alınmıştır.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston, Virginia. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programı Taslağı Üzerine, (6.03.2018) http://www.egtmatematik.com/ortaogretim-matematik-ogretim-programi-taslagi-uzerine/ adresinden alınmıştır.
  • Öğretim Programı Taslaklarında Değerler Eğitimi (17.12.2018) https://tedmem.org/mem-notlari/gorus/ogretim-programi-taslaklarinda-degerler-egitimi adresinden alınmıştır.
  • Özüdoğru, M. (2013). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının yordanması. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özsoy, C. (2007). Türkiye’de meslekî ve teknik eğitimin iktisadi kalkınmadaki yeri ve önemi. Doktora tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative interviewing. Qualitative Research and Evaluation Methods, 3(1), 344-347.
  • Sakallı, A. F., Çakan, C., Borazan, A. ve Korkmaz E. (2016). Lise matematik öğretmenlerinin yeni ortaöğretim matematik programı ile ilgili değerlendirmeleri. Ines Journal, 3 (7), 65-81.
  • Şan, İ. (2015). Matematik öğretmenlerinin sınıf geçmeye ilişkin ilköğretim yönetmeliği hakkındaki görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (4), 18-29.
  • Tunç, B., Yıldız, S. ve Doğan, A. (2015). Meslek liselerinde disiplin sorunları, nedenleri ve çözümü: bir durum analizi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 384-403.
  • Türkelli, Ö. (2016). Ortaöğretim meslek lisesi 9. Sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusuna ilişkin algıları. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Van de Walle, J.A., Karp, K. S. ve Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği: gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. S. Durmuş (Ed.)). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Yavuz Mumcu, H., Mumcu, İ. ve Cansız Aktaş, M. (2012). Meslek lisesi öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(2), 180-195.
  • Yazıcılar Ü. ve Bümen, N.T. (2017). 2005, 2011, 2013 yıllarında uygulamaya koyulan lise matematik dersi öğretim programları üzerine bir analiz. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Editörler). Küreselleşen dünyada eğitim içinde (s.140-165). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R.K (1984).Case Study Research: Design and Methods. Sage Publications, Beverly Hills, California.
  • Yüksel, S. (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi,6 (4), 581-608.
  • Yörük, S., Dikici, A. ve Uysal, A. (2002). Bilgi toplumu ve Türkiye’de mesleki eğitim. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,12 (2), 299-312.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Biçer Bu kişi benim 0000-0003-2029-6630

Tuba Ada Bu kişi benim 0000-0001-5077-3376

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Biçer, F., & Ada, T. (2020). Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 543-582. https://doi.org/10.18039/ajesi.682059
AMA Biçer F, Ada T. Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. AJESI. Ocak 2020;10(1):543-582. doi:10.18039/ajesi.682059
Chicago Biçer, Fatih, ve Tuba Ada. “Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 10, sy. 1 (Ocak 2020): 543-82. https://doi.org/10.18039/ajesi.682059.
EndNote Biçer F, Ada T (01 Ocak 2020) Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International 10 1 543–582.
IEEE F. Biçer ve T. Ada, “Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri”, AJESI, c. 10, sy. 1, ss. 543–582, 2020, doi: 10.18039/ajesi.682059.
ISNAD Biçer, Fatih - Ada, Tuba. “Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 10/1 (Ocak 2020), 543-582. https://doi.org/10.18039/ajesi.682059.
JAMA Biçer F, Ada T. Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. AJESI. 2020;10:543–582.
MLA Biçer, Fatih ve Tuba Ada. “Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 10, sy. 1, 2020, ss. 543-82, doi:10.18039/ajesi.682059.
Vancouver Biçer F, Ada T. Matematik Dersi Öğretim Programı Üzerine Meslek Lisesi Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. AJESI. 2020;10(1):543-82.

Cited By