This study aims to investigate the effects of activities involving the puppet method in drama on the impromptu speaking skills of 3rd-grade elementary school students. The impromptu speaking skills, including students’ effective communication skills, constitute the primary focus of the present study. Within the context of this study carried out using the pretest-posttest design, pretest data on the impromptu speaking skills of 16 3rd-grade elementary school students and the posttest data after their participation in puppet activities conducted over a period of five weeks were collected by using the “Speech Skills Expert Assessment Form.” The collected data were analyzed using t-test and correlation analysis with the SPSS statistical analysis software. The results achieved here indicate positive correlations between pretest and posttest data, suggesting that puppet activities positively influence students’ impromptu speaking skills. Moreover, it was also observed that puppet activities enhance students’ articulation and body language skills. The results achieved in this study highlight the positive contributions of puppet technique activities in drama to the impromptu speaking skills of 3rd-grade elementary school students. Teachers and educators are recommended to utilize drama and puppet techniques more frequently within the classroom setting.
Verbal Skills Speech Training Drama Puppet Impromptu Speaking.
Bu araştırma, dramada kukla tekniği ile yapılan etkinliklerin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerilerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin etkili iletişim kurma becerilerini içeren hazırlıksız konuşma becerileri, araştırmanın temel odak noktasını oluşturmaktadır. Ön test-son test tasarımı kullanılarak yürütülmüş olan araştırma kapsamında, 16 ilkokul 3. sınıf öğrencisinin hazırlıksız konuşma becerileri ön test verileri ve 5 haftalık süre boyunca uygulanan kukla etkinliklerine katıldıktan sonraki son test verileri “Konuşma Becerileri Uzman Değerlendirme Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS istatistiksel analiz yazılımı kullanılarak t-testi ve korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular, ön test ve son test verileri arasında pozitif yönlü korelasyonların olduğunu ve kukla etkinliklerinin öğrencilerin hazırlıksız konuşma becerilerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca, kukla etkinliklerinin öğrencilerin sesletim ve beden dili kullanma becerilerini geliştirdiği gözlenmiştir. Bu araştırmanın sonuçları, dramada kukla tekniği etkinliklerinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerilerine olumlu katkılar sağladığını ortaya koymaktadır. Öğretmenler ve eğitimcilerin drama ve kukla tekniklerini sınıf içinde daha sık kullanmaları önerilmiştir.
Konuşma Becerileri Konuşma Eğitimi Drama Kukla Hazırlıksız Konuşma.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 26 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.