Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Medya Ortamında Çocuk Birey Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya Pedagojisinin Önemi

Yıl 2014, , 9 - 23, 31.12.2014
https://doi.org/10.31123/akil.441825

Öz

Çocuk bireyler ile yeni medya ya da yeni iletişim teknolojileri arasındaki ilişki nasıl düzenlenebilir?
Bu soru ile ilgili tartışmaların oldukça eski bir kabule dayandığı söylenebilir. Teknoloji bir yandan
uygarlığın yüz akı olarak övülür, öbür yandan onun felaketi olarak görülür. Bu süregiden
tartışmalar içinde bir yerlerde soluklanıp düşünmek, özellikle çocuk bireyler ile yeni medya
arasındaki ilişki açısından önemlidir. Bu makalede de çocuk bireyler ile yeni medya arasındaki
ilişki, onun kazanımları ve kayıpları açısından tartışılmaktadır. Esasında bu ilişkinin gerçekçi
bir biçimde düzenlenebilmesi için yeni iletişim teknolojilerinin olumlu ya da olumsuz etkilerinin
tam anlamıyla tespit edilmesi ve özellikle medya okuryazarlığı dersi ile ilgili düzenlemelerin ve
uygulamaların gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir. Verilerin literatür taraması ile elde
edildiği bu makale, nitel, betimleyici ve eleştirel bir yöntemle kaleme alınmıştır.

Kaynakça

  • Adorno, Theodor W. (2008). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen (çev.). İstanbul: İletişim.
  • Alver, Füsun. (2004a). “Neil Postman’in Çocukluğun Yok Oluş Sürecinde iletişim Teknolojisi Eleştirisinin Eleştirisi.” İletişim Araştırmaları. 2(2): 129-141.
  • Alver, Füsun. (2004b). “Medya Pedagojisi Çalışmaları.” Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 2(1): 1-30.
  • Bernstein, Jay H. (2009). “The Data-Information-Knowledge-Wisdom Hierarchy and its Antithesis.” http:// arizona.openrepository.com/arizona/handle/10150/105414. Erişim Tarihi: 03.12.2014
  • Binark, Mutlu (der.) (2007). Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot .
  • Buckingham, David. (2006). “Children and New Media.” The Handbook of New Media. Leah A. Lievrouw and Sonia Livingstone (der.) içinde. London, Thounsand Oaks and New Delhi: Sage.
  • Debord, Guy. (1996). Gösteri Toplumu. Ayşe Emekçi ve Okşan Taşkent (çev.). İstanbul: Ayrıntı.
  • Ertürk, Yıldız Dilek. (2011). “Çocukluk Çağı Gelişim Dönemlerine Göre Medya Kullanımı.” Çocuk Hakları ve Medya. Mustafa Ruhu Şirin (der.) içinde. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Feenberg, Andrew. (2010). “Eleştirel Teknoloji Teorisi.” Teknoloji ve Toplum. Guido Ruivenkamp vd. (der.) içinde.İstanbul: Kalkedon.
  • Foulquié, Paul. (1994). Pedagoji Sözlüğü. Cenap Karakaya (çev.). İstanbul: Sosyal.
  • Giritli-İnceoğlu, Yasemin. (2005). “İletişim Çalışmalarında Yeni Bir Alan: Medya Okuryazarlığı.” 1. Uluslararası Medya Okuryazarlığı Konferansı Bildiri Özetleri Kitapçığı. 23-25 Mayıs 2005. İstanbul.
  • Giroux, Henrry A. (2007). Eleştirel Pedagoji ve Neoliberalizm. Barış Baysal (çev.). İstanbul: Kalkedon.
  • Habermas, Jürgen. (2013). “İdeoloji” Olarak Teknik ve Bilim. Mustafa Tüzel (çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Hobbs, Renee. (2004). “Medya Okuryazarlığı Hareketinde Yedi Büyük Tartışma.” Melike Türkan Bağlı (çev.). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 37 (1): 122-140.
  • Lister, Martin vd. (2009). New Media. London and Newyork: Routledge.
  • Lukάcs, György. (1998). Tarih ve Sınıf Bilinci. Yılmaz Öner (çev.). İstanbul: Belge.
  • McLuhan, Marshall. (2005). Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu. Ünsal Oskay (çev.). İstanbul: Merkez Kitapçılık.
  • Milberry, Kate. (2010). “Wiki Tarzı: Değişimi Tasarlamak, Demokrasiyi Uygulamak.” Teknoloji ve Toplum. Guido Ruivenkamp vd. (der.) içinde. İstanbul: Kalkedon. Mora, Necla. (2008). Medya Çalışmaları Medya Pedagojisi ve Küresel İletişim. Alt Kitap.
  • Sanders, Barry. (2013). Öküzün A’sı. Çev., Şehnaz Tahir. İstanbul: Ayrıntı.
  • Schumaker, Robert P. (2011). “From Data to Wisdom: The Progression of Computational Learning in Text Mining.” Communication of the IIMA. 1(11): 39-48.
  • Tekinalp, Şermin ve Gül, Ayşen A. (2011). “Eleştirel Medya Okuryazarlığında Anahtar Kavramlar: Okullarımızdaki Medya Okuryazarlığı Programı.” Çocuk Hakları ve Medya. Mustafa Ruhi Şirin (der.) içinde. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Timisi, Nilüfer. (2011). “Medyada Çocukları Koruyucu Önlemler” Çocuk Hakları ve Medya. Mustafa Ruhi Şirin (der.) içinde. İstanbul: Çocuk Vakfı.
  • Törenli, Nurcan. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı. Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Öncül, Remzi. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Özonur, Defne Ç. ve Özalpman, Deniz. (2009). “Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Projesi Üzerine Bir Değerlendirme.” Marmara İletişim Dergisi. Sayı 15: 195-212
  • Uygur, Mermi. (1985). İnsan Açısından Edebiyat. Ankara: Remzi.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15866. Erişim Tarihi: 02.12.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/basinmensubu.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/ogretmen.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/ogrenci.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/tarihce.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • http://www.medyaokuryazarligi.org.tr/yetiskin.html. Erişim Tarihi: 28.11.2014.
  • 06-15 Yaş Grubu Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanımı ve Medya. (2013). http://www.tuik.gov.tr/ PreHaberBultenleri.do?id=15866). Erişim Tarihi: 03.12.2014.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Kılınç

Elif Pınar Kılınç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 9 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Kılınç, B., & Kılınç, E. P. (2014). Yeni Medya Ortamında Çocuk Birey Yeni İletişim Teknolojileri ve Medya Pedagojisinin Önemi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(22), 9-23. https://doi.org/10.31123/akil.441825