Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pre-Service Science Teachers’ Opinions About Portfolio and Learning Style-Based Applications

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 493 - 520, 31.07.2023
https://doi.org/10.18039/ajesi.1296195

Öz

In this study, it was aimed to determine the opinions of pre-service teachers about portfolio. Mixed method, which includes both quantitative and qualitative data, was used in research. The design of research is convergent parallel mixed design. The research was carried out with 67 pre-service science teachers studying in the 2nd year of Science Education at a state university. Two different groups were formed. Pre-service teachers in one of the groups prepared only portfolio files in accordance with course content. For the other group learning styles of the pre-service teachers were determined and lessons were taught by creating appropriate lesson activities and they prepared portfolio files. The research was studied within the scope of "Animal and Plant Tissues" in General Biology Laboratory course. Quantitative data were collected using “Portfolio Process Evaluation Form” after the applications. In order to support and explain quantitative data results, opinions of pre-service teachers about portfolio were obtained by using the interview form containing open-ended questions developed by researcher. Percentage-frequency tables were used for analyzing quantitative data and content analysis was performed for qualitative data. According to data of research, "the portfolio application enables them to learn better and permanently, develops their creativity and they like this application". At the same time, according to data of "Portfolio Process Evaluation Form", 91.4% of first group and 96.9% of second group said yes to item related about that it enables them to learn the subjects in more detail and permanently. It is stated that for the item about improving individual skill, 91.4% of first group and 100% of second group said yes. It is considered that reinforcing biology lessons with portfolio evaluation by teaching lessons with suitable activities for learning styles of pre-service teachers can be more effective in the field of science.

Kaynakça

  • Abalı-Öztürk, Y. ve Şahin, Ç. (2014). Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, öz yeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022 1046. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63451 adresinden 22.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Alpar, R. (2013). Uygulamalı çok değişkenli istatistik yöntemler (4. Basım). Detay Yayıncılık.
  • Anahtarcı, S. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik programında portfolyonun başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]Trakya Üniversitesi.
  • Arslan, A. (2022). Üniversite öğrencilerinin öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (18), 114-138. https://doi.org/10.46778/goputeb.1022445 adresinden 14.02.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Arter, J. A & Spandel, V. (1992). Using portfolios of student work in instruction and assessment. Educational Measurement: Issues and Practice, 11(1), 36-44. Retrieved June 14, 2022 from, https://doi.org/10.1111/j.1745 3992.1992.tb00230.x
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006). Öğrenme stilleri ile ilgili elektronik ortamda yayınlanan çalışmaların incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Avan, Y. ve Şahin, Ş. (2020). Akran koçluğu ve portfolyo kullanımı: etkili öğretim yönteminde iki yöntem.Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28) 1028-1053.
  • Bağcı, İ. (2009). Sosyal bilgiler dersinde Türk tarihinde yolculuk ünitesinin alternatif değerlendirme ile (portfolyo) işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bahar, M. & Polat, M. (2007) The science topics perceived difficult by pupils at primary 6-8 classes: diagnosing the problems and remedy suggestions, Educational Sciences:Theory & Practice, 7(3), 1113-1130.
  • Bahar, H. H. ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 379-386. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/817440 adresinden 12.08.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Bahçeci, D. (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerinin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Bahçeci, D. (2009). Portfolyo değerlendirmenin sınav kaygısı, çalışma davranışı ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 169-182.
  • Baki, A., ve Birgin, O. (2004). Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasından yansımalar: Bir özel durum çalışması. Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 79- 99.
  • Balaban, M. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının genel biyoloji laboratuvarına yönelik öğrenme stillerine uygun ders planlamaları ve portfolyo uygulamaları. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Barbera, E. (2009). Mutual feedback in e‐portfolio assessment: An approach to the netfolio system. British Journal of Educational Technology, 40 (2), 342-357. Retrieved June 14, 2022, from https://doi.org/10.1111/j.14678535.2007.00803.x
  • Barootchi, N. & Keshavarz, M. H. (2002). Assessment of Achievement Through Portfolios and Teacher-made Tests, Educational Research, 44 (3), 279- 288. Retrieved June 14, 2022, from https://doi.org/10.1080/00131880210135313
  • Başçiftçi, R. (2011). Portfolyonun fen ve teknoloji dersindeki öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, 2011 Antalya- Turkey, 311-316
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9 (2), 749-763. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/90775 adresinden 14.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Ç. E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Akademi.
  • Campbell, D., Melenyzer, B., Nettles, D. & Wyman, R. (2000). Portfolio and performance assessment in teacher education, Allyn and Bacon Press.
  • Çeğindir, Y. N. (2006). Giyim eğitiminde yeterliğe dayalı portfolyo değerlendirme. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi, 1/1, Temmuz, 251-264.
  • Çokçalışkan, H. (2014). Tematik portfolyo uygulamasının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki başarı, kalıcılık ve derse yönelik tutum üzerine etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi.
  • Edgerton, R., Hutchings, P. & Quinlan, K. (1991). The teaching portfolio: capturing the scholarship in teaching. American Association for Higher Education.
  • Ekici, G. (2001). Öğrenme stiline dayalı biyoloji öğretiminin analizi. [Yayımlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi
  • Erdoğan, T. (2006). Yabancı dil öğretiminde portfolyoya dayalı değerlendirmenin öğrenci başarısı ve derse yönelik tutumlarına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Ermurat, D. G. (2013). Öğrenme stilleri ve beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin biyoloji dersindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi.[Yayımlanmamış doktora tezi] Atatürk Üniversitesi.
  • Ersoy, A. F. (2006). Öğretmen adaylarının gelişim dosyasına dayalı değerlendirmeye ilişkin görüşleri, İlköğretim Online Dergisi, 5-1,85-95. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/91063 adresinden 14.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Evans, N. (2021). Experiential learning: assessment and accreditation. Taylor & Francis Group: Routledge, 242.
  • Evin-Gencel, İ. (2006). Öğrenme stilleri̇, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi, [Yayımlanmamış doktora tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Evin-Gencel, İ. ve Erdoğan, M. (2022). Kolb’un yenilenen öğrenme stilleri sınıflamasına ilişkin bir inceleme. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 813-833. https://doi.org/10.33308/26674874.2022363492 adresinden 14.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Evin-Gencel, İ., Erdoğan, M., Kolb, A.Y. & Kolb, D.A. (2021). Rubric for experiential training. International Journal of Progressive Education, 17(4), 188-211. Retrieved January 20, 2023, from https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.366.13
  • Gökmen, A. ve Ekici, G. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji öz-yeterlik algı düzeyleri ile öğrenme stilleri ilişkisinin değerlendirilmesi. Gefad/Gujgef 32(3), 843- 866. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/76934 adresinden 14.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Green, K. and Emerson, A. (2008). Reorganizing freshman business mathematics II: uthentic assessment in mathematics through professional memos. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA, 27(2), 66-80.
  • Güngör, S. (2005). Ortaöğretim geometri dersi üçgenler konusunda oluşturmacı yaklaşıma dayalı elle yapılan materyaller ve portfolyo hazırlamanın öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Gürel, H. (2013). İlköğretim 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve hatırlama düzeyine etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi.
  • Güven, E. (2007). Portfolyonun ilköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “vücudumuzda sistemler” ünitesinde öğrenci başarısına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans Tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Güven, E., ve Aydoğdu, M. (2009). Portfolyonun 6. sınıf fen ve teknoloji dersi vücudumuzdaki sistemler ünitesinde başarı ve kalıcılığa etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 115-126.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order Thing. Viacom Campany.
  • Hevedanlı, M., ve Akbayın, H. (2006). Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin başarı, hatırda tutma ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 21-31
  • Kaleli Yılmaz, G., Metin, M., Birişçi, S. ve Coşkun, K. (2010). Öğretmen adayları en iyi nasıl öğrenir? [Conference presentation]. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 2010.
  • Koç, D. (2007). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (Afyonkarahisar il örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Kocatepe Üniversitesi.
  • Kolb, D. A. (1985). Learning style inventory, revised edition. Boston, MA: Hay Group, Hay Resources Direct.
  • Kolb, D. A. (1999). The Kolb learning style inventory,version 3: technical specifications. Hay Resources Direct.
  • Kolb, A. Y., & Kolb, D. A. (2005). Learning styles and learning spaces: Enhancing experiential learning in higher education. Academy of Management Learning & Education, 4, 193-212. Retrieved June 16, 2022, from https://doi.org/10.5465/amle.2005.17268566
  • Kolb, A.Y. & Kolb, D. (2012). Experiential learning theory. Encyclopedia of the Science of Learning, 1215-1219.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002). Fen eğitim öğrencilerinin gelişimini değerlendirmek için portfolyo kullanımı üzerine bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167-176. http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/961-published.pdf adresinden 14.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Köroğlu Mutlu, Ü. (2011). İngilizce öğretiminde proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme uygulamalarının lise öğrencilerinin başarısına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Uludağ Üniversitesi.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M. ve Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4831 adresinden 14.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Menevşe, E. B. (2012). Portfolyo uygulamasının öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Mıhladız, G. (2007). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Muğla Üniversitesi.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd Edition). California: SAGE Publications.
  • Mutlu, M. (2006). Anadolu lisesi, Anadolu öğretmen lisesi, fen lisesindeki öğrencilerin öğrenme stilleri ile biyoloji dersine karşı tutumları arasındaki ilişki. International Journal of Environmental & Science Education. 1 (2),148-162.
  • Mutlu, M. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31358 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdemir, N. (2015). A comparative study regarding the learnig styles of Turkish undergraduate geography students and their western counterparts. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25 (1), 71-88. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/157403 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdemir, N. ve Kesten, A. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16 (1), 361-377. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32304 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Özkan, Ş., Sungur, S. ve Tekkaya, C. (2004). The effect of tenth graders’ learning style preferences on their biology achievement Eğitim ve Bilim. 29 (134), 75-79. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5045/1122 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Parlakyıldız, B. (2008). Üniversite öğrencilerinin portfolyoya dayalı değerlendirmenin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilişsel yaşam becerilerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Pegem Akademi.
  • Paulson, F. L., Paulson, P. R. & Meyer, C. A. (1991). What makes a portfolio a portfolio? Educational Leadership, 48, 60-63. Retrieved September 11, 2022, from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED334251.pdf
  • Pekiyi.com. (12 Ocak 2008 tarihinde erişilmiştir). http://www.pekiyi.com/dokuman/default.asp?islem=git&id=875
  • Polat-Demir, B. (2020). The effect of electronic portfolio application on the attitude of pre service teachers towards the course of measurement and evaluation in education. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(12), 845- 885.
  • Polat, M. ve Köse, Y. (2013). Okullarda bir performans değerlendirme aracı olarak e- portfolyo kullanımına yönelik ilköğretim öğretmenlerinin görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 1(1), 57-82.
  • Sadler, P. M. & Good, E. (2006). The impact of self and peer grading on student learning. Educational Assessment, 11(1), 1-31. Retrieved September 11, 2022, from https://doi.org/10.1207/s15326977ea1101_1
  • Sağlam-Arslan, A., Avcı, N. ve İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,115-128. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423939919.pdf adresinden 05.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sajedi, R. (2014). Self-assessment and portfolio production of Iranian EFL learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 98 (2014), 1641-1649 . Retrieved September 19, 2022, from https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.588
  • Saylan, A., Yanar, S. & Kaya, H. (2019). Fen bilimleri dersinde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 21-30. https://doi.org/10.18506/anemon.428865 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Seitova, M. (2019). The effect of the eposti on the self-evaluation of the student teachers of English Elementary Education Online, 2019; 8 (3), 1367-1377. Retrieved September 19, 2022, from https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.612580
  • Sezgin, F. (2008). Proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirmenin öğrenci başarısına ve tutum düzeylerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
  • Stiggins, R. J. (1994). Student-centered classroom assessment, New York: Merrill Publishing Co
  • Şaşmazören, F., Karapınar, A., Sarı, K. ve Gürcan, F. (2021). Öğrencilerin gözünden portfolyo uygulaması: öz değerlendirme ve dosya kapak görseli analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 408-440. https://doi.org/10.21764/maeuefd.931503 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Tashakkori, A., Johnson, R. B. & Teddlie, C. (2021). Foundations of mixed methods research. Integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Tekkaya, C., Özkan Ö., Sungur S., ve Uzuntiryaki E. (2000). Öğrencilerin biyoloji konularını anlama zorlukları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildirileri, 5-9 Ankara.
  • Tiwari, A. (2003). From process to outcome: the effect of portfolio assessment on student learning, Nurse Education Today, 23(24), 269-277. Retrieved June 16, 2015, from https://eric.ed.gov/?id=EJ667445
  • Tsybulsky, D. & Oz, A. (2019) From frustration to insights: experiences, attitudes, and pedagogical practices of preservice science teachers implementing PBL in elementary school. Journal of Science Teacher Education, 30(3), 259-279. Retrieved May 12, 2022, from https://doi.org/10.1080/1046560X.2018.1559560
  • Turan, M. A. (2013). İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Turan, M. A., ve Sakız, G. (2014). Fen ve teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 48-63. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/161060 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Wiggins, G. (1993). Assessment to improve performance, not just monitor it: Assessment reform in the social sciences. Social Science Record, 30(2), 5-12.
  • Yanar, S. (2018). Fen bilimleri dersinde portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Yapıcı, İ. Ü. ve Hevedanlı, M. (2012). Pre-service biology teachers’ attitudes towards ict using in biology teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 64, 633-638. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.074 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Seçkin Yayınevi
  • Yıldırım, H. İ. (2023). Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin temel alındığı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterlik inanç̧, tutum ve bilgi düzeylerine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 497-530. https://doi.org/10.17152/gefad.1167096 adresinden 15.06.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Zeybek, G. (2019). Veri tabanı organizasyonu dersinde elektronik portfolyo uygulamalarının akademik başarıya etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 1045-1058. https://doi.org/10.32709/akusosbil.427180 adresinden 15.06.2022 tarihinde erişilmiştir.

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 2, 493 - 520, 31.07.2023
https://doi.org/10.18039/ajesi.1296195

Öz

Portfolyo uygulamasının ders etkinliklerine ve değerlendirme sürecine dahil edildiği bu araştırmada, öğretmen adaylarının portfolyo ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada hem nicel hem de nitel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem benimsenmiştir. Karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel karma desen benimsenerek elde edilen veriler ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören 67 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. İki farklı grup oluşturulmuştur. Araştırmadaki gruplardan birindeki öğretmen adaylarından ders içeriklerine uygun olarak sadece portfolyo dosyalarını hazırlamaları istenmiştir. Diğer grupta yer alan öğretmen adaylarının ise öğrenme stilleri belirlendikten sonra bunlara uygun ders etkinlikleri oluşturularak ders işlenmiş ve yine portfolyo dosyaları hazırlamaları istenmiştir. Araştırma, Genel Biyoloji Laboratuvarı dersinde “Hayvansal ve Bitkisel Dokular” konusu kapsamında yürütülmüştür. Uygulamalar sonrasında “Portfolyo Sürecini Değerlendirme Formu” kullanılarak nicel veriler toplanmıştır. Nicel veri sonuçlarını desteklemek ve açıklamak amacıyla da araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu soruları içeren görüşme formu kullanılarak öğretmen adaylarının portfolyo hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde yüzde-frekans tabloları kullanılırken nitel veriler için içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonunda elde edilen verilere göre öğretmen adaylarının “portfolyo uygulamasının daha iyi ve kalıcı öğrenmelerini sağladığını, yaratıcıklarını geliştirdiğini ve bu uygulamayı sevdiklerini” içeren görüşlere ulaşılmıştır. Aynı zamanda “Portfolyo Sürecini Değerlendirme Formu” verilerine göre öğretmen adaylarının konuları, daha ayrıntılı ve kalıcı olarak öğrenmelerini sağladığı ile ilgili maddeye birinci gruptaki öğretmen adaylarının %91,4 gibi bir oranla, ikinci gruptaki öğretmen adaylarının ise %96,9 gibi bir oranla evet dediği görülmüştür. Bireysel becerilerini daha çok geliştirdiğine ilişkin maddede ise birinci gruptaki öğretmen adaylarının %91,4, ikinci gruptaki öğretmen adaylarının ise %100’lük bir oran ile evet dediği görülmüştür. Fen bilimleri alanında biyoloji derslerinin öğretiminde öğretmen adaylarının öğrenme stillerine uygun etkinlikler ile ders işlenerek portfolyo değerlendirme ile pekiştirilmesinin daha etkili olabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Abalı-Öztürk, Y. ve Şahin, Ç. (2014). Alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinin akademik başarı, kalıcılık, öz yeterlilik algısı ve tutum üzerine etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 1022 1046. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/63451 adresinden 22.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Alpar, R. (2013). Uygulamalı çok değişkenli istatistik yöntemler (4. Basım). Detay Yayıncılık.
  • Anahtarcı, S. (2009). Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı matematik programında portfolyonun başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]Trakya Üniversitesi.
  • Arslan, A. (2022). Üniversite öğrencilerinin öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (18), 114-138. https://doi.org/10.46778/goputeb.1022445 adresinden 14.02.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Arter, J. A & Spandel, V. (1992). Using portfolios of student work in instruction and assessment. Educational Measurement: Issues and Practice, 11(1), 36-44. Retrieved June 14, 2022 from, https://doi.org/10.1111/j.1745 3992.1992.tb00230.x
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Aşkın, Ö. (2006). Öğrenme stilleri ile ilgili elektronik ortamda yayınlanan çalışmaların incelenmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Avan, Y. ve Şahin, Ş. (2020). Akran koçluğu ve portfolyo kullanımı: etkili öğretim yönteminde iki yöntem.Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(28) 1028-1053.
  • Bağcı, İ. (2009). Sosyal bilgiler dersinde Türk tarihinde yolculuk ünitesinin alternatif değerlendirme ile (portfolyo) işlenmesinin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bahar, M. & Polat, M. (2007) The science topics perceived difficult by pupils at primary 6-8 classes: diagnosing the problems and remedy suggestions, Educational Sciences:Theory & Practice, 7(3), 1113-1130.
  • Bahar, H. H. ve Sülün, A. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri, cinsiyet öğrenme stili ilişkisi ve öğrenme stiline göre akademik başarı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2), 379-386. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/817440 adresinden 12.08.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Bahçeci, D. (2006). Anatomi dersinde portfolyo kullanmanın öğrencilerinin bilişsel ve duyuşsal özellikleri üzerine etkisi. [Yayımlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Bahçeci, D. (2009). Portfolyo değerlendirmenin sınav kaygısı, çalışma davranışı ve tutum üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 169-182.
  • Baki, A., ve Birgin, O. (2004). Alternatif değerlendirme aracı olarak bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası uygulamasından yansımalar: Bir özel durum çalışması. Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 79- 99.
  • Balaban, M. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının genel biyoloji laboratuvarına yönelik öğrenme stillerine uygun ders planlamaları ve portfolyo uygulamaları. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Barbera, E. (2009). Mutual feedback in e‐portfolio assessment: An approach to the netfolio system. British Journal of Educational Technology, 40 (2), 342-357. Retrieved June 14, 2022, from https://doi.org/10.1111/j.14678535.2007.00803.x
  • Barootchi, N. & Keshavarz, M. H. (2002). Assessment of Achievement Through Portfolios and Teacher-made Tests, Educational Research, 44 (3), 279- 288. Retrieved June 14, 2022, from https://doi.org/10.1080/00131880210135313
  • Başçiftçi, R. (2011). Portfolyonun fen ve teknoloji dersindeki öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, 2011 Antalya- Turkey, 311-316
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 9 (2), 749-763. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/90775 adresinden 14.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Ç. E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Akademi.
  • Campbell, D., Melenyzer, B., Nettles, D. & Wyman, R. (2000). Portfolio and performance assessment in teacher education, Allyn and Bacon Press.
  • Çeğindir, Y. N. (2006). Giyim eğitiminde yeterliğe dayalı portfolyo değerlendirme. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Dergisi, 1/1, Temmuz, 251-264.
  • Çokçalışkan, H. (2014). Tematik portfolyo uygulamasının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki başarı, kalıcılık ve derse yönelik tutum üzerine etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Denizoğlu, P. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi öz-yeterlik inanç düzeyleri, öğrenme stilleri ve fen bilgisi öğretimine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi.
  • Edgerton, R., Hutchings, P. & Quinlan, K. (1991). The teaching portfolio: capturing the scholarship in teaching. American Association for Higher Education.
  • Ekici, G. (2001). Öğrenme stiline dayalı biyoloji öğretiminin analizi. [Yayımlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi
  • Erdoğan, T. (2006). Yabancı dil öğretiminde portfolyoya dayalı değerlendirmenin öğrenci başarısı ve derse yönelik tutumlarına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Ermurat, D. G. (2013). Öğrenme stilleri ve beyin temelli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin biyoloji dersindeki başarı ve tutumları üzerine etkisi.[Yayımlanmamış doktora tezi] Atatürk Üniversitesi.
  • Ersoy, A. F. (2006). Öğretmen adaylarının gelişim dosyasına dayalı değerlendirmeye ilişkin görüşleri, İlköğretim Online Dergisi, 5-1,85-95. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/91063 adresinden 14.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Evans, N. (2021). Experiential learning: assessment and accreditation. Taylor & Francis Group: Routledge, 242.
  • Evin-Gencel, İ. (2006). Öğrenme stilleri̇, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi, [Yayımlanmamış doktora tezi], Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Evin-Gencel, İ. ve Erdoğan, M. (2022). Kolb’un yenilenen öğrenme stilleri sınıflamasına ilişkin bir inceleme. Yaşadıkça Eğitim, 36(3), 813-833. https://doi.org/10.33308/26674874.2022363492 adresinden 14.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Evin-Gencel, İ., Erdoğan, M., Kolb, A.Y. & Kolb, D.A. (2021). Rubric for experiential training. International Journal of Progressive Education, 17(4), 188-211. Retrieved January 20, 2023, from https://doi.org/10.29329/ijpe.2021.366.13
  • Gökmen, A. ve Ekici, G. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji öz-yeterlik algı düzeyleri ile öğrenme stilleri ilişkisinin değerlendirilmesi. Gefad/Gujgef 32(3), 843- 866. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/76934 adresinden 14.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • Green, K. and Emerson, A. (2008). Reorganizing freshman business mathematics II: uthentic assessment in mathematics through professional memos. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA, 27(2), 66-80.
  • Güngör, S. (2005). Ortaöğretim geometri dersi üçgenler konusunda oluşturmacı yaklaşıma dayalı elle yapılan materyaller ve portfolyo hazırlamanın öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi.
  • Gürel, H. (2013). İlköğretim 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve hatırlama düzeyine etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi.
  • Güven, E. (2007). Portfolyonun ilköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “vücudumuzda sistemler” ünitesinde öğrenci başarısına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans Tezi], Gazi Üniversitesi.
  • Güven, E., ve Aydoğdu, M. (2009). Portfolyonun 6. sınıf fen ve teknoloji dersi vücudumuzdaki sistemler ünitesinde başarı ve kalıcılığa etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(2), 115-126.
  • Haladyna, T. M. (1997). Writing test items to evaluate higher order Thing. Viacom Campany.
  • Hevedanlı, M., ve Akbayın, H. (2006). Biyoloji öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin başarı, hatırda tutma ve derse yönelik tutum üzerindeki etkileri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 21-31
  • Kaleli Yılmaz, G., Metin, M., Birişçi, S. ve Coşkun, K. (2010). Öğretmen adayları en iyi nasıl öğrenir? [Conference presentation]. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, 2010.
  • Koç, D. (2007). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (Afyonkarahisar il örneği). [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi] Kocatepe Üniversitesi.
  • Kolb, D. A. (1985). Learning style inventory, revised edition. Boston, MA: Hay Group, Hay Resources Direct.
  • Kolb, D. A. (1999). The Kolb learning style inventory,version 3: technical specifications. Hay Resources Direct.
  • Kolb, A. Y., & Kolb, D. A. (2005). Learning styles and learning spaces: Enhancing experiential learning in higher education. Academy of Management Learning & Education, 4, 193-212. Retrieved June 16, 2022, from https://doi.org/10.5465/amle.2005.17268566
  • Kolb, A.Y. & Kolb, D. (2012). Experiential learning theory. Encyclopedia of the Science of Learning, 1215-1219.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2002). Fen eğitim öğrencilerinin gelişimini değerlendirmek için portfolyo kullanımı üzerine bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167-176. http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/961-published.pdf adresinden 14.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Köroğlu Mutlu, Ü. (2011). İngilizce öğretiminde proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirme uygulamalarının lise öğrencilerinin başarısına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Uludağ Üniversitesi.
  • Kurt, H., Ekici, G., Gökmen, A., Aktaş, M. ve Aksu, Ö. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji laboratuvarı sınıf çevresine ilişkin algılarına öğrenme stillerinin etkisi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.4831 adresinden 14.01.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Menevşe, E. B. (2012). Portfolyo uygulamasının öğretmen adaylarının akademik başarılarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi
  • Mıhladız, G. (2007). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Muğla Üniversitesi.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd Edition). California: SAGE Publications.
  • Mutlu, M. (2006). Anadolu lisesi, Anadolu öğretmen lisesi, fen lisesindeki öğrencilerin öğrenme stilleri ile biyoloji dersine karşı tutumları arasındaki ilişki. International Journal of Environmental & Science Education. 1 (2),148-162.
  • Mutlu, M. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stilleri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 1-21. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/31358 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdemir, N. (2015). A comparative study regarding the learnig styles of Turkish undergraduate geography students and their western counterparts. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25 (1), 71-88. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/157403 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdemir, N. ve Kesten, A. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,16 (1), 361-377. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32304 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Özkan, Ş., Sungur, S. ve Tekkaya, C. (2004). The effect of tenth graders’ learning style preferences on their biology achievement Eğitim ve Bilim. 29 (134), 75-79. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5045/1122 adresinden 01.04.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Parlakyıldız, B. (2008). Üniversite öğrencilerinin portfolyoya dayalı değerlendirmenin üniversite öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilişsel yaşam becerilerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, çev.). Pegem Akademi.
  • Paulson, F. L., Paulson, P. R. & Meyer, C. A. (1991). What makes a portfolio a portfolio? Educational Leadership, 48, 60-63. Retrieved September 11, 2022, from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED334251.pdf
  • Pekiyi.com. (12 Ocak 2008 tarihinde erişilmiştir). http://www.pekiyi.com/dokuman/default.asp?islem=git&id=875
  • Polat-Demir, B. (2020). The effect of electronic portfolio application on the attitude of pre service teachers towards the course of measurement and evaluation in education. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5(12), 845- 885.
  • Polat, M. ve Köse, Y. (2013). Okullarda bir performans değerlendirme aracı olarak e- portfolyo kullanımına yönelik ilköğretim öğretmenlerinin görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 1(1), 57-82.
  • Sadler, P. M. & Good, E. (2006). The impact of self and peer grading on student learning. Educational Assessment, 11(1), 1-31. Retrieved September 11, 2022, from https://doi.org/10.1207/s15326977ea1101_1
  • Sağlam-Arslan, A., Avcı, N. ve İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11,115-128. https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423939919.pdf adresinden 05.07.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Sajedi, R. (2014). Self-assessment and portfolio production of Iranian EFL learners. Procedia Social and Behavioral Sciences, 98 (2014), 1641-1649 . Retrieved September 19, 2022, from https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.588
  • Saylan, A., Yanar, S. & Kaya, H. (2019). Fen bilimleri dersinde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 21-30. https://doi.org/10.18506/anemon.428865 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Seitova, M. (2019). The effect of the eposti on the self-evaluation of the student teachers of English Elementary Education Online, 2019; 8 (3), 1367-1377. Retrieved September 19, 2022, from https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.612580
  • Sezgin, F. (2008). Proje tabanlı öğrenme ve portfolyo değerlendirmenin öğrenci başarısına ve tutum düzeylerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Zonguldak Karaelmas Üniversitesi
  • Stiggins, R. J. (1994). Student-centered classroom assessment, New York: Merrill Publishing Co
  • Şaşmazören, F., Karapınar, A., Sarı, K. ve Gürcan, F. (2021). Öğrencilerin gözünden portfolyo uygulaması: öz değerlendirme ve dosya kapak görseli analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 60, 408-440. https://doi.org/10.21764/maeuefd.931503 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Tashakkori, A., Johnson, R. B. & Teddlie, C. (2021). Foundations of mixed methods research. Integrating quantitative and qualitative approaches in the social and behavioral sciences (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Tekkaya, C., Özkan Ö., Sungur S., ve Uzuntiryaki E. (2000). Öğrencilerin biyoloji konularını anlama zorlukları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildirileri, 5-9 Ankara.
  • Tiwari, A. (2003). From process to outcome: the effect of portfolio assessment on student learning, Nurse Education Today, 23(24), 269-277. Retrieved June 16, 2015, from https://eric.ed.gov/?id=EJ667445
  • Tsybulsky, D. & Oz, A. (2019) From frustration to insights: experiences, attitudes, and pedagogical practices of preservice science teachers implementing PBL in elementary school. Journal of Science Teacher Education, 30(3), 259-279. Retrieved May 12, 2022, from https://doi.org/10.1080/1046560X.2018.1559560
  • Turan, M. A. (2013). İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi, [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Turan, M. A., ve Sakız, G. (2014). Fen ve teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 48-63. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/161060 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Wiggins, G. (1993). Assessment to improve performance, not just monitor it: Assessment reform in the social sciences. Social Science Record, 30(2), 5-12.
  • Yanar, S. (2018). Fen bilimleri dersinde portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Yapıcı, İ. Ü. ve Hevedanlı, M. (2012). Pre-service biology teachers’ attitudes towards ict using in biology teaching. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 64, 633-638. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.074 adresinden 05.11.2022 tarihinde erişilmiştir.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Seçkin Yayınevi
  • Yıldırım, H. İ. (2023). Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin temel alındığı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz-yeterlik inanç̧, tutum ve bilgi düzeylerine etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 497-530. https://doi.org/10.17152/gefad.1167096 adresinden 15.06.2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Zeybek, G. (2019). Veri tabanı organizasyonu dersinde elektronik portfolyo uygulamalarının akademik başarıya etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(4), 1045-1058. https://doi.org/10.32709/akusosbil.427180 adresinden 15.06.2022 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 84 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mihrican Balaban Zor 0000-0002-8512-7398

Munise Güneş 0000-0001-7038-0078

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2023
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Balaban Zor, M., & Güneş, M. (2023). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 13(2), 493-520. https://doi.org/10.18039/ajesi.1296195
AMA Balaban Zor M, Güneş M. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri. AJESI. Temmuz 2023;13(2):493-520. doi:10.18039/ajesi.1296195
Chicago Balaban Zor, Mihrican, ve Munise Güneş. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler Ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13, sy. 2 (Temmuz 2023): 493-520. https://doi.org/10.18039/ajesi.1296195.
EndNote Balaban Zor M, Güneş M (01 Temmuz 2023) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13 2 493–520.
IEEE M. Balaban Zor ve M. Güneş, “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri”, AJESI, c. 13, sy. 2, ss. 493–520, 2023, doi: 10.18039/ajesi.1296195.
ISNAD Balaban Zor, Mihrican - Güneş, Munise. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler Ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 13/2 (Temmuz 2023), 493-520. https://doi.org/10.18039/ajesi.1296195.
JAMA Balaban Zor M, Güneş M. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri. AJESI. 2023;13:493–520.
MLA Balaban Zor, Mihrican ve Munise Güneş. “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler Ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 13, sy. 2, 2023, ss. 493-20, doi:10.18039/ajesi.1296195.
Vancouver Balaban Zor M, Güneş M. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Uygun Etkinlikler ile Portfolyo Hakkındaki Görüşleri. AJESI. 2023;13(2):493-520.