This study was conducted among fifth and eighth grades selected in the center of Denizli, Turkey to determine breakfast habits of the students and their relations with school canteen. Surveys of the students resulted that students did not skip breakfast but their breakfast preferences were different, they did not purchase non-packaged foods and their consciousness about the expiration date of foods was high. The brand of the food product and its potential benefits were very effective for the choice of food from school canteen. The conscious of the canteen habits of the fifth grades was higher while canteens did not meet the expectations of the eighth grades
Bu çalışma Denizli merkeze bağlı seçilmiş okullarda beşinci ve sekizinci sınıflarda okuyan öğrencilerin kahvaltı alışkanlıkları ve okul kantini ile olan ilişki düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Anket sonucunda öğrencilerin kahvaltı isteklerinin farklı olduğu, kahvaltı atlanılmadığı, açıkta gıdanın satın alınmadığı ve öğrencilerde son tüketim tarihi bilincinin oluşmuş durumda olduğu belirlenmiştir. Kantinden gıda tercihinde ürünün muhtemel faydasının ve markasının çok etkili olduğu görülmüştür. Beşinci sınıfların kantin alışkanlıklarında daha bilinçli oldukları, sekizinci sınıflar açısından ise kantinlerin beklentilerini karşılamadığı şeklinde sonuçlar elde edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).