Bu araştırmada öğretmen adaylarının mesleki
kaygı düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubu, Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde
2017-2018 öğretim yılında öğrenim gören öğretmen adaylarından oluşturmaktadır.
Araştırmaya 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 144 kişi katılmıştır. Araştırmanın
modeli taramadır. Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerini belirlemek
amacıyla, Saban, Korkmaz ve Akbaşlı (2004) tarafından, Borich’den (1996)
uyarlanarak geliştirilen “Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde
edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 20 istatistik programından
yararlanılmıştır. Yapılan analizlerde anlamlılık düzeyi .05 kabul edilmiştir.
Verileri analizinde yüzde, aritmetik ortalama, frekans, standart sapma gibi
istatiktik tekniklerden yararlanılmıştır. Grupların karşılaştırılmasında
bağımsız gruplar t-testi, ANOVA, Tukey testi, Mann-Whitney U testi,
Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır.
Araştırma elde edilen bulgularda, öğretmen
adaylarının mesleki kaygı seviyelerinin orta düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Yine
adayların ben merkezli kaygıları, görev ve öğrenci merkezli kaygılara göre daha
yüksektir. Adayların mesleki kaygı düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı
farklılık göstermezken yaş, sınıf seviyesi ve branş değişkenlerine göre anlamlı
farklılıklar olduğu bulgularına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { aji627920, journal = {Asya Öğretim Dergisi}, eissn = {2148-2659}, address = {}, publisher = {Yeni Eğitim Yayıncılık}, year = {2019}, volume = {7}, number = {2}, pages = {74 - 89}, title = {Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği)}, key = {cite}, author = {Güngör, Coşkun and Gül, İbrahim} } |
APA | Güngör, C. & Gül, İ. (2019). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği) . Asya Öğretim Dergisi , 7 (2) , 74-89 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/51548/627920 |
MLA | Güngör, C. , Gül, İ. "Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği)" . Asya Öğretim Dergisi 7 (2019 ): 74-89 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aji/issue/51548/627920> |
Chicago | Güngör, C. , Gül, İ. "Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği)". Asya Öğretim Dergisi 7 (2019 ): 74-89 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği) AU - CoşkunGüngör, İbrahimGül Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Asya Öğretim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 74 EP - 89 VL - 7 IS - 2 SN - -2148-2659 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Asya Öğretim Dergisi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği) %A Coşkun Güngör , İbrahim Gül %T Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği) %D 2019 %J Asya Öğretim Dergisi %P -2148-2659 %V 7 %N 2 %R %U |
ISNAD | Güngör, Coşkun , Gül, İbrahim . "Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği)". Asya Öğretim Dergisi 7 / 2 (Aralık 2019): 74-89 . |
AMA | Güngör C. , Gül İ. Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği). Asya Öğretim Dergisi. 2019; 7(2): 74-89. |
Vancouver | Güngör C. , Gül İ. Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği). Asya Öğretim Dergisi. 2019; 7(2): 74-89. |
IEEE | C. Güngör ve İ. Gül , "Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Giresun İli Örneği)", Asya Öğretim Dergisi, c. 7, sayı. 2, ss. 74-89, Ara. 2019 |
ASYA ÖĞRETİM DERGİSİ (E-AJI)
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.