BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 4, 45 - 49, 01.12.2012

Öz

İyot, insan beyni ve vücudunun normal gelişimi ve düzenli çalışması için gerekli olan bir elementtir. İnsan vücudu için yararlı olan bu elementin eksikliğinin ya da fazlalığının sağlık açısından oldukça ciddi tehlikeler oluşturduğu yapılan literatür çalışmaları sırasında edinilen bulgularla da desteklenmiştir. Yetersiz iyot alımı sonucunda, bebeklerde, beyin ve vücut gelişimi normal olarak gerçekleşememektedir. Ne yazık ki, günümüzde, dünya üzerinde 2 milyardan fazla insan iyot gereksinimini karşılayamamaktadır. Bu çalışmada, insan sağlığı ve gelişimi için önemli olan iyot hakkında, üniversite öğrencilerinin bilincinin araştırılması, esas amaç edinilmiştir. Araştırma için, anket formu hazırlanmış ve Ege Üniversitesi’nin 11 farklı fakültesinde öğrenim gören toplam 379 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, üniversite öğrencilerinin iyot hakkındaki bilgi birikimlerini, sadece, almış oldukları eğitim kurumlarından edindikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bilgi düzeylerinin yeterli düzeyde olmamasından dolayı, sorulan pek çok soruya da kararsız kaldıkları anlaşılmıştır

Kaynakça

  • Barutçuoğlu B. M., 2005. Bakırköy Bölgesi Bir İlköğretim Okulu Öğrencilerinde İdrar İyot Atılımı ve Guatr Prevalansı. T.C. Sağlık Bakanlığı Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Sami Hatipoğlu Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniği Şefi ve Aile Hekimliği Koordinatörü, s.12.
  • WHO, 1994. Iodine And Health, Eliminating Iodine Deficiency Iodisation. Safely Through
  • Salt [3] WHO, 1996. UNICEF, ICCIDD; Recommended Iodine Intake In Salt And Guidelines For Monitoring Their Adequacy and Effectiveness. [4] European Commission, 2002. Health
  • and Consumer Protection Directorate-General, Scientific Committee on Food, Opinion of the Scientific Committee on Food on the Tolerable Upper Intake Level of Iodine, SCF/CS/NUT/UPPLEV/26 Final 7 October 2002.
  • UNICEF-WHO, 1994. Joint Committee on Health Policy, Special Session, Geneva.
  • WHO,2002. Iodine Deficiency Disorders: 50 Million Children Still Exposed.

Daily Iodine Intake and Awareness among University Students

Yıl 2012, Cilt: 10 Sayı: 4, 45 - 49, 01.12.2012

Öz

Iodine is an element required for the normal development and regular work of human body and brain. Scientific studies have revealed that the deficiency or excess of this element may lead to very serious detrimental effects on human health. Insufficient iodine intake may result in anomalies in the development of infant brain and body. Unfortunately, more than 2 billion people around the world cannot take necessary quantity of iodine. The main aim of the study is to investigate the awareness of the students about iodine intake. The questionnaire form was prepared and applied to 379 students of 11 different faculties at Ege University. Results indicated that they learned about iodine only in the public educational institutions. Moreover, since students had the lack of adequate levels of information on iodine, it was observed that students stated ‘undecided’ for many questions asked

Kaynakça

  • Barutçuoğlu B. M., 2005. Bakırköy Bölgesi Bir İlköğretim Okulu Öğrencilerinde İdrar İyot Atılımı ve Guatr Prevalansı. T.C. Sağlık Bakanlığı Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Sami Hatipoğlu Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniği Şefi ve Aile Hekimliği Koordinatörü, s.12.
  • WHO, 1994. Iodine And Health, Eliminating Iodine Deficiency Iodisation. Safely Through
  • Salt [3] WHO, 1996. UNICEF, ICCIDD; Recommended Iodine Intake In Salt And Guidelines For Monitoring Their Adequacy and Effectiveness. [4] European Commission, 2002. Health
  • and Consumer Protection Directorate-General, Scientific Committee on Food, Opinion of the Scientific Committee on Food on the Tolerable Upper Intake Level of Iodine, SCF/CS/NUT/UPPLEV/26 Final 7 October 2002.
  • UNICEF-WHO, 1994. Joint Committee on Health Policy, Special Session, Geneva.
  • WHO,2002. Iodine Deficiency Disorders: 50 Million Children Still Exposed.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şule Azak Bu kişi benim

Tevfik Tüzün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Azak, Ş., & Tüzün, T. (2012). Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci. Akademik Gıda, 10(4), 45-49.
AMA Azak Ş, Tüzün T. Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci. Akademik Gıda. Aralık 2012;10(4):45-49.
Chicago Azak, Şule, ve Tevfik Tüzün. “Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı Ve Bilinci”. Akademik Gıda 10, sy. 4 (Aralık 2012): 45-49.
EndNote Azak Ş, Tüzün T (01 Aralık 2012) Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci. Akademik Gıda 10 4 45–49.
IEEE Ş. Azak ve T. Tüzün, “Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci”, Akademik Gıda, c. 10, sy. 4, ss. 45–49, 2012.
ISNAD Azak, Şule - Tüzün, Tevfik. “Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı Ve Bilinci”. Akademik Gıda 10/4 (Aralık 2012), 45-49.
JAMA Azak Ş, Tüzün T. Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci. Akademik Gıda. 2012;10:45–49.
MLA Azak, Şule ve Tevfik Tüzün. “Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı Ve Bilinci”. Akademik Gıda, c. 10, sy. 4, 2012, ss. 45-49.
Vancouver Azak Ş, Tüzün T. Üniversite Öğrencileri Arasında Günlük İyot Alımı ve Bilinci. Akademik Gıda. 2012;10(4):45-9.

25964   25965    25966      25968   25967


88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).