Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Ailem Robotlara Karşı” Animasyon Filminin Aile Birliğine Önem Verme Değeri Açısından İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı, 1108 - 1126, 29.10.2023
https://doi.org/10.38151/akef.2023.101

Öz

Bu araştırmada “Ailem Robotlara Karşı” animasyon filminde aile birliğine önem verme değerine yönelik çocuklar üzerinde etkide bulunabilecek kesitleri tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın veri setini 2021 yılında vizyona giren, Animasyon, Komedi ve Macera türünde olan “Ailem Robotlara Karşı” filmi oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenen bu çalışmada veriler doküman incelemesi tekniğiyle toplanmış ve verilerin analizinde doküman analizi işe koşulmuştur. Araştırma sonucunda “Ailem Robotlara Karşı” animasyon filminde aile birliğine önem verme değerine etki edebilecek olumlu ve olumsuz kesitler tespit edilmiş ve veriler iki ana tema altında toplanmıştır. Ailem Robotlara Karşı animasyon filminde aile birliğine önem verme değeri açısından olumlu etki edebilecek kesitler toplamda 57 zamansal kesitte tespit edilmiş ve bu kesitler 13 kod altında birleştirilmiştir. Bunlar; fedakarlık, aile sevgisi,birlikte anı biriktirme, birlikte vakit geçirme, dayanışma, destekleme, görüş ve isteklere saygı, birbirini takdir etme, problem çözme, empati, dışarıdan takdir görme, birlikte öngörü ve birbirine ihtiyaç duyma şeklindedir. Filmde aile birliğine önem verme değerine olumsuz etki edebilecek kesitler toplamda 25 zamansal kesitte yer almakta ve bu kesitler 12 kod ile betimlenmiştir. Bunlar; ebeveyn baskınlığı, aile fertlerinin birbirine karşı güvensizliği, dijital bağımlılık kaynaklı aile içi iletişimsizlik, sosyal çevreyi tercih, birlikte vakit geçirmeme, kıyaslama, bireyselcilik, aileden utanmak, takdir edilmeme, destek olmama, aileye değer vermeme ve saygısızlıktır. Elde edilen sonuçlar “Ailem Robotlara Karşı” animasyon filminin aile birliğine önem verme değeri için kullanılabilecek kesitleri olduğunu göstermiştir. Bunun yanında filmde aile birliğine önem verme değeri için olumsuz etkiler oluşturabilecek kesitlerin olduğu tespit edildiğinden söz konusu kesitler dikkate alınarak filmin aile birliğine önem verme değeri için kullanılması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, E. Ö. (2018). Aile parçalanmasının çocuğun okul başarısına etkisi: Trabzon örneği. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 4(5), 167-225. https://doi.org/10.31765/karen.438376
  • Aslan, Ş., Tay, B. & Uçuş-Güldalı, Ş. (2021). Primary school teachers’ opinions regarding the use of cartoons and animations in life science education. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(14), 2113-2165. http://dx.doi.org/10.35826/ijoecc.434
  • Aydoğmuş, S., Aydoğmuş, M. A. & Bozkurt, Z. A. (2022). “Zootropolis’’ animasyon filminin on kök değer açısından incelenmesi. Rumeli Eğitim Araştırmaları Dergisi, (2), 1-23. http://dx.doi.org/10.53688/re.14
  • Barak, M., Ashkar, T. & Dori, Y. J. (2011). Learning science via animated movies: its effect on students’ thinking and motivation. Computers & Education, 56(3), 839-846. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.10.025
  • Batu, M. & Tos, O. (2022). Kültürel değişim temelinde x ve z kuşağınn ebeveynlik algısı: zmet tekniği temelinde bir analiz. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2022 Kasım Özel Sayısı, 194-217. https://doi.org/10.31123/akil.1172893
  • Bayer, A. (2013). Değişen toplumsal yapıda aile. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4(8), 101-129. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/116898
  • Beldağ, A. & Yarar Kaptan, S. (2017). Arabalar filminin içerdiği değerlere ilişkin bir inceleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 487-499. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1486962
  • Bilgin, N. (2006) Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal. Cansız Aktaş, M. (2014). Nitel veri toplama araçları. İçinde Metin, M. (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (337-371), Pegem Akademi, Ankara.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çavdarcı, M. (2002). Türkiye’de sosyal değerlerin aşınması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Demir, R. (2019). Türkiye’de çocuk kanallarında yayınlanan çizgi filmlerde dini ve kültürel değerler eğitimi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demir, Ü. (2021). Dijital oyun kullanımı ve aile iletişimi: Çanakkale'de üniversitede öğrencileri üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2021(56), 121-141. https://doi.org/10.47998/ikad.951769
  • Forster, N. (1994) ‘The analysis of company documentation’, in C. Cassell and G. Symon, Qualitative Methods in Organizational Research: A Practical Guide, London: Sage Publications.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (1996). Valididity and reliability. How to design and research in education. 3rdEd. (153-171). New York: McGraw-Hill, INC.
  • Hakkoymaz, S. (2021). Günümüz yerli yapım animasyon filmlerinde yer alan kök değerlerin incelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1717-1731. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.914920
  • Hasgül Koşmaz, M. (2020). Sosyal medyanın (dijital kültür) aile ilişkileri üzerine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Hoy, W. K. & Adams, C. M. (2015). Quantitative research in education: A primer. Sage Publications.
  • Kanar, S. (2019). Animasyon filmlerinin öğrencilerin değer gelişimine etkileri: Arabalar 1 animasyon filmi örneği [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Karasu Avcı, E. & Ketenoğlu Kayabaşı Z. E. (2018). Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarının amaçlarındaki değerlerin içerik analizi (1936-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 27-56. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/515326
  • Karataş, K. (2001). Toplumsal değişme ve aile. Toplum ve Sosyal Hizmet, 12(2), 89-98. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/802461
  • Korkmaz, Ö. , Kovancı, Ö. & Uğur Erdoğmuş, F. (2021). Ortaokul öğrencilerinin dijital ortamda ahlaki değerlere dönük algıları ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23(2), 298-315. https://doi.org/10.17556/erziefd.646377
  • Köroğlu, M. (2016). Çizgi filmlerle kavram öğretimi: Pepee ve Caıllou örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Livingstone, S. & Helsper, E. (2010). Balancing opportunities and risks in teenagers’ use of the internet: The role of online skills and internet self-efficacy. New media & society, 12(2), 309-329. https://doi.org/10.1177/1461444809342697
  • Livingstone, S., & Helsper, E. J. (2008). Parental mediation of children's internet use. Journal of broadcasting & electronic media, 52(4), 581-599. https://doi.org/10.1080/08838150802437396
  • Livingstone, S., Ólafsson, K., Helsper, E. J., Lupiáñez Villanueva, F., Veltri, G. A. & Folkvord, F. (2017). Maximizing opportunities and minimizing risks for children online: The Role of Digital Skills in Emerging Strategies of Parental Mediation. Journal of Communication, 67(1), 82-105. https://doi.org/10.1111/jcom.12277
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 227–247. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0051
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Özgökbel Bilis, P. (2014). Rol modelleri ve toplumsal değerler açısından “uçaklar” adlı animasyon filmi üzerine bir inceleme. Selçuk İletişim, 8(3), 201-227. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/178056
  • Sağlam, H. İ. (2008). Eğitimin toplumsal temelleri. İçinde A. Çiçek-Sağlam (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş (s. 95-126). Maya Akademi, Ankara.
  • Sağlam, H. İ., & Özdemir, D. (2017). Öğretmenlerin görüşleri ışığında aile birliğini korumada değerlerin rolüne fenemolojik bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 7 (1) , 78-90. https://doi.org/10.19126/suje.303231
  • Sel, B. (2022). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretim programı kapsamında kültürel mirasın animasyon çizgi dizilerle aktarımı: Bir Yörük Hikayesi Maysa ve Bulut. Milli Eğitim Dergisi, 51(236), 2969-3000. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1052307
  • Selanik Ay, T. & Korkmaz, Ç. (2017). Sosyal bilgiler programında yer alan değerler ve kültürel ögeler bağlamında “küçük hezarfen” çizgi filmi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 49-62. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/409327
  • Symon, G., & Cassell, C. (2004). Promoting New Research Practices in Organizational Research, In C. Cassell and G. Symon, Essentıal Guıde To Qualıtatıve Methods In Organızatıonal Research, London: Sage Publications.
  • Şentürk, D. Ü. (2008). Aile kurumuna yönelik güncel riskler. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14) , 7-32. https://dergipark.org.tr/en/pub/spcd/issue/21109/227344
  • Temiz, N. (2019). İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersi 2018 yılı öğretim programının karakter eğitimi açısından incelenmesi. Başkent University Journal of Education, 6(2), 147-154. https://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/180/133
  • Ünal, O. (2020). Yakın dönem Türk animasyon filmlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi. International Journal of Field Education, 6(2) , 64-83.
  • Yıldırım, R. (2022). Din ve değerler eğitimi açısından “Tay” animasyon sinema filminin incelenmesi. İlahiyat Akademi, 16(Aralık 2022), 63-82. https://dergipark.org.tr/en/download/issue-full-file/74953
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, Y. & Çalışkan, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretim programlarında değer eğitimi. İçinde Bektaş, B. & Turan, R. (Ed.). Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programları (ss.281-326). Pegem, Ankara.
  • Zor, İ. & Bulut, S. (2020). Toplumsal cinsiyet kavramına animasyon filmleriyle bakmak: buz devri, shrek ve winx club: kayıp krallığın sırrı örnekleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(1), 58-69. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/988773

Analysis of the Animated Movie "The Mitchells vs. The Machines" In Terms of The Value of Family Unity

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı, 1108 - 1126, 29.10.2023
https://doi.org/10.38151/akef.2023.101

Öz

In this study, it was aimed to identify the sections that may have an impact on children regarding the value of giving importance to family unity in the animated movie "The Mitchells vs. The Machines". The data set of the research consists of the movie "The Mitchells vs. The Machines", which was released in 2021 and is in the genre of Animation, Comedy and Adventure. In this study, which adopted a qualitative research approach, data were collected through document analysis technique and document analysis was used to analyze the data. As a result of the research, positive and negative segments that may affect the value of giving importance to family unity in the animated movie "The Mitchells vs. The Machines" were identified and the data were collected under two main themes. The segments that could have a positive impact on the value of giving importance to family unity in the animated movie "The Mitchells vs. The Machines" were identified in 57 temporal segments in total and these segments were combined under 13 codes. These include altruism, family love, collecting memories together, spending time together, solidarity, support, respect for opinions and wishes, appreciating each other, problem solving, empathy, external appreciation, foresight and needing each other. In the movie, the segments that may have a negative impact on the value of giving importance to family unity are included in a total of 25 temporal segments and these segments are described with 12 codes. These include parental dominance, mistrust between family members, miscommunication within the family due to digital addiction, preference for the social environment, not spending time together, comparison, individualism, being ashamed of the family, lack of appreciation, lack of support, not valuing the family and disrespect. The results obtained showed that the animated movie "The Mitchells vs. The Machines” has segments that can be used for the value of giving importance to family unity. In addition, since it was determined that there are sections in the movie that may have negative effects on the value of giving importance to family unity, it is recommended that the movie be used for the value of giving importance to family unity by taking these sections into consideration.

Kaynakça

  • Alkan, E. Ö. (2018). Aile parçalanmasının çocuğun okul başarısına etkisi: Trabzon örneği. Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 4(5), 167-225. https://doi.org/10.31765/karen.438376
  • Aslan, Ş., Tay, B. & Uçuş-Güldalı, Ş. (2021). Primary school teachers’ opinions regarding the use of cartoons and animations in life science education. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(14), 2113-2165. http://dx.doi.org/10.35826/ijoecc.434
  • Aydoğmuş, S., Aydoğmuş, M. A. & Bozkurt, Z. A. (2022). “Zootropolis’’ animasyon filminin on kök değer açısından incelenmesi. Rumeli Eğitim Araştırmaları Dergisi, (2), 1-23. http://dx.doi.org/10.53688/re.14
  • Barak, M., Ashkar, T. & Dori, Y. J. (2011). Learning science via animated movies: its effect on students’ thinking and motivation. Computers & Education, 56(3), 839-846. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.10.025
  • Batu, M. & Tos, O. (2022). Kültürel değişim temelinde x ve z kuşağınn ebeveynlik algısı: zmet tekniği temelinde bir analiz. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2022 Kasım Özel Sayısı, 194-217. https://doi.org/10.31123/akil.1172893
  • Bayer, A. (2013). Değişen toplumsal yapıda aile. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4(8), 101-129. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/116898
  • Beldağ, A. & Yarar Kaptan, S. (2017). Arabalar filminin içerdiği değerlere ilişkin bir inceleme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 487-499. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1486962
  • Bilgin, N. (2006) Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal. Cansız Aktaş, M. (2014). Nitel veri toplama araçları. İçinde Metin, M. (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (337-371), Pegem Akademi, Ankara.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çavdarcı, M. (2002). Türkiye’de sosyal değerlerin aşınması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Demir, R. (2019). Türkiye’de çocuk kanallarında yayınlanan çizgi filmlerde dini ve kültürel değerler eğitimi [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Demir, Ü. (2021). Dijital oyun kullanımı ve aile iletişimi: Çanakkale'de üniversitede öğrencileri üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2021(56), 121-141. https://doi.org/10.47998/ikad.951769
  • Forster, N. (1994) ‘The analysis of company documentation’, in C. Cassell and G. Symon, Qualitative Methods in Organizational Research: A Practical Guide, London: Sage Publications.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (1996). Valididity and reliability. How to design and research in education. 3rdEd. (153-171). New York: McGraw-Hill, INC.
  • Hakkoymaz, S. (2021). Günümüz yerli yapım animasyon filmlerinde yer alan kök değerlerin incelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 11(4), 1717-1731. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.914920
  • Hasgül Koşmaz, M. (2020). Sosyal medyanın (dijital kültür) aile ilişkileri üzerine etkisi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adıyaman.
  • Hoy, W. K. & Adams, C. M. (2015). Quantitative research in education: A primer. Sage Publications.
  • Kanar, S. (2019). Animasyon filmlerinin öğrencilerin değer gelişimine etkileri: Arabalar 1 animasyon filmi örneği [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Karasu Avcı, E. & Ketenoğlu Kayabaşı Z. E. (2018). Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarının amaçlarındaki değerlerin içerik analizi (1936-2018). Değerler Eğitimi Dergisi, 16(35), 27-56. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/515326
  • Karataş, K. (2001). Toplumsal değişme ve aile. Toplum ve Sosyal Hizmet, 12(2), 89-98. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/802461
  • Korkmaz, Ö. , Kovancı, Ö. & Uğur Erdoğmuş, F. (2021). Ortaokul öğrencilerinin dijital ortamda ahlaki değerlere dönük algıları ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23(2), 298-315. https://doi.org/10.17556/erziefd.646377
  • Köroğlu, M. (2016). Çizgi filmlerle kavram öğretimi: Pepee ve Caıllou örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Livingstone, S. & Helsper, E. (2010). Balancing opportunities and risks in teenagers’ use of the internet: The role of online skills and internet self-efficacy. New media & society, 12(2), 309-329. https://doi.org/10.1177/1461444809342697
  • Livingstone, S., & Helsper, E. J. (2008). Parental mediation of children's internet use. Journal of broadcasting & electronic media, 52(4), 581-599. https://doi.org/10.1080/08838150802437396
  • Livingstone, S., Ólafsson, K., Helsper, E. J., Lupiáñez Villanueva, F., Veltri, G. A. & Folkvord, F. (2017). Maximizing opportunities and minimizing risks for children online: The Role of Digital Skills in Emerging Strategies of Parental Mediation. Journal of Communication, 67(1), 82-105. https://doi.org/10.1111/jcom.12277
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z. & Razak Özdinçler, A. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addiction, 5, 227–247. http://dx.doi.org/10.15805/addicta.2018.5.2.0051
  • Oktay, A. (2000). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Özgökbel Bilis, P. (2014). Rol modelleri ve toplumsal değerler açısından “uçaklar” adlı animasyon filmi üzerine bir inceleme. Selçuk İletişim, 8(3), 201-227. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/178056
  • Sağlam, H. İ. (2008). Eğitimin toplumsal temelleri. İçinde A. Çiçek-Sağlam (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş (s. 95-126). Maya Akademi, Ankara.
  • Sağlam, H. İ., & Özdemir, D. (2017). Öğretmenlerin görüşleri ışığında aile birliğini korumada değerlerin rolüne fenemolojik bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 7 (1) , 78-90. https://doi.org/10.19126/suje.303231
  • Sel, B. (2022). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretim programı kapsamında kültürel mirasın animasyon çizgi dizilerle aktarımı: Bir Yörük Hikayesi Maysa ve Bulut. Milli Eğitim Dergisi, 51(236), 2969-3000. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1052307
  • Selanik Ay, T. & Korkmaz, Ç. (2017). Sosyal bilgiler programında yer alan değerler ve kültürel ögeler bağlamında “küçük hezarfen” çizgi filmi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 49-62. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/409327
  • Symon, G., & Cassell, C. (2004). Promoting New Research Practices in Organizational Research, In C. Cassell and G. Symon, Essentıal Guıde To Qualıtatıve Methods In Organızatıonal Research, London: Sage Publications.
  • Şentürk, D. Ü. (2008). Aile kurumuna yönelik güncel riskler. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14) , 7-32. https://dergipark.org.tr/en/pub/spcd/issue/21109/227344
  • Temiz, N. (2019). İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersi 2018 yılı öğretim programının karakter eğitimi açısından incelenmesi. Başkent University Journal of Education, 6(2), 147-154. https://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/180/133
  • Ünal, O. (2020). Yakın dönem Türk animasyon filmlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi. International Journal of Field Education, 6(2) , 64-83.
  • Yıldırım, R. (2022). Din ve değerler eğitimi açısından “Tay” animasyon sinema filminin incelenmesi. İlahiyat Akademi, 16(Aralık 2022), 63-82. https://dergipark.org.tr/en/download/issue-full-file/74953
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, Y. & Çalışkan, H. (2022). Sosyal bilgiler öğretim programlarında değer eğitimi. İçinde Bektaş, B. & Turan, R. (Ed.). Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programları (ss.281-326). Pegem, Ankara.
  • Zor, İ. & Bulut, S. (2020). Toplumsal cinsiyet kavramına animasyon filmleriyle bakmak: buz devri, shrek ve winx club: kayıp krallığın sırrı örnekleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(1), 58-69. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/988773
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Değerler Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatma Akcan 0000-0002-7853-442X

Betül Akyürek Tay 0000-0002-1803-7325

Erken Görünüm Tarihi 22 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2023
Kabul Tarihi 5 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Akcan, F., & Akyürek Tay, B. (2023). “Ailem Robotlara Karşı” Animasyon Filminin Aile Birliğine Önem Verme Değeri Açısından İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 1108-1126. https://doi.org/10.38151/akef.2023.101

28981289802580829733