Tüketicilerin bilinçlenmesiyle birlikte gıda ambalajlarının üzerindeki etiketleme ve üzerinde yazılan bilgilerin önemini daha da artırmıştır. Ürünün kimliği olan etiket, ürünlerin bileşim yüzdesi, katkı maddeleri, saklanması, kullanım şekli, saklanma koşulları, ürünün korunması konularında tüketiciyi bilgilendirmesi gibi amaçlarının yanında tasarımındaki fark ile tüketicinin seçimine yardımcı olarak ürünün satışında büyük rol oynar. 1-ETİKETBu makale gıdaların etiketlenmesine ait temel Etiket kısa tanımı ile bir ürünün özelliklerini ve bilgiler ve etiket çeşitlerinden bahsedilmiştir. Ayrıca bilgisayar teknolojilerin gelişmesiyle ortaya çıkan ve tüm ürünler için kullanılabilen hem üreticiye hem de tüketiciye sayısız avantajlar sağlayan çizgi kod barkod sisteminin özellikleri ve işlevselliği ayrıntılı tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).