Çalışma mobil-FeTeMM öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının mühendislik tasarım süreç becerilerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma deneysel araştırma modellerinden ön test-son test denkleştirilmemiş kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeline göre tasarlanmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programı üçüncü sınıfının iki farklı şubesinde kayıtlı öğretmen adaylarıdır. Ders döneminin başında yansız atama yöntemine göre bu iki sınıftan biri deney grubu (n: 45) ve diğeri de kontrol grubu (n: 25) olarak belirlenmiştir. Deney grubunda mobil-FeTeMM öğretim uygulamaları; kontrol grubunda ise sadece FeTeMM öğretim uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Türkçeye uyarlanmış “Mühendislik Tasarım Süreç Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Sonuç olarak çalışma, mobil-FeTeMM öğretim uygulamalarının öğretmen adaylarının mühendislik tasarım süreci becerilerini kontrol grubuna göre etkili bir şekilde geliştiremediğini göstermiştir. Ayrıca hem deney hem de kontrol grubundaki öğretmen adayları FeTeMM öğretim uygulamalarını gerçekleştirirken alternatif tasarım üretme, model geliştirme ve tasarlanan ürünü revize etme ile ilgili mühendislik tasarım süreç becerilerinde zorlanmışlardır. FeTeMM öğretim uygulamalarının amacına ulaşması için öğretmen adaylarının mobil teknolojilerinin sensör özelliklerini etkin kullanması ve tasarım becerilerinin gelişmiş olması gerekmektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi
The study examined the effects of mobile-STEM teaching implementations on pre-service teachers’ engineering design process skills. The study was designed by pre-test-post-test nonequivalent control group quasi-experimental research model from experimental research models. The participants of the study were the pre-service teachers of two different classrooms in the third-grade on Science Teaching Program, Buca Faculty of Education, Dokuz Eylul University. At the beginning of the academic semester, a class was assigned randomly as the experimental group (n: 45) and the other class as the control group (n: 25). While the mobile-STEM teaching implementations were applied in the experimental group, only STEM teaching implementations were conducted in the control group. In this study, the adapted Turkish form of the "Engineering Design Process Skills Scale" was used. Consequently, the study showed that mobile-STEM teaching implementations did not improve pre-service teachers' engineering design process skills effectively compared to the control group. Additionally, pre-service teachers in both the experimental and control groups had difficulties in engineering design process skills related to producing alternative designs, developing models and revising the designed product while performing STEM teaching implementations. Pre-service teachers who want to reach their educational purposes with STEM teaching implementations should use the sensor features of mobile technologies effectively and develop their design skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.