Günümüzde internette alışveriş, birçok tüketici
tarafından tercih edilmektedir. Bu nedenle işletmeler, internette alışveriş
yapan tüketici davranışına hâkim olabilecek stratejiler geliştirmelidirler.
İnternet ortamında alışveriş yapan tüketicilerin, tüketici-tüketici
etkileşimlerinin satın alma karar süreçlerine etkisi olduğu düşünülmektedir. Bu
çalışmada, internet ortamında alışveriş yapan tüketicilerin etkileşim
düzeylerinin demografik özellikleri ile ilişkisini araştırmak amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda internet ortamında alışveriş yapan tüketicilere
ulaşılmıştır. Verilerin varyans analizine uygunluğu açısından tutarlı olup
olmadığı Kaiser Meyer Olkin testi ile kontrol edilmiştir. Elde edilen sonuçlara
göre tüketici etkileşimi ile tüketicilerin cinsiyet ve medeni durumları ile istatistikî
olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca tüketicilerin gelir
durumları, eğitim düzeyleri ve yaşları ile tüketici-tüketici etkileşimi
arasında istatistikî olarak anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu
bağlamda, işletmelere ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur.
Tüketici Tüketici-Tüketici Etkileşimi Demografik Özellikler Referans Grup
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 3 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 8 |