Sosyal bilimler toplumla ve sosyal olaylarla yakın ilişkiyi gerektirir. Sosyal bilimcilerin de bu anlamda sosyal olması zorunludur. Sosyal bilimcilerin sosyal olmaları; onların toplumla ilişkilerini geliştirmeleri ve toplumsal konuları analiz ederek sosyal sorunlara çözüm getirecek yaklaşım sergilemeleri ile mümkündür. Üniversite yönetimlerine düşen ise, sosyal bilimlerin önünü açmak ve sosyal bilimcilerin bu anlamda sosyalleşmelerinin önündeki engelleri kaldırmak olmalıdır. Aslında bu husus, üniversitelerin olmazsa olmazlarından olan, özgür düşünme, serbest çalışma ve sonuçların toplumla paylaşılması ilkelerinin de bir gereğidir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de sosyal bilimler ile üniversitelerin bu bağlamda açmazlarını ortaya koymak ve bir çözüm önerisi olarak pazarlama odaklılığın ne anlama geldiğini tartışmaktır.
sosyal bilimler sosyal bilimlerin açmazları pazarlama odaklılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.