Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 26, 448 - 466, 30.12.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269

Öz

Bir marka olarak Türkiye’nin dünyadaki karşılığının, potansiyelinin ve “Türkiye” markasını ortaya çıkaran tarihsel, toplumsal, siyasal süreçlerin ele alınması bir ulus-markalama veya kamu diplomasisi literatürünün çok daha ötesinde bir tartışmayı mecbur kılıyor. Bu mecburiyet nihayetinde bir “biz kimiz?” tartışmasına tekabül eden bir kimlik tartışmasını, millî kimliğin inşası ve kültürel hegemonya mücadelesi süreçlerinin analizini, tanımlama ve tanıtım stratejilerine dair kavramsal bir çerçevenin oluşturulmasını gerektirmektedir. Bütün bu tartışmaları yapabilmek interdisipliner bir literatürü, kavramsallığı ve tarihsel analizi içermekle mümkündür. Bu çalışma böyle bir çerçeve kurma teşebbüsünde bulunmakta ve kıyaslama tarihsel analizi bir yöntem olarak benimsemektedir.

Kaynakça

  • Aksungur,A.G.(2008). Turizmde markalaşma ve tanıtma faaliyetlerinin önemi: İspanya ve Türkiye'nin karşılaştırmalı analizi [uzmanlık tezi] Ankara: T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü.
  • Bilgin, O. (2022). Türkiye’nin yumuşak gücü: Türk dizileri, Diplomasi Vakfı Yayınları.
  • Carmichael, S. (2019). Siyah iktidarı (Çev. G. Doğduaslan). Dipnot Yayınları.
  • Çağaptay, S. (26 Ekim 2009). Is Turkey leaving the West? 26 Temmuz 2023 tarihinde https://www.foreignaffairs.com/articles/turkey/2009-10-26/turkey-leaving-west adresinden alınmıştır.
  • Çağaptay, S. (15 Kasım 2010). Sultan of the Muslim world, 23 Nisan 2024 tarihinde https://www.foreignaffairs.com/articles/turkey/2010-11-15/sultan-muslim-world adresinden alınmıştır.
  • Gardner, D. (24 Temmuz 2017). Turkey‟s eastward shift can be halted, 10 Haziran 2023 tarihinde https://www.ft.com/content/ad65e8d4-7049-11e7-aca6-c6bd07df1a3c adresinden alınmıştır.
  • Gauthıer-Villars, D. (14 Ağustos 2018). Turkey shifts toward Russia as sanctions sour U.S. relations, 14 Temmuz 2023 tarihinde https://www.wsj.com/articles/turkey-shifts-closer-to-russia-1534289856 adresinden alınmıştır.
  • Güner, S. İ. (2012). Religion and preferences: A decision theoretic explanation of Turkey's new foreign policy. Foreign Policy Analysis, 8(3), 217-230. https://doi.org/10.1111/j.1743-8594.2011.00152.x
  • Hakura, F. (14 Ağustos 2018). The West cannot afford losing Turkey to Russia and Iran”. 13 Mayıs 2024 tarihinde https://edition.cnn.com/2018/08/14/opinions/west-losing-turkey-opinion-intl/index.html adresinden alınmıştır.
  • Huntington, S. (2004). Who are we? The challenges to America's national identity. Simon & Schuster
  • Kunczik, M. (1997). Images of nations and international public relations. Lawrence Earlbaum Associates.
  • Foucault, M. (2003). Cinselliğin tarihi (Çev. V. Urhan), Ayrıntı Yayınları. Nas, A. (2017). Branding and national Identity: The analysis of “Turkey: Discover the potential” Campaign. Bilig, 201-224.
  • Nietzsche, F. (2010). Ahlakın soykütüğü üstüne (Çev. A. İnam), Say Yayınları.
  • Olins, W. (2002). Branding the nation — the historicalcontext. Journal of Brand Management, 241-248.
  • Steyn, M. (4 Haziran 2010). Who lost Turkey?”. 8 Temmuz 2023 tarihinde https://www.washingtontimes.com/news/2010/jun/4/who-lost-turkey/ adresinden alınmıştır.
  • Yazar, F. (2021). Kamu diplomasisi bağlamında Türkiye’nin ulus markalama faaliyetlerinin değerlendirilmesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 133-150

THE DYNAMICS OF THE BRAND OF TÜRKİYE: HISTORY, SOCIETY, CULTURAL IDENTITY AND FOREIGN POLICY

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 26, 448 - 466, 30.12.2024
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269

Öz

Addressing Türkiye’s global image, potential as a brand and its historical, social, and political processes that have created the “Türkiye” brand necessitates a discussion of a frame far beyond the nation-branding or public diplomacy literature. This necessity ultimately necessitates a discussion of identity that corresponds to a discussion of “who are we?”, an analysis of the processes of construction of national identity and the struggle for cultural hegemony, and the establishment of a conceptual framework for definition and publicity strategies. All of these discussions can only be carried out by including an interdisciplinary literature, conceptuality, and historical analysis. In this respect, the analysis route has been determined to be followed and evaluated through Türkiye's history, Turkish identity and image, and Turkish foreign policy in relation to each other. Since the discussion on how Türkiye defines and introduces itself requires a discussion of cultural hegemony and identity, it also requires comparative political history analyses, international power discussions, and the culture-identity relationship to be done together. As claimed in this study, the processes of definition and self-definition are also dependent on a power and hegemony relations. Similarly, how Türkiye and the Turks are seen and perceived from the outside will also be important in this context. This study attempts to establish such a framework and adopts comparative historical analysis as a method

Kaynakça

  • Aksungur,A.G.(2008). Turizmde markalaşma ve tanıtma faaliyetlerinin önemi: İspanya ve Türkiye'nin karşılaştırmalı analizi [uzmanlık tezi] Ankara: T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü.
  • Bilgin, O. (2022). Türkiye’nin yumuşak gücü: Türk dizileri, Diplomasi Vakfı Yayınları.
  • Carmichael, S. (2019). Siyah iktidarı (Çev. G. Doğduaslan). Dipnot Yayınları.
  • Çağaptay, S. (26 Ekim 2009). Is Turkey leaving the West? 26 Temmuz 2023 tarihinde https://www.foreignaffairs.com/articles/turkey/2009-10-26/turkey-leaving-west adresinden alınmıştır.
  • Çağaptay, S. (15 Kasım 2010). Sultan of the Muslim world, 23 Nisan 2024 tarihinde https://www.foreignaffairs.com/articles/turkey/2010-11-15/sultan-muslim-world adresinden alınmıştır.
  • Gardner, D. (24 Temmuz 2017). Turkey‟s eastward shift can be halted, 10 Haziran 2023 tarihinde https://www.ft.com/content/ad65e8d4-7049-11e7-aca6-c6bd07df1a3c adresinden alınmıştır.
  • Gauthıer-Villars, D. (14 Ağustos 2018). Turkey shifts toward Russia as sanctions sour U.S. relations, 14 Temmuz 2023 tarihinde https://www.wsj.com/articles/turkey-shifts-closer-to-russia-1534289856 adresinden alınmıştır.
  • Güner, S. İ. (2012). Religion and preferences: A decision theoretic explanation of Turkey's new foreign policy. Foreign Policy Analysis, 8(3), 217-230. https://doi.org/10.1111/j.1743-8594.2011.00152.x
  • Hakura, F. (14 Ağustos 2018). The West cannot afford losing Turkey to Russia and Iran”. 13 Mayıs 2024 tarihinde https://edition.cnn.com/2018/08/14/opinions/west-losing-turkey-opinion-intl/index.html adresinden alınmıştır.
  • Huntington, S. (2004). Who are we? The challenges to America's national identity. Simon & Schuster
  • Kunczik, M. (1997). Images of nations and international public relations. Lawrence Earlbaum Associates.
  • Foucault, M. (2003). Cinselliğin tarihi (Çev. V. Urhan), Ayrıntı Yayınları. Nas, A. (2017). Branding and national Identity: The analysis of “Turkey: Discover the potential” Campaign. Bilig, 201-224.
  • Nietzsche, F. (2010). Ahlakın soykütüğü üstüne (Çev. A. İnam), Say Yayınları.
  • Olins, W. (2002). Branding the nation — the historicalcontext. Journal of Brand Management, 241-248.
  • Steyn, M. (4 Haziran 2010). Who lost Turkey?”. 8 Temmuz 2023 tarihinde https://www.washingtontimes.com/news/2010/jun/4/who-lost-turkey/ adresinden alınmıştır.
  • Yazar, F. (2021). Kamu diplomasisi bağlamında Türkiye’nin ulus markalama faaliyetlerinin değerlendirilmesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 133-150
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Oğuzhan Bilgin 0000-0003-4577-6331

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2024
Kabul Tarihi 28 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Bilgin, O. (2024). TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA. Akademik Hassasiyetler, 11(26), 448-466. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269
AMA Bilgin O. TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA. Akademik Hassasiyetler. Aralık 2024;11(26):448-466. doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269
Chicago Bilgin, Oğuzhan. “TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA”. Akademik Hassasiyetler 11, sy. 26 (Aralık 2024): 448-66. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269.
EndNote Bilgin O (01 Aralık 2024) TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA. Akademik Hassasiyetler 11 26 448–466.
IEEE O. Bilgin, “TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA”, Akademik Hassasiyetler, c. 11, sy. 26, ss. 448–466, 2024, doi: 10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269.
ISNAD Bilgin, Oğuzhan. “TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA”. Akademik Hassasiyetler 11/26 (Aralık 2024), 448-466. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269.
JAMA Bilgin O. TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA. Akademik Hassasiyetler. 2024;11:448–466.
MLA Bilgin, Oğuzhan. “TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA”. Akademik Hassasiyetler, c. 11, sy. 26, 2024, ss. 448-66, doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1578269.
Vancouver Bilgin O. TÜRKİYE MARKASININ DİNAMİKLERİ: TARİH, TOPLUM, KÜLTÜREL KİMLİK VE DIŞ POLİTİKA. Akademik Hassasiyetler. 2024;11(26):448-66.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.