Bu araştırma, Google Akademik ve Dergipark veri tabanları tarafından dizinlenen Türkiye'deki eğitim dergilerinde 2010-2022 yılları arasında kimya eğitimi alanında “kimyasal tepkimelerde hız, denge ve enerji” konularında yayımlanan makalelerin özellikleri bakımından incelenerek genel eğilimlerin hangi yönde olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 41 makale içerik analizine tabi tutulmuştur. Ulaşılan çalışmalar yayın yılı, makale türü, örneklem/çalışma grubunun özellikleri, düzeyleri ve sayısı, çalışmaların nerelerde yürütüldüğü, araştırma metot ve desenleri, veri toplama araçları, gibi kriterler bakımından analiz edilerek mevcut durum ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma bulgularına ilişkin sayısal değerler yüzde ve frekans tablolarıyla sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre en çok yayının 2010 yılında yapıldığı, makale türü açısından araştırma makalelerinin sıklıkla tercih edildiği tespit edilmiştir. Örneklem/çalışma grubunun özellikleri açısından en fazla çalışmanın farklı kademedeki öğretmen adaylarıyla yapıldığı, örneklem büyüklüğü olarak 0-25 ile 26-100 kişi arasında değişen grupların tercih edildiği ve en çok çalışmanın Ankara ilinde yürütüldüğü belirlenmiştir. Ayrıca çalışmalarda en çok nicel araştırma yöntemleri kullanılırken, veri toplama aracı olarak başarı testlerinin sıklıkla kullanıldığı ortaya konulmuştur.
Kimya Eğitimi Kimyasal Tepkimlerde Hız Kimyasal Tepkimelrder Denge Kimyasal Tepkimelerde Enerji İçerik Analizi
This research aims to determine the direction of general trends by examining the articles published in the field of chemistry education in the field of "speed, balance and energy in chemical reactions" between 2010-2022 in education journals in Turkey indexed by Google Akademik and Dergipark databases. In the research, 41 articles selected by purposive sampling method were subjected to content analysis. The current situation has been tried to be revealed by analyzing the reached studies in terms of criteria such as publication year, type of article, characteristics, levels and number of the sample/study group, where the studies were carried out, research methods and designs, data collection tools. The numerical values of the research findings are presented with percentage and frequency tables. According to the research findings, it was determined that the most publications were made in 2010, and research articles were frequently preferred in terms of article type. In terms of the characteristics of the sample/study group, it was determined that the most studies were conducted with pre-service teachers at different levels, groups ranging from 0-25 to 26-100 people were preferred as the sample size, and most of the studies were conducted in Ankara. In addition, it was revealed that while the most quantitative research methods were used in the studies, achievement tests were frequently used as a data collection tool.
Chemistry Education Rate of Chemical Reactions Equilimrium in Chemical Rections Energy in Chemical Reactions Content Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 14 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |