Education is seen as a means and method of common sense of belonging and integrating with were born into society by new generations (children and young people). Quite long history of education undergoes a change of manner, content and function with modernization; it is attributed a different meaning by modern states and it is mobilized by setting targets that prioritizing the states. The Republican Turkey is tried to be built in a shape of modern nation state as well, education cannot be safe from such a setting and mobilizing. Education is seen with quite well content as a leading domain via target of new regime and its new citizens. Together with this, the relationship between effectiveness and achievement of education is a quite debated subject. This subject and situation are debated during all republic period which took and have been taking form in new paradigm and understanding changes, is just as important as the previous debate. This study aims to research changes in situations of young people in Turkey as outputs of education in the context of old-new dichotomy. In this research on of the center concepts is equalization of good citizen-good person
Yeni kuşakların (çocuklar ve gençler) ortak bir aidiyet hissi sağlamaları veiçine doğdukları toplumla bütünleşebilmelerinde eğitim, bir yöntem ve vasıtaolarak görülmüştür. Bir hayli uzun bir tarihi olan eğitim, modernleşmeylebirlikte biçim, içerik ve işlev farklılaşmasına uğramış; modern devletler elindefarklı anlamlar yüklenip, devleti önceleyen hedefler tahsis edilerek seferberedilmiştir. Modern ulus devlet biçiminde inşa edilmeye çalışılan CumhuriyetTürkiyesi’nde de, eğitim böylesi bir tahsis ve seferber edilmeden azadekalamamıştır. Eğitim, yeni rejimin yeni yurttaşını yetiştirmek hedefiyle, birhayli yüklü bir muhtevayla başat bir etkinlik alanı olarak görülmüştür.Eğitimin başat bir faaliyet alanı olarak görülmesiyle onun etkinliği ve başarısıarasındaki ilişki ise oldukça tartışmalı bir konudur. Tüm cumhuriyetdönemi boyunca da tartışmalı olan bu konu ve durumun, belirli bir paradigmave anlayış değişiminin yaşandığı yeni dönemde aldığı ve alacağı biçimise, en az bir önceki tartışma kadar önemlidir. Çalışma eski-yeni dikatomisibağlamında, söz konusu eğitim sürecinin çıktıları olarak Türkiye’deki gençlerindurumlarındaki değişimi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu incelemedemerkezi kavramlardan biri de iyi yurttaş-iyi insan eşitlemesi olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.