Kusayr Amra Sarayı süslemelerinin çoğunluğunu fresk tekniğindeki süslemeler oluşturmaktadır. İnsan figürlerine bol miktarda yer verilen sahnelerin bir kısmını rakkaseler, müzisyenler ve güreşçiler oluşturmaktadır. Bu konuların yanı sıra hamam sahnelerine ve çok sayıda çeşitli dekoratif temalara rastlanmaktadır. Bu fresklerin Emevi şehzadelerinin faaliyetlerini ve hobilerini betimlediği düşünülmektedir. Bu çalışmada, Kusayr Amra Sarayı’ndaki sanatçı ve zanaatkâr tasvirleri ele alınmıştır. Söz konusu tasvirler Restorasyon Salonun doğu tavanında yer almaktadır. Tavan fresk süslemesi, dört sıra halinde sekiz eşit kare şeklinde çerçevelenmiş, otuz iki panelden oluşmaktadır. Bu freskler, inşaat işleri ile ilgili marangozluk, demircilik, taş kesme ve harç hazırlama gibi farklı işleri tasvir etmektedir. Çalışmada, fresklerin önemi, iyonik kaynakları ve tarzı detaylı bir şekilde araştırılmıştır. İşçilerin tasviri, Erken Dönem İslam Sanatı tarihinde benzersiz bir olgudur ve Kusayr Amra’da bulunan temaların bir bölümünü oluşturmaktadır. Makalede Kusayr Amra’daki farklı zanaatkâr fresklerinin betimlemeleri yapılmış ve bu fresklerin sarayın diğer odalarında yer alan süslemelerle olan ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Bu freskler genel manada Halife'yi öven bir nitelik taşımaktadır. Bu halifenin ise Velid bin Yezid olması muhtemeldir.
Emevi sarayları Kaysaru Amra freskler el sanatları ve inşaat Bizans el yazmaları.
The majority of the ornaments of the Qusayr Amra Palace are ornaments in the fresco technique. Dancers, musicians, and wrestlers constitute some of the scenes where human figures are abundant. In addition to these subjects, bath scenes and a large number of various decorative themes are encountered. These frescoes are thought to depict the activities and hobbies of the Umayyad princes. In this study, the depictions of artists and artisans in Qusayr Amra are discussed. The depictions in question are located on the eastern ceiling of the Reception Hall. The ceiling fresco decoration consists of thirty-two panels framed in four rows of eight equal squares. These frescoes depict different jobs related to construction work, such as carpentry, blacksmithing, stone cutting, and mortar preparation. In the study, the importance, ionic sources, and style of the frescoes were investigated in detail. The depiction of workers is a unique phenomenon in the history of early Islamic art and forms part of the themes found in Qusayr Amra. In the article, the different artisanal frescoes in Qusayr Amra were described and the relationship of these frescoes with the decorations in the other rooms of the palace was tried to be explained. These frescoes are generally praising the Caliph. This caliph is likely to be Walid bin Yazid.
Umayyad palaces Qaysar Amra frescoes handicrafts and construction Byzantine manuscripts.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 1 |
Akademik İncelemeler Dergisi (AID) bilginin paylaşımı için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.