Teknoloji Transfer Ofisleri, üniversiteler, araştırma-geliştirme merkezileri ve özel sektör iş birliği ile hayata geçirilmesi planlanan buluş, fikir ve yeniliklerin teşvik edilmesine yardımcı olan ve elde edilen araştırma sonuçlarının ticarileştirilmesi ve endüstriyel kullanıma yönlendirilmesi için çalışan birimlerdir. Araştırmacıların buluşlarının endüstriyel uygulamalara yönelik daha fazla çıktı vermesini sağlaması bu birimin en önemli katkısıdır. Bu çalışma ile akademisyenlerin Araştırma ve Geliştirme alanında çalışmalar yaptıkları durumda veya alana ilişkin çalışmalara katılımları söz konusu olması durumunda birimin hizmetlerinden faydalanma ve memnuniyet durumlarına ilişkin olarak 294 akademisyene anket uygulaması yapılarak Teknoloji Transfer Ofisi hizmetlerinden yararlanma ve memnuniyet düzeylerini ölçmek ve elde edilen veriler ışığında Araştırma ve Geliştirme farkındalıklarına ve yeteneklerine olan etkileri istatiksel olarak analiz edilmiştir. Bu araştırmanın evrenini Türkiye Cumhuriyeti / İstanbul ilinde, Devlet Üniversitesi ve Vakıf Üniversitelerinde görev yapmakta olan akademisyenler oluşturmakta olup çalışmanın tüm alt problemlerine yanıt aramak amacıyla Nicel araştırma yöntemi ve araştırma sürecinde, toplanan veri analizinde “T testi”, “ANOVA” analizleri kullanılmıştır. Ayrıca verilerin analizinde SPSS 24 yazılımı kullanılmıştır.
Araştırma ve Geliştirme Teknoloji Transfer Ofisi Akademisyen Yetenek Bağımsız Örneklem T-Testi ve Anova
Technology Transfer Offices are units that help promote inventions, ideas, and innovations that are planned to be implemented in cooperation with universities, research and development centers, and the private sector. They work to commercialize research results and direct them towards industrial use. The most significant contribution of these offices is that they enable researchers' inventions to provide greater output for industrial applications. In this study, a survey was conducted with 294 academics to assess their utilization of and satisfaction with the services of Technology Transfer Offices in cases where they are involved in Research and Development or related activities. The aim was to measure their utilization and satisfaction levels regarding Technology Transfer Office services, as well as to assess the impact on their awareness and abilities in the field of Research and Development, based on the data obtained. The effects were analyzed statistically. The population for this research consists of academics working at state and foundation universities in Istanbul, Turkey. To address all sub-questions of the study, quantitative research methods were employed, and "T-tests" and "ANOVA" analyses were used to analyze the collected data. Additionally, SPSS 24 software was used for data analysis.
Research and Development Technology Transfer Office Academician Talent Independent Sample T-Test and Anova
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İstatistik (Diğer) |
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 26 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.