Günümüzde, bilim ve teknoloji
alanında görülen hızlı gelişmeler yaşamımızın her alanında yerini almaktadır.
İnternetin gelişimiyle gün yüzüne çıkan yeni medya olarak da
adlandırabildiğimiz sosyal medya kavramı, bireylere yeni sosyalleşme ve ifade
alanları yaratmaktadır. Tek yönlü bilgi paylaşımından çift yönlü ve eş zamanlı
bilgi paylaşım evresine geçilmiştir. Meydana gelen bu değişim sayesinde
izleyici dönüşüme uğramıştır. Geleneksel iletişim teknolojilerinde yalnızca
izler kitle konumunda olan birey, internet teknolojilerinin gelişimi ve sosyal
medya olgusu sayesinde hem izleyici hem de katılımcı konumuna geçmiştir. Sosyal
medya olgusu her yaştan bireyin temel iletişim araçlarından biri haline
gelmiştir. Artık ilköğretim öğrencileri dahi arkadaşlarıyla iletişim kurmak,
oyun oynamak, öğretmenleriyle irtibata geçmek gibi çeşitli amaçlarla sosyal
ağları kullanmaktadırlar. Bu araştırma içerisinde çocukların günümüzdeki sosyal
medya kullanım yoğunluklarına yetişkinlerin bakış açıları ve tutumları
irdelenmeye ve analiz edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca çocukların sosyal medya
kullanım durumlarına karşı farklı konumlarda bulunan yetişkinlerin bakış
açılarında hem fikir olup olmadıkları da incelemeye alınan noktalardandır. Bu sebeple
öğretmen, pedagog, okul müdürü, ebeveyn, sosyal medya uzmanı gibi toplumda
farklı rollerde yer alan fakat konuyla doğrudan ya da dolaylı olarak ilgileri
bulunan yetişkinler katılımcı olarak seçilmiştir. Araştırma verileri, 10 ayrı
katılımcı ile derinlemesine görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Araştırma
sonucunda, elde edilen verilere göre; görüşmelere katılımcı olarak seçilen
yetişkinlerin, çocukların sosyal medya kullanımları konusunda kafalarının
karışık olduğu ve konuyla ilgili tutumlarında çeşitlilikler bulunduğu
gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |