Öz:
An, zaman dizgesi içerisindeki en kısa parçadır. Var olan zaman akışının dondurulmuş halidir. Fotoğraf ise zamanın dondurulmuş halini yüzeye hapseden görünümdür. Zamanın bütününden koparılmış olan an’lar, fotoğrafın yüzeyinde kendisine yer bulmaktadır. Aynı zamanda fotoğraf, anı sahiplenmekte ve onu zapt etmektedir. Bu durum an’a farklı bir bakış açısı getirmiş ve yaratıcı yeni bir eylem biçimi haline dönüşmüştür. Bu noktadan baktığımızda Nicéphore Niepce (1765 – 1833), Etienne-Jules Marey (1830–1904) ile Charles Fremont (1855–1930), Anton Giulio Bragaglia, Yves Klein (1928 – 1962), Nir Arieli (1986 - ), Wolfgang Tillmans (1968 - ) gibi bazı fotoğraf sanatçıları zamanın akışını belirli bir anda dondurmuşlardır. Dondurulmuş olan anlar, zamanın öncesi ve sonrasına ilişkin yeni soru işaretlerini ortaya çıkarmıştır.
Bu çalışma, sanatçıların hareket içerisindeki anı yakalama biçimlerine ilişkin yeni bir bakış açısı yaratmaktadır. Aynı zamanda, görüntüdeki anı anlam aralıklarıyla doldurmak ve söz konusu anlam aralıklarını literatüre kazandırmak adına bu çalışma önemlidir. Ayrıca konuyu desteklemesi açısından hem geçmişten hem de günümüzden örnekler verilerek yazıya tarihsel bir zenginlik katılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 14 Sayı: 26 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.