BibTex RIS Kaynak Göster

Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 6, 6 - 9, 01.12.2004

Öz

Kaynakça

  • Aksöz, İ., 1985.Gıda pazarlaması. Ege Üniversitesi, 225 s.
  • Albay, R., 2004. Et derecelendirmesinin ülkemiz et sanayii için önemi. Dünya Gıda 2004-04:72-75
  • DAĞITIMDAKİ FARKLILIKLAR Baykan, S., Demirci, A., 2003. Evli Tüketicilerin Gıda Satın Alma
  • Preferences for Beef Color and Packaging did not Effect Eating Satisfaction. Meat Science,57:359-363
  • Dalen, G.A. 1996.Assuring Eating Ûuality of Meat. Meat Science, (s), 21-33
  • Darby, M.R., & Karni, E, (1973) Free competition and the optimal amount of fraud. Journal of Law and Economics, 16, 67-88
  • Proses karakteristiklerinde farklılıklar, ürünlerin Deliza, R., Rosenthal, A., Silva, A.L.S. 2003. Consumer
  • Attitude Tovvards İnformation on Non Conventional Technology.Trends in Food Science&Technology, :43-49 alanı var; Erdem, T., & Svvait, J.(1998) Brand equity as a signaling phenomenon. Journal of Consumer Psychology, 7,131-158
  • Hayvan yetiştirme şekli Doğal üretilmiş ürünler Erdoğan, S., Şahingöz Akar, S., 2004. Tüketicilerin Ambalajlarında
  • Bulunması Gereken Bilgilerden Haberdar Olma Durumları ve Besin Etiketleri ile İlgili Tutumları. Ekonomik ve Teknik Dergi Standart,507:28-35 tüketiciler ürünün gerçekten söylenen koşullarda üretilip üretilmediği sorusu gündeme gelmesiyle önem kazanmıştır.[ 13] Fenn, M.G., Ozorai, I. 1977. Marketing Livestock and Meat. FAO
  • Marketing Guide, No:3 Food and Agriculture Organization of the United Nations. Rome,1977
  • İşleme Mühendisliği. At. Ünv. Zir. Fak. Erzurum, 1999
  • Grunert, C.S., Kristensen, K, 1990. On Some Factors Influencing
  • Consumers Demand for Organically Grovvn Foods, Enhancing Consumer Choice. (Ed. Robert N. Mayer ) Amerikan Council on Consumer Interests, Columbia, Missorui, U.S.A. Grunert, K.G., Bredahl, L.,Bruns0, K. 2004. Consumer
  • Perception of Meat Ouality and İmplications for Product Development in the Meat Sector. Meat Science 66:259-272
  • Et Derecelendirmenin Önemi http://www.saglik.gov.tr Ülkemizde tüketici açısından Köseoğlu, M. 2004. Alışverişe Sürekli Katılımın Boyutları ve Tüketici Profilleri. Ekonomik ve Teknik Dergi Standart,507:66-69 and consumptions beheviour with meat produced under agri-environmental schemes
  • Ranken, M.D. (2000) Handbook of Meat Product Technology, 98
  • Kubber0d, E., Ueland, 0., VVestod, F., Risvik, E. 2002.
  • Gender Spesific Preferences and Attitudes Toward Meat. Food Ouality and Preference, 13:285-294
  • Resmi Gazete (1995) 8 Mart 1995 tarihli 4077 Sayılı
  • Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun. Sayı Northcutt, J.K. (2004) Factors Affecting Poultry Meat
  • Oualty, The Universityof Georgia College of Agricuitural & Environmental Sciences Cooperative Extensio Sevice. Resurreccion, A.V.A. (2003) Sensory aspects of consumer choices for meat and meat products. Meat Science 66 (2003) 11-20
  • Öztan, A. (2003) Et Bilimi ve Teknolojisi, Hac.Ünv.Gıda Müh.Ankara 2003
  • Talim, M., Demirbaş, N. (1999) Türkiye'de Et ve Et ürünleri
  • Sanayiinde Gelişmeler. AB ile Uyumda Ortaya Çıkabilecek Sorunlar. İzmir Ticaret Odası Yayını, İzmir, /No:64 variations in flavour compounds on meat acceptability; a comparison of Japanese and New Zealand consumers Food Ouality and Preference, :257-264
  • Türk Gıda Kodeksi, Et Ürünleri Tebliği (Tebliğ No: 2000-4, 02.2000/23960)
  • Rahmann, G. (1998) Fulfilment of consumer expectations GIDA KONGRESİ 21 Nisan 2005

Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 6, 6 - 9, 01.12.2004

Öz

Et içerdiği kaliteli protein,B vitamini kompleksi ve iz elementler ile insan beslenmesi için vazgeçilmez bir gıdadır. Dolayısıyla günümüzde et ve ürünlerinin hem üretimi hem de tüketimi, beraberinde bir çok sorun ve sorumluluk getiren bir konu haline gelmiştir. Bu derlemede et ve et ürünlerinde tüketici beğenisini etkileyen kalite faktörleri satın alma öncesi ve sonrası olarak 2 farklı aşamada incelenmiş ve tüketiciyi etkileyen kalite özellikleri değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aksöz, İ., 1985.Gıda pazarlaması. Ege Üniversitesi, 225 s.
  • Albay, R., 2004. Et derecelendirmesinin ülkemiz et sanayii için önemi. Dünya Gıda 2004-04:72-75
  • DAĞITIMDAKİ FARKLILIKLAR Baykan, S., Demirci, A., 2003. Evli Tüketicilerin Gıda Satın Alma
  • Preferences for Beef Color and Packaging did not Effect Eating Satisfaction. Meat Science,57:359-363
  • Dalen, G.A. 1996.Assuring Eating Ûuality of Meat. Meat Science, (s), 21-33
  • Darby, M.R., & Karni, E, (1973) Free competition and the optimal amount of fraud. Journal of Law and Economics, 16, 67-88
  • Proses karakteristiklerinde farklılıklar, ürünlerin Deliza, R., Rosenthal, A., Silva, A.L.S. 2003. Consumer
  • Attitude Tovvards İnformation on Non Conventional Technology.Trends in Food Science&Technology, :43-49 alanı var; Erdem, T., & Svvait, J.(1998) Brand equity as a signaling phenomenon. Journal of Consumer Psychology, 7,131-158
  • Hayvan yetiştirme şekli Doğal üretilmiş ürünler Erdoğan, S., Şahingöz Akar, S., 2004. Tüketicilerin Ambalajlarında
  • Bulunması Gereken Bilgilerden Haberdar Olma Durumları ve Besin Etiketleri ile İlgili Tutumları. Ekonomik ve Teknik Dergi Standart,507:28-35 tüketiciler ürünün gerçekten söylenen koşullarda üretilip üretilmediği sorusu gündeme gelmesiyle önem kazanmıştır.[ 13] Fenn, M.G., Ozorai, I. 1977. Marketing Livestock and Meat. FAO
  • Marketing Guide, No:3 Food and Agriculture Organization of the United Nations. Rome,1977
  • İşleme Mühendisliği. At. Ünv. Zir. Fak. Erzurum, 1999
  • Grunert, C.S., Kristensen, K, 1990. On Some Factors Influencing
  • Consumers Demand for Organically Grovvn Foods, Enhancing Consumer Choice. (Ed. Robert N. Mayer ) Amerikan Council on Consumer Interests, Columbia, Missorui, U.S.A. Grunert, K.G., Bredahl, L.,Bruns0, K. 2004. Consumer
  • Perception of Meat Ouality and İmplications for Product Development in the Meat Sector. Meat Science 66:259-272
  • Et Derecelendirmenin Önemi http://www.saglik.gov.tr Ülkemizde tüketici açısından Köseoğlu, M. 2004. Alışverişe Sürekli Katılımın Boyutları ve Tüketici Profilleri. Ekonomik ve Teknik Dergi Standart,507:66-69 and consumptions beheviour with meat produced under agri-environmental schemes
  • Ranken, M.D. (2000) Handbook of Meat Product Technology, 98
  • Kubber0d, E., Ueland, 0., VVestod, F., Risvik, E. 2002.
  • Gender Spesific Preferences and Attitudes Toward Meat. Food Ouality and Preference, 13:285-294
  • Resmi Gazete (1995) 8 Mart 1995 tarihli 4077 Sayılı
  • Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun. Sayı Northcutt, J.K. (2004) Factors Affecting Poultry Meat
  • Oualty, The Universityof Georgia College of Agricuitural & Environmental Sciences Cooperative Extensio Sevice. Resurreccion, A.V.A. (2003) Sensory aspects of consumer choices for meat and meat products. Meat Science 66 (2003) 11-20
  • Öztan, A. (2003) Et Bilimi ve Teknolojisi, Hac.Ünv.Gıda Müh.Ankara 2003
  • Talim, M., Demirbaş, N. (1999) Türkiye'de Et ve Et ürünleri
  • Sanayiinde Gelişmeler. AB ile Uyumda Ortaya Çıkabilecek Sorunlar. İzmir Ticaret Odası Yayını, İzmir, /No:64 variations in flavour compounds on meat acceptability; a comparison of Japanese and New Zealand consumers Food Ouality and Preference, :257-264
  • Türk Gıda Kodeksi, Et Ürünleri Tebliği (Tebliğ No: 2000-4, 02.2000/23960)
  • Rahmann, G. (1998) Fulfilment of consumer expectations GIDA KONGRESİ 21 Nisan 2005
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sibel Karaca Bu kişi benim

Semra Kayaardı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Karaca, S., & Kayaardı, S. (2004). Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri. Akademik Gıda, 2(6), 6-9.
AMA Karaca S, Kayaardı S. Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri. Akademik Gıda. Aralık 2004;2(6):6-9.
Chicago Karaca, Sibel, ve Semra Kayaardı. “Et Ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri”. Akademik Gıda 2, sy. 6 (Aralık 2004): 6-9.
EndNote Karaca S, Kayaardı S (01 Aralık 2004) Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri. Akademik Gıda 2 6 6–9.
IEEE S. Karaca ve S. Kayaardı, “Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri”, Akademik Gıda, c. 2, sy. 6, ss. 6–9, 2004.
ISNAD Karaca, Sibel - Kayaardı, Semra. “Et Ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri”. Akademik Gıda 2/6 (Aralık 2004), 6-9.
JAMA Karaca S, Kayaardı S. Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri. Akademik Gıda. 2004;2:6–9.
MLA Karaca, Sibel ve Semra Kayaardı. “Et Ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri”. Akademik Gıda, c. 2, sy. 6, 2004, ss. 6-9.
Vancouver Karaca S, Kayaardı S. Et ve Et Ürünlerinde Tüketici Beğenisini Etkileyen Kalite Faktörleri. Akademik Gıda. 2004;2(6):6-9.

25964   25965    25966      25968   25967


88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Akademik Gıda (Academic Food Journal) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).