Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 53 Sayı: 1, 21 - 40, 30.06.2023
https://doi.org/10.51121/akif.2023.30

Öz

Kaynakça

  • Amman, M. Tayfun. “Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet: Sosyal Bilimsel Yaklaşımlar”. İstanbul, 2011.
  • Başkurt, İrfan. “İslam Eğitimine Dair Bazı Temel İlkeler”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 9 (2002), 89-11.
  • Bayer, Ali. “Modernleşme Sürecinde Aile: Değişen Annelik ve Babalık”. Tevîlat 1/1 (2020), 35-60.
  • Creswell, John W. Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı., 2018.
  • Çakır, Semiha. 4-6 Yaş Aralığındaki Çocuklara Mahremiyet Eğitimi Verilmesinde Din Eğitiminin Rolü (Sivas örneği). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Diler, Ramazan. “4-6 Yaş Kur’ân Kursu Öğreticilerine Göre Mahremiyet Eğitimi ve Önemi (Nitel Bir Analiz) ”. Eskiyeni 41 (2020), 623-652.
  • Diler, Ramazan. “Mahremiyet Eğitimi ve Önemi”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/1 (2014), 69-98.
  • Eliküçük, Aytül - Sönmez, Sibel. “6 Yaş Çocuklarının Cinsel Gelişim ve Eğitimiyle İlgili Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi”. Aile ve Toplum 25 (2011), 45-62.
  • Erdoğan, İrfan. “İnanç Öğretiminde Fonksiyonel Yaklaşım: Kader ve Kaza Örneği”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/1 (2021), 20-47.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Mahremiyet Eğitiminin Temeli İnsanlık Şerefi: Ailenin Mesuliyetleri”. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7/2 (2017), 387-394.
  • Gündüz, H.Çetin - Çok, Figen. “Ergenlikte anne-baba izlemesi: Ergen, anne-baba bildirimlerine göre bir inceleme”. Anadolu Psikiyatri Dergisi 16 (2015), 433-441.
  • Güneş, Adem. “Cinsel İstismar Olgusu ve Mahremiyet Eğitimi”. İnsan & Toplum 7/2 (2017), 25-67.
  • Hart, Craig H. vd. “Parenting Skills and Social-Communicative Competence in Childhood”. Handbook of Communication and Social Interaction Skills. ed. J.O. Greene - B.R. Burleson. 753-797. Mahwah: NJ: Erlbaum, 2003.
  • İlkay, Demir vd. “Annelerin Ergeni İzleme Stratejileri: Mahremiyet ve Kişisel Alan Bağlamında Fenomenolojik Bir Çalışma”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5/3 (2017), 67-89.
  • Kaplan, Yılmaz - Ak, Tuğba. “Ergenlerde Psikolojik Belirtiler ve Problem Davranışlarda Anne-Baba Tutumlarının Rolü”. Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi 1/2 (2018), 154-171.
  • Kılavuz, M.Akif. “Anne Baba Örnek Davranışlarının Çocukların ve Ergenlerin Dinî Kişiliğinin Oluşumuna Etkileri”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 14/2 (2005), 41-58.
  • Kılıç, Enes. “Aile ve Din Bağlamında Kuran’daki Mahremiyet Tasavvuru”. Journal of Analytic Divinity 2/1 (2018), 54-81.
  • Kımter, Nurten. “İlgili-Seven Anne Baba Tutumları İle Din ve Dindarlık Arasındaki İlişki Üzerine”. Dinî Araştırmalar 18/46 (2015), 9-44.
  • Kırman, Aslı - Doğan, Özcan. “Anne-Baba Çocuk İlişkileri: Bir Meta-sentez Çalışması”. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 4/1 (2017), 28-49.
  • Kirpitçi, Eyüp. “Din Eğitimi Açısından Baba-Oğul İlişkisi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 30/30 (2010), 223-239.
  • Koçoğlu, Erol - Avcı, Yunus Emre. “Okul Müdürlerinin Görüşleri Doğrultusunda Türkiye’de Mahremiyet Eğitimi”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-25.
  • Kurt, Abdurrahman. “Dindarlığı Etkileyen Faktörler”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 (2009), 1-26.
  • Mavili, Aliye - Bilgin, Özkan. “Kurum Bakımındaki Cinsel İstismar Mağduru Çocuklara İlişkin Bir Araştırma”. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 1/2 (2017), 104-128.
  • Measor, Lynda. “Young People’s Views on Sex Education: Gender, Information and Knowledge”. Sex Education 4/2 (2004), 153-166.
  • Mücahit, Mustafa. Ailede Mahremiyet Eğitimi. Ankara: Sonçağ Akademi, 2021.
  • Müslim, Ebu’l-Hüseyn Müslim b. Haccâc el-Kuşeyrî. el-Câmiu’s-Sahîh. haz. Muhammed Fuâd Abdülbâkî. I-XIX Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1995.
  • Özaslan, Hatice - Gültekin Akduman, Gülümser. “Ailelelerin Mahremiyet Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. 3/1363-1369. Samsun: SETSCI, 2018.
  • Özdemir, Ömer. “Ebeveynlere Göre Ailede Çocuğun Din Eğitimi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 47 (2019), 313-344.
  • Saban, Ahmet - Ersoy, Ali. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2. Baskı., 2017.
  • Sak, Ramazan vd. “Okul Öncesi Dönem: Anne/baba Tutumları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 972-991.
  • Sak, Ramazan - diğerleri. “Okul Öncesi Dönem: Anne/baba Tutumları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 972-991.
  • Şahin, Adem. “Ergenlerde Dindarlık-Benlik Saygısı İlişkisi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/19 (2005), 187-198.
  • Tetik, Hayati. “Anne Baba Tutumları ve Ailede Çocuğun Dinî Gelişimi”. Universal Journal of Theology 5/2 (2020), 136-171.
  • Tezel Şahin, Fatma. “Mother-Child Relation and Factors Affecting This Relation”. International Journal of Science Culture and Sport 2/3 (2014), 79-88.
  • Tezel Şahin, Fatma. “Mother-Child Relation and Factors Affecting This Relation”. International Journal of Science Culture and Sport 2/3 (2014), 79-88.
  • Tönbül, Özgür. “Aile Eğitimi Programının Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi”. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 2/1 (2019), 46-72.
  • Türkyılmaz, Zeynep. 3-6 yaş grubu çocuğu olan ebeveynlerin mahremiyet eğitimine dair bilgilerinin incelenmesi (Üsküdar örneği). İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Üstün, Ahmet - Yılmaz, Müge. “Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi İle İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 77-90.
  • Varlı, Abdussamet. “Kur’an’da Peygamberler Örnekliğinde Ailede Anne-Baba ve Çocukların Hukuku”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 18 (2020), 224-247.
  • Yalçın, Hatice. “Anne-Çocuk İletişimi Eğitiminin Etkileri”. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 (2013), 179-194.
  • Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 11. Baskı., 2018.
  • Yıldız, Kemal. “Importance of Privacy to Prevent Sexual Abuse of Children”. Öneri Dergisi 38 (2012), 151-156.

A Needs Analysis in Privacy Education: Parent Education

Yıl 2023, Cilt: 53 Sayı: 1, 21 - 40, 30.06.2023
https://doi.org/10.51121/akif.2023.30

Öz

Privacy education is mostly offered by parents as it isn’t included in formal education. The competence of parents in privacy education needs to be discussed in the framework of religious education. Although the matter of privacy is partially included in the content of education offered to parents within the non-formal education, parents need a specific education about it. The need for parent education is a problem of religious education. This study aims to reveal the need for parent education about privacy. The study searches the views of the adults on the privacy education. The research consists of 21 participants selected by maximum variation sampling method. Among the quantitative research methods, the interview method was applied in the study and the data was analyzed by the content analysis method. The results of the research reveal that parents need for education about privacy.

Kaynakça

  • Amman, M. Tayfun. “Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet: Sosyal Bilimsel Yaklaşımlar”. İstanbul, 2011.
  • Başkurt, İrfan. “İslam Eğitimine Dair Bazı Temel İlkeler”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 9 (2002), 89-11.
  • Bayer, Ali. “Modernleşme Sürecinde Aile: Değişen Annelik ve Babalık”. Tevîlat 1/1 (2020), 35-60.
  • Creswell, John W. Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı., 2018.
  • Çakır, Semiha. 4-6 Yaş Aralığındaki Çocuklara Mahremiyet Eğitimi Verilmesinde Din Eğitiminin Rolü (Sivas örneği). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Diler, Ramazan. “4-6 Yaş Kur’ân Kursu Öğreticilerine Göre Mahremiyet Eğitimi ve Önemi (Nitel Bir Analiz) ”. Eskiyeni 41 (2020), 623-652.
  • Diler, Ramazan. “Mahremiyet Eğitimi ve Önemi”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/1 (2014), 69-98.
  • Eliküçük, Aytül - Sönmez, Sibel. “6 Yaş Çocuklarının Cinsel Gelişim ve Eğitimiyle İlgili Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi”. Aile ve Toplum 25 (2011), 45-62.
  • Erdoğan, İrfan. “İnanç Öğretiminde Fonksiyonel Yaklaşım: Kader ve Kaza Örneği”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/1 (2021), 20-47.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Mahremiyet Eğitiminin Temeli İnsanlık Şerefi: Ailenin Mesuliyetleri”. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7/2 (2017), 387-394.
  • Gündüz, H.Çetin - Çok, Figen. “Ergenlikte anne-baba izlemesi: Ergen, anne-baba bildirimlerine göre bir inceleme”. Anadolu Psikiyatri Dergisi 16 (2015), 433-441.
  • Güneş, Adem. “Cinsel İstismar Olgusu ve Mahremiyet Eğitimi”. İnsan & Toplum 7/2 (2017), 25-67.
  • Hart, Craig H. vd. “Parenting Skills and Social-Communicative Competence in Childhood”. Handbook of Communication and Social Interaction Skills. ed. J.O. Greene - B.R. Burleson. 753-797. Mahwah: NJ: Erlbaum, 2003.
  • İlkay, Demir vd. “Annelerin Ergeni İzleme Stratejileri: Mahremiyet ve Kişisel Alan Bağlamında Fenomenolojik Bir Çalışma”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5/3 (2017), 67-89.
  • Kaplan, Yılmaz - Ak, Tuğba. “Ergenlerde Psikolojik Belirtiler ve Problem Davranışlarda Anne-Baba Tutumlarının Rolü”. Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi 1/2 (2018), 154-171.
  • Kılavuz, M.Akif. “Anne Baba Örnek Davranışlarının Çocukların ve Ergenlerin Dinî Kişiliğinin Oluşumuna Etkileri”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 14/2 (2005), 41-58.
  • Kılıç, Enes. “Aile ve Din Bağlamında Kuran’daki Mahremiyet Tasavvuru”. Journal of Analytic Divinity 2/1 (2018), 54-81.
  • Kımter, Nurten. “İlgili-Seven Anne Baba Tutumları İle Din ve Dindarlık Arasındaki İlişki Üzerine”. Dinî Araştırmalar 18/46 (2015), 9-44.
  • Kırman, Aslı - Doğan, Özcan. “Anne-Baba Çocuk İlişkileri: Bir Meta-sentez Çalışması”. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 4/1 (2017), 28-49.
  • Kirpitçi, Eyüp. “Din Eğitimi Açısından Baba-Oğul İlişkisi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 30/30 (2010), 223-239.
  • Koçoğlu, Erol - Avcı, Yunus Emre. “Okul Müdürlerinin Görüşleri Doğrultusunda Türkiye’de Mahremiyet Eğitimi”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-25.
  • Kurt, Abdurrahman. “Dindarlığı Etkileyen Faktörler”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 (2009), 1-26.
  • Mavili, Aliye - Bilgin, Özkan. “Kurum Bakımındaki Cinsel İstismar Mağduru Çocuklara İlişkin Bir Araştırma”. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 1/2 (2017), 104-128.
  • Measor, Lynda. “Young People’s Views on Sex Education: Gender, Information and Knowledge”. Sex Education 4/2 (2004), 153-166.
  • Mücahit, Mustafa. Ailede Mahremiyet Eğitimi. Ankara: Sonçağ Akademi, 2021.
  • Müslim, Ebu’l-Hüseyn Müslim b. Haccâc el-Kuşeyrî. el-Câmiu’s-Sahîh. haz. Muhammed Fuâd Abdülbâkî. I-XIX Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1995.
  • Özaslan, Hatice - Gültekin Akduman, Gülümser. “Ailelelerin Mahremiyet Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. 3/1363-1369. Samsun: SETSCI, 2018.
  • Özdemir, Ömer. “Ebeveynlere Göre Ailede Çocuğun Din Eğitimi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 47 (2019), 313-344.
  • Saban, Ahmet - Ersoy, Ali. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2. Baskı., 2017.
  • Sak, Ramazan vd. “Okul Öncesi Dönem: Anne/baba Tutumları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 972-991.
  • Sak, Ramazan - diğerleri. “Okul Öncesi Dönem: Anne/baba Tutumları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 972-991.
  • Şahin, Adem. “Ergenlerde Dindarlık-Benlik Saygısı İlişkisi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/19 (2005), 187-198.
  • Tetik, Hayati. “Anne Baba Tutumları ve Ailede Çocuğun Dinî Gelişimi”. Universal Journal of Theology 5/2 (2020), 136-171.
  • Tezel Şahin, Fatma. “Mother-Child Relation and Factors Affecting This Relation”. International Journal of Science Culture and Sport 2/3 (2014), 79-88.
  • Tezel Şahin, Fatma. “Mother-Child Relation and Factors Affecting This Relation”. International Journal of Science Culture and Sport 2/3 (2014), 79-88.
  • Tönbül, Özgür. “Aile Eğitimi Programının Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi”. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 2/1 (2019), 46-72.
  • Türkyılmaz, Zeynep. 3-6 yaş grubu çocuğu olan ebeveynlerin mahremiyet eğitimine dair bilgilerinin incelenmesi (Üsküdar örneği). İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Üstün, Ahmet - Yılmaz, Müge. “Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi İle İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 77-90.
  • Varlı, Abdussamet. “Kur’an’da Peygamberler Örnekliğinde Ailede Anne-Baba ve Çocukların Hukuku”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 18 (2020), 224-247.
  • Yalçın, Hatice. “Anne-Çocuk İletişimi Eğitiminin Etkileri”. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 (2013), 179-194.
  • Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 11. Baskı., 2018.
  • Yıldız, Kemal. “Importance of Privacy to Prevent Sexual Abuse of Children”. Öneri Dergisi 38 (2012), 151-156.

Mahremiyet Eğitiminde Bir İhtiyaç Analizi: Anne/Baba Eğitimi

Yıl 2023, Cilt: 53 Sayı: 1, 21 - 40, 30.06.2023
https://doi.org/10.51121/akif.2023.30

Öz

Mahremiyet eğitimi, örgün eğitimde yer bulmadığı için çoğunlukla ebeveynlerin sorumluluğuna bırakılmış bir eğitim durumundadır. Bu sebeple anne/babaların mahremiyet eğitimi konusundaki yeterlilik durumu, din eğitimi araştırmalarında yer bulması gereken bir problemdir. Yaygın din eğitimi kapsamında anne/babalara sunulan eğitimin içeriğinde mahremiyet konusu kısmen yer bulsa da, ebeveynler bu konuda bağımsız bir eğitime ihtiyaç duymaktadır. Bu yönüyle anne/babaların eğitim ihtiyacı, din eğitiminin bir problem olarak kendini göstermektedir. Bu çalışma, mahremiyet eğitiminde anne/baba eğitimine duyulan ihtiyacı tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada yetişkinlerin mahremiyet eğitimine ilişkin görüşlerine başvurulmuştur. Çalışma grubunu, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 21 kişi oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada görüşme tekniği kullanılmış, veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, ebeveynlerin mahremiyet hakkında eğitime ihtiyaç duyduğunu ortaya çıkarmıştır.

Kaynakça

  • Amman, M. Tayfun. “Toplumsal Boyutlarıyla Cinsiyet: Sosyal Bilimsel Yaklaşımlar”. İstanbul, 2011.
  • Başkurt, İrfan. “İslam Eğitimine Dair Bazı Temel İlkeler”. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 9 (2002), 89-11.
  • Bayer, Ali. “Modernleşme Sürecinde Aile: Değişen Annelik ve Babalık”. Tevîlat 1/1 (2020), 35-60.
  • Creswell, John W. Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı., 2018.
  • Çakır, Semiha. 4-6 Yaş Aralığındaki Çocuklara Mahremiyet Eğitimi Verilmesinde Din Eğitiminin Rolü (Sivas örneği). Sivas: Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Diler, Ramazan. “4-6 Yaş Kur’ân Kursu Öğreticilerine Göre Mahremiyet Eğitimi ve Önemi (Nitel Bir Analiz) ”. Eskiyeni 41 (2020), 623-652.
  • Diler, Ramazan. “Mahremiyet Eğitimi ve Önemi”. Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/1 (2014), 69-98.
  • Eliküçük, Aytül - Sönmez, Sibel. “6 Yaş Çocuklarının Cinsel Gelişim ve Eğitimiyle İlgili Ebeveyn Görüşlerinin İncelenmesi”. Aile ve Toplum 25 (2011), 45-62.
  • Erdoğan, İrfan. “İnanç Öğretiminde Fonksiyonel Yaklaşım: Kader ve Kaza Örneği”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/1 (2021), 20-47.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri. “Mahremiyet Eğitiminin Temeli İnsanlık Şerefi: Ailenin Mesuliyetleri”. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7/2 (2017), 387-394.
  • Gündüz, H.Çetin - Çok, Figen. “Ergenlikte anne-baba izlemesi: Ergen, anne-baba bildirimlerine göre bir inceleme”. Anadolu Psikiyatri Dergisi 16 (2015), 433-441.
  • Güneş, Adem. “Cinsel İstismar Olgusu ve Mahremiyet Eğitimi”. İnsan & Toplum 7/2 (2017), 25-67.
  • Hart, Craig H. vd. “Parenting Skills and Social-Communicative Competence in Childhood”. Handbook of Communication and Social Interaction Skills. ed. J.O. Greene - B.R. Burleson. 753-797. Mahwah: NJ: Erlbaum, 2003.
  • İlkay, Demir vd. “Annelerin Ergeni İzleme Stratejileri: Mahremiyet ve Kişisel Alan Bağlamında Fenomenolojik Bir Çalışma”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5/3 (2017), 67-89.
  • Kaplan, Yılmaz - Ak, Tuğba. “Ergenlerde Psikolojik Belirtiler ve Problem Davranışlarda Anne-Baba Tutumlarının Rolü”. Türkiye Bütüncül Psikoterapi Dergisi 1/2 (2018), 154-171.
  • Kılavuz, M.Akif. “Anne Baba Örnek Davranışlarının Çocukların ve Ergenlerin Dinî Kişiliğinin Oluşumuna Etkileri”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 14/2 (2005), 41-58.
  • Kılıç, Enes. “Aile ve Din Bağlamında Kuran’daki Mahremiyet Tasavvuru”. Journal of Analytic Divinity 2/1 (2018), 54-81.
  • Kımter, Nurten. “İlgili-Seven Anne Baba Tutumları İle Din ve Dindarlık Arasındaki İlişki Üzerine”. Dinî Araştırmalar 18/46 (2015), 9-44.
  • Kırman, Aslı - Doğan, Özcan. “Anne-Baba Çocuk İlişkileri: Bir Meta-sentez Çalışması”. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 4/1 (2017), 28-49.
  • Kirpitçi, Eyüp. “Din Eğitimi Açısından Baba-Oğul İlişkisi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 30/30 (2010), 223-239.
  • Koçoğlu, Erol - Avcı, Yunus Emre. “Okul Müdürlerinin Görüşleri Doğrultusunda Türkiye’de Mahremiyet Eğitimi”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-25.
  • Kurt, Abdurrahman. “Dindarlığı Etkileyen Faktörler”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 (2009), 1-26.
  • Mavili, Aliye - Bilgin, Özkan. “Kurum Bakımındaki Cinsel İstismar Mağduru Çocuklara İlişkin Bir Araştırma”. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi 1/2 (2017), 104-128.
  • Measor, Lynda. “Young People’s Views on Sex Education: Gender, Information and Knowledge”. Sex Education 4/2 (2004), 153-166.
  • Mücahit, Mustafa. Ailede Mahremiyet Eğitimi. Ankara: Sonçağ Akademi, 2021.
  • Müslim, Ebu’l-Hüseyn Müslim b. Haccâc el-Kuşeyrî. el-Câmiu’s-Sahîh. haz. Muhammed Fuâd Abdülbâkî. I-XIX Cilt. Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1995.
  • Özaslan, Hatice - Gültekin Akduman, Gülümser. “Ailelelerin Mahremiyet Eğitimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi”. 3/1363-1369. Samsun: SETSCI, 2018.
  • Özdemir, Ömer. “Ebeveynlere Göre Ailede Çocuğun Din Eğitimi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 47 (2019), 313-344.
  • Saban, Ahmet - Ersoy, Ali. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık, 2. Baskı., 2017.
  • Sak, Ramazan vd. “Okul Öncesi Dönem: Anne/baba Tutumları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 972-991.
  • Sak, Ramazan - diğerleri. “Okul Öncesi Dönem: Anne/baba Tutumları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 972-991.
  • Şahin, Adem. “Ergenlerde Dindarlık-Benlik Saygısı İlişkisi”. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 19/19 (2005), 187-198.
  • Tetik, Hayati. “Anne Baba Tutumları ve Ailede Çocuğun Dinî Gelişimi”. Universal Journal of Theology 5/2 (2020), 136-171.
  • Tezel Şahin, Fatma. “Mother-Child Relation and Factors Affecting This Relation”. International Journal of Science Culture and Sport 2/3 (2014), 79-88.
  • Tezel Şahin, Fatma. “Mother-Child Relation and Factors Affecting This Relation”. International Journal of Science Culture and Sport 2/3 (2014), 79-88.
  • Tönbül, Özgür. “Aile Eğitimi Programının Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi”. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 2/1 (2019), 46-72.
  • Türkyılmaz, Zeynep. 3-6 yaş grubu çocuğu olan ebeveynlerin mahremiyet eğitimine dair bilgilerinin incelenmesi (Üsküdar örneği). İstanbul: Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Üstün, Ahmet - Yılmaz, Müge. “Üniversite Öğrencilerinin Aile İçi Demokrasi İle İlgili Görüşlerinin Cinsiyet ve Anne-Baba Eğitim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 9/2 (2008), 77-90.
  • Varlı, Abdussamet. “Kur’an’da Peygamberler Örnekliğinde Ailede Anne-Baba ve Çocukların Hukuku”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 18 (2020), 224-247.
  • Yalçın, Hatice. “Anne-Çocuk İletişimi Eğitiminin Etkileri”. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 (2013), 179-194.
  • Yıldırım, Ali - Şimşek, Hasan. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 11. Baskı., 2018.
  • Yıldız, Kemal. “Importance of Privacy to Prevent Sexual Abuse of Children”. Öneri Dergisi 38 (2012), 151-156.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Saadet İder 0000-0002-8826-4849

Mustafa Tavukçuoğlu 0000-0002-8428-6493

Erken Görünüm Tarihi 20 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 53 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD İder, Saadet - Tavukçuoğlu, Mustafa. “Mahremiyet Eğitiminde Bir İhtiyaç Analizi: Anne/Baba Eğitimi”. Akif 53/1 (Haziran 2023), 21-40. https://doi.org/10.51121/akif.2023.30.