BibTex RIS Kaynak Göster

Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 69 - 87, 01.05.2014

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1970). “Abdülhamid Devrinde Protestan Okulları ile ilgili Orijinal İki Belge” A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara.
  • Anayasa Mahkemesi Kararı (AMK), 12 Ocak 1971 tarih ve 1971-3 sayılı kararı.
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, (1954). C. III (1918-1937), İstanbul.
  • Bilsel, M. C. (1998). Lozan, C. II, İstanbul.
  • Erhan, Ç. (2003). Yaşayan Lozan, Ankara.
  • Erkan, Ş. (2009). Lozan Antlaşması’nda Yer Alan Düzenlemeler Kapsamında Hey- beliada Ruhban Okulu Ve Günümüze Yansımaları, (Yayımlanmamış Yüksek Li- sans Tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gökçen, S. “Ortodoks Teolojisi Akademisi: Heybeliada Ruhban Okulu Yanılsamaları”, (erişim) http://www.stradigma.com/turkce/aralik2003/makale_05.html, 30.04.2013
  • Güler, A. (1999). Dünden Bugüne Yunan-Rum Terörü, Ankara.
  • Güneri, H. (1973). “Azınlık Vakıflarının İncelenmesi”, Vakıflar Dergisi, S. 10, Ankara.
  • Macar, E. (2003). Cumhuriyet Döneminde İstanbul Rum Patrikhanesi, İstanbul.
  • MEB, (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, İstanbul.
  • MEB, Türkiye’deki Yabancı Müesseselerin Durumu Hakkındaki Rapor.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Md. 17.
  • Milli Eğitimle İlgili Kanunlar, (1960). C 2, Ankara.
  • Okan, K. (1971). Türkiye’deki Yabancı Okullar Üzerine Bir İnceleme, Şubat.
  • Ökçün, A. G. (1962). Yabancıların Türkiye’de Çalışma Hürriyeti, Ankara 1962.
  • Özel, S. (2008). Fener- Rum Patrikhanesi’nin Ekümeniklik İddiası ve Heybeliada Ruh- ban Okulu Meselesi, İstanbul.
  • Özyılmaz, E. (2000). Heybeliada Ruhban Okulu, Ankara.
  • Resmi Gazete, 9.11.1985, madde 18923.
  • Sezer, A. (1999). Atatürk Döneminde Yabancı Okullar, Ankara.
  • Soysal, İ. (2000). Tarihçeleri ve Açıklamaları İle Birlikte Türkiye’nin Siyasal And- laşmaları, C.I (1920-1945), Ankara.
  • Şimşek, H. (2006). “Lozan’ın Getirdiği Statü ve Türkiye’de Azınlıkların Durumu (1923- 1947)”, HÜ, AİİTE, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Taş, K. Z. (2005). “20.Yüzyılın Başında Güneydoğu Anadolu’daki Azınlık/Ermeni Okul- ları”, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Eylül, Sayı 6, (Bkz. Ek -2)
  • Taşdemirci, E. (2001). “Türk Eğitim Tarihinde Azınlık okulları ve Yabancı Okullar”, Sos- yal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 10, Kayseri.
  • Vahapoğlu, M. H. (1990). Osmanlı’dan Günümüze Azınlık ve Yabancı Okulları, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları (Bkz. Ek -3), Ankara.
  • Yakın Doğu Sorunları Üzerine Lausanne Konferansı (1922-1923) Konferanstaki Görüşmelerin Tutanakları ve Belgeler, Konferansta İmzalanan Senetler (30 Ocak ve 24 Temmuz), (1923). İkinci Takım, C. II, Paris, Devlet Basımevi.
  • Yalçın, E. S. (2000). Atatürk’ün Milli Dış Siyaseti, Ankara.
  • Yalçın, E. (2008). “Heybeliada Ruhban Okulu’nun Yeniden Açılması”, AÜ TİTE Atatürk Yolu Dergisi, S. 41, Mayıs.

In the Treaty of Lausanne Minority Schools and Foreign Schools

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 69 - 87, 01.05.2014

Öz

Lausanne Peace Treaty with regard to Turkey, after World War I, on equal terms between the parties negotiated and signed as a result of the free will of the parties is the most important international treaty . Because of this treaty, the Republic of Turkey in the international arena and the new Turkish state recognition as an independent state in the international arena providing registration shows feature a founding document. Also Lausanne , officially ending the first World War is the latest agreement .In our country, belonging to foreigners schools called “foreign schools” and belonging to minorities who are Turkish citizens of schools “minority schools” there are two types. Ottoman education, alongside the creation of national institutions and also from the structure of the empire lived in developments arising from the century is full of features. Need “foreign” and “the minority” schools only with the Ottoman Empire “Great Powers - i enormous to “the political struggle between the legal result of being on the other, a sociologically Ottoman modernization many of the dynamics of the different religious and ethnic communities on the impact for a further products are

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1970). “Abdülhamid Devrinde Protestan Okulları ile ilgili Orijinal İki Belge” A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara.
  • Anayasa Mahkemesi Kararı (AMK), 12 Ocak 1971 tarih ve 1971-3 sayılı kararı.
  • Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, (1954). C. III (1918-1937), İstanbul.
  • Bilsel, M. C. (1998). Lozan, C. II, İstanbul.
  • Erhan, Ç. (2003). Yaşayan Lozan, Ankara.
  • Erkan, Ş. (2009). Lozan Antlaşması’nda Yer Alan Düzenlemeler Kapsamında Hey- beliada Ruhban Okulu Ve Günümüze Yansımaları, (Yayımlanmamış Yüksek Li- sans Tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gökçen, S. “Ortodoks Teolojisi Akademisi: Heybeliada Ruhban Okulu Yanılsamaları”, (erişim) http://www.stradigma.com/turkce/aralik2003/makale_05.html, 30.04.2013
  • Güler, A. (1999). Dünden Bugüne Yunan-Rum Terörü, Ankara.
  • Güneri, H. (1973). “Azınlık Vakıflarının İncelenmesi”, Vakıflar Dergisi, S. 10, Ankara.
  • Macar, E. (2003). Cumhuriyet Döneminde İstanbul Rum Patrikhanesi, İstanbul.
  • MEB, (1973). Cumhuriyetin 50. Yılında Milli Eğitimimiz, İstanbul.
  • MEB, Türkiye’deki Yabancı Müesseselerin Durumu Hakkındaki Rapor.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Md. 17.
  • Milli Eğitimle İlgili Kanunlar, (1960). C 2, Ankara.
  • Okan, K. (1971). Türkiye’deki Yabancı Okullar Üzerine Bir İnceleme, Şubat.
  • Ökçün, A. G. (1962). Yabancıların Türkiye’de Çalışma Hürriyeti, Ankara 1962.
  • Özel, S. (2008). Fener- Rum Patrikhanesi’nin Ekümeniklik İddiası ve Heybeliada Ruh- ban Okulu Meselesi, İstanbul.
  • Özyılmaz, E. (2000). Heybeliada Ruhban Okulu, Ankara.
  • Resmi Gazete, 9.11.1985, madde 18923.
  • Sezer, A. (1999). Atatürk Döneminde Yabancı Okullar, Ankara.
  • Soysal, İ. (2000). Tarihçeleri ve Açıklamaları İle Birlikte Türkiye’nin Siyasal And- laşmaları, C.I (1920-1945), Ankara.
  • Şimşek, H. (2006). “Lozan’ın Getirdiği Statü ve Türkiye’de Azınlıkların Durumu (1923- 1947)”, HÜ, AİİTE, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Taş, K. Z. (2005). “20.Yüzyılın Başında Güneydoğu Anadolu’daki Azınlık/Ermeni Okul- ları”, Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, Eylül, Sayı 6, (Bkz. Ek -2)
  • Taşdemirci, E. (2001). “Türk Eğitim Tarihinde Azınlık okulları ve Yabancı Okullar”, Sos- yal Bilimler Enstitüsü Dergisi, S. 10, Kayseri.
  • Vahapoğlu, M. H. (1990). Osmanlı’dan Günümüze Azınlık ve Yabancı Okulları, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları (Bkz. Ek -3), Ankara.
  • Yakın Doğu Sorunları Üzerine Lausanne Konferansı (1922-1923) Konferanstaki Görüşmelerin Tutanakları ve Belgeler, Konferansta İmzalanan Senetler (30 Ocak ve 24 Temmuz), (1923). İkinci Takım, C. II, Paris, Devlet Basımevi.
  • Yalçın, E. S. (2000). Atatürk’ün Milli Dış Siyaseti, Ankara.
  • Yalçın, E. (2008). “Heybeliada Ruhban Okulu’nun Yeniden Açılması”, AÜ TİTE Atatürk Yolu Dergisi, S. 41, Mayıs.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İlhan Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aksoy, İ. (2014). Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar. Akademik Hassasiyetler, 1(1), 69-87.
AMA Aksoy İ. Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar. Akademik Hassasiyetler. Mayıs 2014;1(1):69-87.
Chicago Aksoy, İlhan. “Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları Ve Yabancı Okullar”. Akademik Hassasiyetler 1, sy. 1 (Mayıs 2014): 69-87.
EndNote Aksoy İ (01 Mayıs 2014) Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar. Akademik Hassasiyetler 1 1 69–87.
IEEE İ. Aksoy, “Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar”, Akademik Hassasiyetler, c. 1, sy. 1, ss. 69–87, 2014.
ISNAD Aksoy, İlhan. “Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları Ve Yabancı Okullar”. Akademik Hassasiyetler 1/1 (Mayıs 2014), 69-87.
JAMA Aksoy İ. Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar. Akademik Hassasiyetler. 2014;1:69–87.
MLA Aksoy, İlhan. “Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları Ve Yabancı Okullar”. Akademik Hassasiyetler, c. 1, sy. 1, 2014, ss. 69-87.
Vancouver Aksoy İ. Lozan Antlaşmasında Azınlık Okulları ve Yabancı Okullar. Akademik Hassasiyetler. 2014;1(1):69-87.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.