Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF ACTIVITIES UTILIZING DRAMA AND PUPPET METHODS ON THE IMPROMTU SPEAKING SKILLS OF 3RD-GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 26, 412 - 447, 30.12.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802

Öz

This study aims to investigate the effects of activities involving the puppet method in drama on the impromptu speaking skills of 3rd-grade elementary school students. The impromptu speaking skills, including students’ effective communication skills, constitute the primary focus of the present study. Within the context of this study carried out using the pretest-posttest design, pretest data on the impromptu speaking skills of 16 3rd-grade elementary school students and the posttest data after their participation in puppet activities conducted over a period of five weeks were collected by using the “Speech Skills Expert Assessment Form.” The collected data were analyzed using t-test and correlation analysis with the SPSS statistical analysis software. The results achieved here indicate positive correlations between pretest and posttest data, suggesting that puppet activities positively influence students’ impromptu speaking skills. Moreover, it was also observed that puppet activities enhance students’ articulation and body language skills. The results achieved in this study highlight the positive contributions of puppet technique activities in drama to the impromptu speaking skills of 3rd-grade elementary school students. Teachers and educators are recommended to utilize drama and puppet techniques more frequently within the classroom setting.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2016). Yaşantılara dayalı öğrenme, yaratıcı drama ve süreçsel drama ilişkileri. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 31-38.
  • Albiach, M. A. O. (2013). When puppets heal: Puppets, special education and therapy. Revista Espanola de Pedagogia, 6(3), 164-175.
  • Albiach, M. A. O. (2014). The puppet as a learning object: Proposed definitions and typologies. Espacios en Blanco: Revista de Education, 24(1), 35-58.
  • Ataman, M. (2016). Yaratıcı drama sürecinde yaratıcı yazma. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 60-75.
  • Babacan, M. (2009). Yazılı ve sözlü anlatım (kompozisyon bilgileri). Akademik Kitap.
  • Bakırcı, N. (2004). Türk gölge oyunu / Karagöz. Türklük Bilimi Araştırmaları, 15, 291-294.
  • Bayburtlu, Y. S. ve Doğan, Y. (2018). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma metinlerindeki bağdaşıklık ögelerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 17, 517-535.
  • Belfiore, C. (2013). Puppets talk, children listen. How puppets are effective teaching aids for kids. TEACH Magazine, (Jan/Feb 2013), 9-11.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayınevi.
  • Causo, A., Vo, G. T., Toh, E., Chen, I., Yeo, S. H. & Tzuo, P. W. (2015, Mayıs). Developing and benchmarking show & tell robotic puppet for preschool education. Ieee International Conference On Robotics And Automation (Icra), Browse Conferences, Seatlle, WA, USA.
  • Calap, N. (2022) Oyun temelli etkinliklerin sesletim bozukluğu olan ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma ve sesli okuma becerilerini geliştirmeye etkisi [yüksek lisans tezi]. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Ceylan, Ö. ve Doğan, Y. (2014). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri [The impromptu speaking skills of 7th grade students]. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 43-56.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Erlbaum Associates.
  • Çay, Y. (2017). Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi [yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Çetin, A. ve Şimşek, N. (2016). Kukla kullanımının öğrenme üzerindeki etkileri: Alan yazın çalışmalarının incelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-14.
  • Çetinkaya, Ö. ve Adıgüzel, Ö. (2018). Yaratıcı drama ve absürd Tiyatro. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(1), 2-18.
  • Çevik, M. (2017). Kukla ve kukla tiyatrosu. Researcher, 5(4), 466-476.
  • Demirci, E. (2019). 5E öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin konuşma becerileri ve konuşma kaygılarına etkisi [yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Demirci, S. ve Baş, B. (2016). İlkokul 3. sınıflarda söz varlığının geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması. Milli Eğitim Dergisi, 210, 215-235.
  • Doğan, Y. ve Yüceer, D. (2021). Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 81-103.
  • Dolunay, S. K. (2012). Dil bilgisi öğretiminde temel yaklaşımlar, yöntemler, teknikler. M. Özbay (Ed.), Türkçe eğitimi açısından dil bilgisi öğretimi içinde (s. 105-127). Pegem Akademi Yayınları.
  • Düzgün, D. (2010). Türk gölge oyunu karagözde istanbul hayatı. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 17(43), 25-33.
  • Elitok Kesici, A. (2014). Drama dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 186-203.
  • Emiroğlu, S. (2015). Öğrencilerin hazırlıksız konuşmada kullandığı farklı kelime sayısının tespiti ve incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 8(23), 19-40.
  • Ersan, İ. (2019). Çağdaş gösteri sanatlarında bir anlatım aracı olarak kukla. Journal of Arts, 2(2), 113-128.
  • Genç, H. N. (2010). Eğitimde drama ve/veya dramada eğitim. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(12), 89-104.
  • Güneş, F. (2020). Türkçe öğretiminde "hazırlıksız konuşma" sorunu. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 5(2), 109-124. doi:10.29250/sead.742337
  • Halimah, L., Arifin, R. R. M., & Sutini, A. (2020). Storytelling through "wayang golek" puppet show: Practical ways in incorporating character education in early childhood. Cogent Education, 7(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1794495
  • Kanatlı, F. ve Kırbaş, A. (2019). Türkçe öğretmen adaylarının hazırlıksız konuşma sürecinde kullandıkları gerekçelendirme rollerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi. Journal Of Advanced Education Studies, 1(2), 140-151.
  • Kantaroğlu, E. ve Uysal, B. (2019). Metin türlerine dayalı yaratıcı drama etkinliklerinin akran zorbalığı algısına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1141-1163.
  • Karakaya, N. (2007). İlköğretimde drama ve örnek bir uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139.
  • Karaolis, O. (2023). Being with a puppet: Literacy through experiencing puppetry and drama with young children. Education Sciences, 13(3), 291.
  • Kardaş, N. (2020). Drama etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe konuşma becerilerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 41-59.
  • Kıymaz, M. S. ve Doyumğaç, İ. (2020). Türkçe öğretiminde “hazırlıksız konuşma” sorunu. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 5(2), 109-124.
  • Kıymaz, M. S. ve Doyumğaç, İ. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının dinlediklerinden hareketle hazırlıksız konuşma başarıları: Karma yöntem araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1049-1070. doi:10.16916/aded.718809
  • Korkut, P., Yıldırım, K., Hoşgörür, T., Kızır, M., Sezer, S., Kahya, O., Hoşgörür, V. (2023). Kent yoksulu çocukların bakış açısından dışlanma konusunun yaratıcı drama yöntemi ile incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 615-652.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Kiraz, B. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının hazırlıksız konuşmaya yönelik metaforik algıları ve görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 111-130. doi:10.26468/trakyasobed.932187
  • Kurudayıoğlu, M. ve Kiraz, M. (2020). Hazırlıksız konuşma stratejileri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 20, 167-189. https://doi.org/10.29000/rumelide.791129
  • Kurudayıoğlu, M. ve Özden, A. (2015). Türkçe öğretiminde drama. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4), 26-40.
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Basımevi.
  • Muradoğlu, Ü. 2021). İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme [yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Okvuran, A. (2008). Drama gösterilerinin değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 3(6), 103-112.
  • Orhan, S., Kırbaş, A. ve Topal, Y. (2012). Görsellerle desteklenmiş altı şapka düşünme tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmesine etkisi. Electronic Turkish Studies, 7(3).
  • Örendil, Y. (2017). Eğitimde bir yöntem olarak yaratıcı drama ve kukla [yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Özber, M., Akar, C. ve Balbağ, N. L. (2022). Yaratıcı drama yönteminin yazma kaygısına, yazmaya yönelik tutuma ve yazma öz yeterliliğine etkisi. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-25.
  • Özdemir Riganeliş, G. (2022). Kukla kabare’de bir karagöz gölgesi: Dayı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1520-1550.
  • Özdemir, C. (2023). Türkiye'de sınıf eğitimi alanında yaratıcı drama yöntemi ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 18(1), 1-20.
  • Özden, M. (2018). Türkçe eğitimi lisans öğrencilerinin hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yaparken kendileri hakkında geliştirdikleri metaforlar. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(2), 347-357.
  • Öztürk, I. E. (2022). Çocuklarla ı̇letı̇şı̇mde bı̇r araç olarak kuklaların etkı̇sı̇. Turkish Studies, 7(3).
  • Rigel, N. (2000). İleti tasarımında haber. DER Yayınevi.
  • Sağlam, Ö., ve Doğan, Y. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri/The impromptu speaking skills of 7th grade students. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 43-56.
  • Sağlam, Ö., ve Doğan, Y. (2014). 7. Sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 43-56.
  • San, İ. (2016). Tiyatroya rağmen yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 5-16.
  • Şerif, O. (2016). Türkçede ana dil ve ana dili. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 2(1), 311-322.
  • Taşer, S. (2000). Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınevi.
  • Tzuriel, D., & Remer, R. (2018). Mediation with a puppet: The effects on teachers' mediated learning strategies with children in special education and regular kindergartens. Learning and Teaching, 58, 295-304.
  • Wijayanti, K. D., & Sulaksono, D. (2019). Character building for early childhood learners through the shadow puppet-based javanese language manners. Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), 279, 353-360.
  • Yakici, A. (2009). The impact of the universal art of puppet on the anatolian people's social and cultural life. Milli Folklor, 81, 34-39.
  • Yavuz, S. B., ve Doğan, Y. (2020). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma metinlerindeki bağdaşıklık ögelerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 17, 517-535.
  • Yegen, Ü. (2014). Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesinde görsellerin etkisi [yüksek lisans tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Yıldız, D. ve Deveci, A. G. (2021). Öğrencilerin hazırlıksız konuşmalarının bütüncül olarak değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(1), 89-108.
  • Yiğit, Ç. (2010). Müzikte Yaratıcı Drama. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 1-10.
  • Zanzana, H. (2018). Puppets and pedagogy in foreign language education: The use of bloom's revised taxonomy to model hispanic puppet theatre as an integrated learning platform. Journal Of Pedagogic Development, 8(3).

DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 26, 412 - 447, 30.12.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802

Öz

Bu araştırma, dramada kukla tekniği ile yapılan etkinliklerin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerilerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin etkili iletişim kurma becerilerini içeren hazırlıksız konuşma becerileri, araştırmanın temel odak noktasını oluşturmaktadır. Ön test-son test tasarımı kullanılarak yürütülmüş olan araştırma kapsamında, 16 ilkokul 3. sınıf öğrencisinin hazırlıksız konuşma becerileri ön test verileri ve 5 haftalık süre boyunca uygulanan kukla etkinliklerine katıldıktan sonraki son test verileri “Konuşma Becerileri Uzman Değerlendirme Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS istatistiksel analiz yazılımı kullanılarak t-testi ve korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Bulgular, ön test ve son test verileri arasında pozitif yönlü korelasyonların olduğunu ve kukla etkinliklerinin öğrencilerin hazırlıksız konuşma becerilerini olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca, kukla etkinliklerinin öğrencilerin sesletim ve beden dili kullanma becerilerini geliştirdiği gözlenmiştir. Bu araştırmanın sonuçları, dramada kukla tekniği etkinliklerinin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerilerine olumlu katkılar sağladığını ortaya koymaktadır. Öğretmenler ve eğitimcilerin drama ve kukla tekniklerini sınıf içinde daha sık kullanmaları önerilmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2016). Yaşantılara dayalı öğrenme, yaratıcı drama ve süreçsel drama ilişkileri. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 31-38.
  • Albiach, M. A. O. (2013). When puppets heal: Puppets, special education and therapy. Revista Espanola de Pedagogia, 6(3), 164-175.
  • Albiach, M. A. O. (2014). The puppet as a learning object: Proposed definitions and typologies. Espacios en Blanco: Revista de Education, 24(1), 35-58.
  • Ataman, M. (2016). Yaratıcı drama sürecinde yaratıcı yazma. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 60-75.
  • Babacan, M. (2009). Yazılı ve sözlü anlatım (kompozisyon bilgileri). Akademik Kitap.
  • Bakırcı, N. (2004). Türk gölge oyunu / Karagöz. Türklük Bilimi Araştırmaları, 15, 291-294.
  • Bayburtlu, Y. S. ve Doğan, Y. (2018). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma metinlerindeki bağdaşıklık ögelerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 17, 517-535.
  • Belfiore, C. (2013). Puppets talk, children listen. How puppets are effective teaching aids for kids. TEACH Magazine, (Jan/Feb 2013), 9-11.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayınevi.
  • Causo, A., Vo, G. T., Toh, E., Chen, I., Yeo, S. H. & Tzuo, P. W. (2015, Mayıs). Developing and benchmarking show & tell robotic puppet for preschool education. Ieee International Conference On Robotics And Automation (Icra), Browse Conferences, Seatlle, WA, USA.
  • Calap, N. (2022) Oyun temelli etkinliklerin sesletim bozukluğu olan ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma ve sesli okuma becerilerini geliştirmeye etkisi [yüksek lisans tezi]. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi.
  • Ceylan, Ö. ve Doğan, Y. (2014). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri [The impromptu speaking skills of 7th grade students]. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 43-56.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Erlbaum Associates.
  • Çay, Y. (2017). Kukla modeli ile İngilizce öğretiminin ders başarısına etkisi [yüksek lisans tezi]. Erciyes Üniversitesi.
  • Çetin, A. ve Şimşek, N. (2016). Kukla kullanımının öğrenme üzerindeki etkileri: Alan yazın çalışmalarının incelenmesi. Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-14.
  • Çetinkaya, Ö. ve Adıgüzel, Ö. (2018). Yaratıcı drama ve absürd Tiyatro. Yaratıcı Drama Dergisi, 13(1), 2-18.
  • Çevik, M. (2017). Kukla ve kukla tiyatrosu. Researcher, 5(4), 466-476.
  • Demirci, E. (2019). 5E öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin konuşma becerileri ve konuşma kaygılarına etkisi [yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Demirci, S. ve Baş, B. (2016). İlkokul 3. sınıflarda söz varlığının geliştirilmesi üzerine bir eylem araştırması. Milli Eğitim Dergisi, 210, 215-235.
  • Doğan, Y. ve Yüceer, D. (2021). Türkçe öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri üzerine bir araştırma. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 81-103.
  • Dolunay, S. K. (2012). Dil bilgisi öğretiminde temel yaklaşımlar, yöntemler, teknikler. M. Özbay (Ed.), Türkçe eğitimi açısından dil bilgisi öğretimi içinde (s. 105-127). Pegem Akademi Yayınları.
  • Düzgün, D. (2010). Türk gölge oyunu karagözde istanbul hayatı. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 17(43), 25-33.
  • Elitok Kesici, A. (2014). Drama dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 186-203.
  • Emiroğlu, S. (2015). Öğrencilerin hazırlıksız konuşmada kullandığı farklı kelime sayısının tespiti ve incelenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 8(23), 19-40.
  • Ersan, İ. (2019). Çağdaş gösteri sanatlarında bir anlatım aracı olarak kukla. Journal of Arts, 2(2), 113-128.
  • Genç, H. N. (2010). Eğitimde drama ve/veya dramada eğitim. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(12), 89-104.
  • Güneş, F. (2020). Türkçe öğretiminde "hazırlıksız konuşma" sorunu. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 5(2), 109-124. doi:10.29250/sead.742337
  • Halimah, L., Arifin, R. R. M., & Sutini, A. (2020). Storytelling through "wayang golek" puppet show: Practical ways in incorporating character education in early childhood. Cogent Education, 7(1). https://doi.org/10.1080/2331186X.2020.1794495
  • Kanatlı, F. ve Kırbaş, A. (2019). Türkçe öğretmen adaylarının hazırlıksız konuşma sürecinde kullandıkları gerekçelendirme rollerinin çeşitli değişkenler bağlamında incelenmesi. Journal Of Advanced Education Studies, 1(2), 140-151.
  • Kantaroğlu, E. ve Uysal, B. (2019). Metin türlerine dayalı yaratıcı drama etkinliklerinin akran zorbalığı algısına etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1141-1163.
  • Karakaya, N. (2007). İlköğretimde drama ve örnek bir uygulama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(1), 103-139.
  • Karaolis, O. (2023). Being with a puppet: Literacy through experiencing puppetry and drama with young children. Education Sciences, 13(3), 291.
  • Kardaş, N. (2020). Drama etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin Türkçe konuşma becerilerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 41-59.
  • Kıymaz, M. S. ve Doyumğaç, İ. (2020). Türkçe öğretiminde “hazırlıksız konuşma” sorunu. Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi, 5(2), 109-124.
  • Kıymaz, M. S. ve Doyumğaç, İ. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının dinlediklerinden hareketle hazırlıksız konuşma başarıları: Karma yöntem araştırması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(4), 1049-1070. doi:10.16916/aded.718809
  • Korkut, P., Yıldırım, K., Hoşgörür, T., Kızır, M., Sezer, S., Kahya, O., Hoşgörür, V. (2023). Kent yoksulu çocukların bakış açısından dışlanma konusunun yaratıcı drama yöntemi ile incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 615-652.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Kiraz, B. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının hazırlıksız konuşmaya yönelik metaforik algıları ve görüşleri. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 111-130. doi:10.26468/trakyasobed.932187
  • Kurudayıoğlu, M. ve Kiraz, M. (2020). Hazırlıksız konuşma stratejileri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 20, 167-189. https://doi.org/10.29000/rumelide.791129
  • Kurudayıoğlu, M. ve Özden, A. (2015). Türkçe öğretiminde drama. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 3(4), 26-40.
  • MEB (2006). İlköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programı. Milli Eğitim Basımevi.
  • Muradoğlu, Ü. 2021). İlkokul 3. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerini geliştirme [yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Okvuran, A. (2008). Drama gösterilerinin değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 3(6), 103-112.
  • Orhan, S., Kırbaş, A. ve Topal, Y. (2012). Görsellerle desteklenmiş altı şapka düşünme tekniğinin öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmesine etkisi. Electronic Turkish Studies, 7(3).
  • Örendil, Y. (2017). Eğitimde bir yöntem olarak yaratıcı drama ve kukla [yüksek lisans tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Özber, M., Akar, C. ve Balbağ, N. L. (2022). Yaratıcı drama yönteminin yazma kaygısına, yazmaya yönelik tutuma ve yazma öz yeterliliğine etkisi. Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-25.
  • Özdemir Riganeliş, G. (2022). Kukla kabare’de bir karagöz gölgesi: Dayı. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(4), 1520-1550.
  • Özdemir, C. (2023). Türkiye'de sınıf eğitimi alanında yaratıcı drama yöntemi ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 18(1), 1-20.
  • Özden, M. (2018). Türkçe eğitimi lisans öğrencilerinin hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma yaparken kendileri hakkında geliştirdikleri metaforlar. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(2), 347-357.
  • Öztürk, I. E. (2022). Çocuklarla ı̇letı̇şı̇mde bı̇r araç olarak kuklaların etkı̇sı̇. Turkish Studies, 7(3).
  • Rigel, N. (2000). İleti tasarımında haber. DER Yayınevi.
  • Sağlam, Ö., ve Doğan, Y. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri/The impromptu speaking skills of 7th grade students. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 43-56.
  • Sağlam, Ö., ve Doğan, Y. (2014). 7. Sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma becerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(24), 43-56.
  • San, İ. (2016). Tiyatroya rağmen yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 5-16.
  • Şerif, O. (2016). Türkçede ana dil ve ana dili. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 2(1), 311-322.
  • Taşer, S. (2000). Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınevi.
  • Tzuriel, D., & Remer, R. (2018). Mediation with a puppet: The effects on teachers' mediated learning strategies with children in special education and regular kindergartens. Learning and Teaching, 58, 295-304.
  • Wijayanti, K. D., & Sulaksono, D. (2019). Character building for early childhood learners through the shadow puppet-based javanese language manners. Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), 279, 353-360.
  • Yakici, A. (2009). The impact of the universal art of puppet on the anatolian people's social and cultural life. Milli Folklor, 81, 34-39.
  • Yavuz, S. B., ve Doğan, Y. (2020). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin hazırlıksız konuşma metinlerindeki bağdaşıklık ögelerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Kesit Akademi Dergisi, 17, 517-535.
  • Yegen, Ü. (2014). Ortaokul öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesinde görsellerin etkisi [yüksek lisans tezi]. Dumlupınar Üniversitesi.
  • Yıldız, D. ve Deveci, A. G. (2021). Öğrencilerin hazırlıksız konuşmalarının bütüncül olarak değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(1), 89-108.
  • Yiğit, Ç. (2010). Müzikte Yaratıcı Drama. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 1-10.
  • Zanzana, H. (2018). Puppets and pedagogy in foreign language education: The use of bloom's revised taxonomy to model hispanic puppet theatre as an integrated learning platform. Journal Of Pedagogic Development, 8(3).
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel çalışmalar (Diğer)
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Vildan Altıner Bu kişi benim 0009-0005-1861-6035

Demet Sancı Uzun 0000-0003-1854-5765

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 23 Şubat 2024
Kabul Tarihi 8 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Altıner, V., & Sancı Uzun, D. (2024). DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Akademik Hassasiyetler, 11(26), 412-447. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802
AMA Altıner V, Sancı Uzun D. DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Akademik Hassasiyetler. Aralık 2024;11(26):412-447. doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802
Chicago Altıner, Vildan, ve Demet Sancı Uzun. “DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”. Akademik Hassasiyetler 11, sy. 26 (Aralık 2024): 412-47. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802.
EndNote Altıner V, Sancı Uzun D (01 Aralık 2024) DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Akademik Hassasiyetler 11 26 412–447.
IEEE V. Altıner ve D. Sancı Uzun, “DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”, Akademik Hassasiyetler, c. 11, sy. 26, ss. 412–447, 2024, doi: 10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802.
ISNAD Altıner, Vildan - Sancı Uzun, Demet. “DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”. Akademik Hassasiyetler 11/26 (Aralık 2024), 412-447. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802.
JAMA Altıner V, Sancı Uzun D. DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Akademik Hassasiyetler. 2024;11:412–447.
MLA Altıner, Vildan ve Demet Sancı Uzun. “DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ”. Akademik Hassasiyetler, c. 11, sy. 26, 2024, ss. 412-47, doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1441802.
Vancouver Altıner V, Sancı Uzun D. DRAMADA KUKLA TEKNİĞİ İLE YAPILAN ETKİNLİKLERİN İLKOKUL 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLIKSIZ KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ. Akademik Hassasiyetler. 2024;11(26):412-47.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.