Consumption of energy drinks among youth has increased in recent years. The main objective of this study is to survey energy drink consumption and awareness among university students. For this purpose, some sociodemographic features, daily life habits, energy drink consumption levels and frequency of students were determined. Also the student awareness about the information on the label of energy drinks, beliefs about probable health problems due to excessive consumption, warnings on labels were determined. The relationship between energy drinks consumption and some variables such as gender, monthly income, living habits was studied. A 42-itemquestionnaire was designed and applied to the students of Ege University. Results indicated that most of the students tasted energy drink at least once in their lifetimes and consumed energy drinks to overcome sleeping and in association with alcoholic drinks. Although they stated that they paid attention to the warnings on label and potential health problems, it was found that their awareness on energy drink consumption was not high enough
Energy drink Consumption Awareness Socio-demographic features University students
Son yıllarda enerji içeceği tüketimi özellikle üniversite öğrencileri arasında artış göstermiştir. Bu çalışmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinin enerji içeceği tüketimi ve bilincini araştırmaktır. Bu amaçla çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyo-demografik özellikleri, günlük yaşam alışkanlıkları, enerji içeceği tüketim miktarı ve sıklığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin enerji içeceğinin içeriği, aşırı tüketiminden kaynaklanabilecek olası sağlık problemleri hakkındaki görüşleri ve enerji içeceği ambalajındaki uyarılar konusundaki farkındalıkları saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmada enerji içeceği tüketimi ile cinsiyet, gelir, yaşam alışkanlıkları gibi değişkenler arasındaki ilişkiler de ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada 42 soruluk bir anket hazırlanmış ve Ege Üniversitesi öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğunun enerji içeceğini hayatlarında en az bir kez denedikleri ve genellikle uyanık kalmak ve içki ile birlikte tüketmek amacıyla kullandıkları saptanmıştır. Enerji içeceği ambalajındaki uyarılara ve potansiyel sağlık problemlerine dikkat ettiklerini beyan etmelerine rağmen, yapılan değerlendirmede öğrencilerin enerji içeceği tüketim bilincine sahip olmadıkları ortaya konmuştur
Enerji içeceği Tüketim Bilinç Sosyo-demografik özellikler Üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 5 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).