In tourism, travel motivation and visitor satisfaction related to it are among the concepts that are widely studied. Visitor satisfaction occurs after receiving a product or service and expresses the emotional state of the tourist after being exposed to all kinds of opportunities. It is also known that motivation and visitor satisfaction have a positive or negative effect on tourist behavior. The existence of natural areas, well-organized appropriate recreation opportunities and having quality facilities are important in the formation of travel motivation. In addition, environmental policies and legal regulations implemented by country administrations are the determining factors in the organization and use of touristic values and natural areas in accordance with their purpose. Promotion and marketing activities carried out within the scope of destination management are among the factors that affect tourist behavior and determine travel motivation. Promotional activities carried out with traditional tools have a certain importance, but it can be much more effective for visitors to share their experiences among themselves by word of mouth. Therefore, visits, which are more closely related to travel motivation, increase the level of satisfaction. In the research, the satisfactoriness of visitor experiences was interpreted by looking at the extent to which the opportunities included in the items presented in the applied survey were satisfied. Among the reasons that motivate a visit to a place and emerge after the visit, there may be different elements besides the visitor's satisfaction. The aim of this study is to reveal the elements that determine the visitor satisfaction level. For this purpose, the satisfaction levels of visitors to Abant Lake National Park were investigated. According to the results of the research, some suggestions are made to the relevant institutions and organizations responsible for Abant Lake National Park.
Turizmde seyahat motivasyonu ve buna ilişkin oluşan ziyaretçi memnuniyeti, yaygın bir şekilde incelenen kavramlar arasında yer almaktadır. Ziyaretçi memnuniyeti, bir mal veya hizmetin alınmasından sonra ortaya çıkar ve turistin her türlü fırsata maruz kaldıktan sonraki duygusal durumunu ifade eder. Ayrıca motivasyon ve ziyaretçi memnuniyetinin turist davranışları üzerinde olumlu ya da olumsuz etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Doğal alanların varlığı ile iyi düzenlenmiş uygun rekreasyon olanaklarının bulunması ve kaliteli tesislere sahip olunması seyahat motivasyonunun oluşmasında önem taşımaktadır. Ayrıca turistik değerlerin ve doğal alanların amacına uygun bir şekilde düzenlenmesinde ve kullanılmasında ülke yönetimlerinin uyguladığı çevreci politikalar ile yasal düzenlemeler belirleyici faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Destinasyon yönetimi kapsamında yürütülen tanıtım ve pazarlama faaliyetleri turist davranışlarını etkileyerek seyahat motivasyonunu belirleyen faktörlere arasında yer almaktadır. Geleneksel araçlarla yapılan tanıtım çalışmaları belli bir öneme sahiptir ancak ziyaretçilerin sahip oldukları deneyimleri kendi aralarında kulaktan kulağa aktarmaları çok daha etkili olabilmektedir. Dolayısıyla seyahat motivasyonu ile daha yakından ilişkili olan ziyaretler memnuniyet düzeyini artırıcıdır. Araştırmada ziyaretçi deneyimlerinin tatmin ediciliği uygulanan ankette sunulan maddelerde yer alan imkanlardan hangi ölçülerde memnun kalındığına bakılarak yorumlanmıştır. Bir yere ziyaret gerçekleştirmeyi motive eden ve ziyaret sonrasında ortaya çıkan nedenler arasında ziyaretçinin memnuniyetinin yanı sıra farklı unsurlar da bulunabilir. Bu çalışmanın amacı, ziyaretçi memnuniyet düzeyinin belirleyicisi olan unsurların neler olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bu amaca yönelik olarak Abant Gölü Milli Parkına (AGMP) gelen ziyaretçilerin memnuniyet düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Abant Gölü Milli Parkından sorumlu ilgili kurum ve kuruluşlara bazı önerilerde bulunulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 19 |