Bu çalışmada öğretmen
adayların özgüvenleri ile teknoloji kullanımları arasındaki ilişki
incelenmiştir. Tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmada 345 kişilik
çalışma gurubu kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öz güven
düzeylerini belirlemek için Akın (Akın, 2007;) tarafından geliştirilen “Öz
Güven Ölçeği” ile öğretmen adaylarının teknoloji tutumlarını belirlemek için
Şad ve Nalçacı (Şad ve Nalçacı,2015;) tarafından geliştirilen “Öğretmen
Adayları için Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Yeterlilik Algısı Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının özgüven ve BİT
yeterlilik algılarının cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde istatistiki
açıdan anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının özgüven ve
BİT yeterlilik algılarının aylık ortalama gelir değişkeni açısından
incelendiğinde ise özgüven açısından farklılaştığı fakat BİT yeterlilik
açısından anlamlı farklılığın bulunmadığı gözlenmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmen
adaylarının özgüven düzeyleri ve BİT yeterlilik algıları arasında olumlu ve
pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Özgüveni yüksek öğretmen
adaylarının BİT kullanım yeterlilik algılarının yüksek olduğu ve daha emin ve
kendilerine güvenen, teknolojik sistemleri daha kolay kullandıkları, BİT
kullanımını daha kolay öğrendikleri sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçları
incelenmiş bu sonuçlar doğrultunda tartışma yapılmış ve uygulamaya dönük
öneriler getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |