Geleneksel gazetecilikten dijital gazeteciliğe
geçiş süreci, okurların enformasyon
edinimi ve paylaşımlarını değiştirmiştir. Dijital ortamların değişen haber
formatları, daha kolay habere erişebilirlik, aynı haberin farklı içeriklerine
erişebilme kolaylığı vb. yetişkinlerin tüketim eğilimlerini etkilemiştir.
Okurların, dijital dönemin mobil teknolojilerle uyumlu tekno dünyası
içinde, online haber ortamlarına erişim
kolaylığı, haber tüketimini arttırmıştır. Online haber ortamları, okurlara daha
geniş haber ve bilgi sunmaktadır.
Okurlar, önceki geleneksel gazeteler üzerinden karşıladıkları
gereksinimlerini, dijital ortamlarda daha yoğun ve çeşitlilikte giderebilmekte,
daha yoğun tatmin sağlayabilmektedir.
Yetişkinlerin haber tüketim pratikleri,
geleneksel gazeteler ve online haber ortamlarındaki hareketlilikleri bu
çalışmada; okurların yaş özelliği
temelinde oluşturulan 148 kişilik kota örneklem üzerinde uygulanan anket tekniğiyle sorgulanmaktadır. Okurların eğitim ve çalışma
durumu ile online haber ortamlarını kullanımları arasında anlamlı ilişkiler saptanmıştır.
Online Haber Ortamları Değişen Haber Formatları Değişen Haber Tüketim Eğilimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |