The importance of education in establishing the futures of the nations‟ and the importance of teachers in establishing the education cannot be denied. Teacher is the most important component of learning and instruction. A qualified process of learning and instruction can be established by the qualified teachers. Accordingly, teacher education is becoming more of an issue. It has been known that the most important and dynamic element determining the quality of education is teacher. In fact, there is support from many researches for the view that teacher plays a decisive role in determining students‟ learning outcomes. The role of teacher for the quality of education and students‟ success emerge from teacher education programmes. This study has been conducted using descriptive research design. Perspective comparative approach has been used. In this article, it has been aimed to evaluate comparatively the teacher education programmes of Shanghai, Hong Kong, Singapore, Japan and South Korea that have high performance in PISA 2012 and 2011 TIMMS. In addition, these countries are have strong economical power in Asia. The fact that the related countries have leapt forward in education recently has brought the teacher education systems of these countries an issue of wonder.
While collecting the data, thesis, books, journals, electronic resources and articles about the teacher training programmes in Shanghai, Hong Kong, Singapore, Japan and South Korea are referred. The data attained in this study is evaluated by using descriptive analysis approach in terms of the criteria that is determined in accordance with the aim of this study. These countries have been analyzed in terms of teacher education insititues, the criteria to select prospective teachers to teacher training institutions, the assignment to teaching professional training and teachers‟ economic and social position. As a result of the analyses, it has been determined that teachers are educated in different institutes under the different names and in the process of selecting prospective teachers to education faculties, there are writing essay, aptitude, attitude, personality tests and individual interview as well as national exams. In pre-service education there is a balance with theory and practice, and also there is intense practice training. In terms of professional training, it has been determined that teachers undergo a heavy professional training that is mostly based on practice and professional training courses have an important role in teachers‟ salary and promotion. Besides, in these countries, teachers‟ socio-economic position is higher than teachers in OECD countries, and therefore teacher profession has more attraction than other professions.
Ülkelerin geleceklerinin inşa edilmesinde eğitimin, eğitimin inşa edilmesinde ise öğretmenlerin önemi inkar edilemez. Öğretmen, eğitim-öğretim sürecinin en önemli unsuru olmakla beraber nitelikli bir eğitim-öğretim süreci, nitelikli öğretmenlerle oluşturulabilir. Bu açıdan öğretmen yetiştirme programları gittikçe önem kazanmaktadır. Eğitimin kalitesini belirleyen en önemli ve en dinamik unsuru olan öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde de en fazla etkisi olduğu çeşitli araştırmalarda ortaya konulmuştur. Öğretmenin eğitim-öğretimin kalitesi ve öğrenci başarısı üzerindeki rolü öğretmen yetiştirme programlarından geçmektedir. Bu araştırmada PISA 2012 ve TIMMS 2011 sonuç raporlarında en başarılı ülkeler kategorisinde yer alan Çin-Şangay, Çin-Hong Kong, Singapur, Japonya ve Güney Kore’nin öğretmen yetiştirme sistemleri karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca bu ülkeler Asya ülkeleri içerisinde güçlü ekonomiye sahip ülkelerdir. Son yıllarda da ilgili ülkelerin eğitim alanında önemli sıçramalar yapması bu ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemlerini merak konusu haline getirmiştir. Yapılan çalışma ise tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmada karşılaştırma yöntemlerinden yatay yaklaşım kullanılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında; Çin-Şangay, Çin- Hong Kong, Singapur, Japonya ve Güney Kore’de uygulanmakta olan öğretmen yetiştirmeyle sistemleriyle ilgili kitap, dergi, makale ve elektronik sayfalardan yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler araştırmanın amaçları doğrultusunda belirlenen kriterlere göre betimsel analiz yaklaşımı kullanılarak çözümlenmiştir. Özellikle eğitimde başarılı olmuş bu ülkelerde öğretmen yetiştiren kurumlar ve bu kurumların özellikleri, öğretmen yetiştiren kurumlara öğrencilerin seçilme kriterleri, öğretmenlik mesleğine atanma koşulları, öğretmenlerin mesleki gelişimleri konusunda ne tür uygulamalar yapıldığı, öğretmenlerin ekonomik ve sosyal durumları detaylıca analiz edilmiştir. Analizler sonucunda bu ülkelerde öğretmen adaylarının farklı türde isimler altında öğretmen yetiştirme kurumlarında yetiştirildikleri, öğretmen adaylarının fakültelere seçiminde ulusal sınavların yanında belirli kriterlerde komposizyon yazma, yetenek, tutum, kişilik testleri ve bireysel mülakat gibi sınavların uygulandığı belirlenmiştir. Mesleki gelişim açısından ise öğretmenlere yoğun bir uygulama eğitimi verildiği ve mesleki gelişim kurslarının öğretmenlerin kıdem, maaş ve terfisinde önemli etkileri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu ülkelerde öğretmenlerin sosyal ve ekonomik durumlarının OECD ülkelerinin ortalamasının çok üstünde olduğu ve bu yüzden bu ülkelerde öğretmenlik mesleğinin statüsünün diğer mesleklere kıyasla yüksek olduğu belirlenmiştir.
Öğretmen Yetiştirme Hong Kong Şangay Singapur Güney Kore Japonya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.