Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, , 410 - 428, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.465857

Öz

Kaynakça

  • Karakaya, Çiğdem ve Gök-Demir, Zuhal. (2016). “The Role Of Corporate Reputation On Trust And Customer Behavioural Intentions: A Study On A Private Health Institution In Turkey.” In: Trust In Communication Management, Okay A., Eds. Peter Lang, Frankfurt, 131-156.
  • Benoit, William. L. 1997. “Image Repair Discourse and Crisis Communication.” Public Relations Review 23(2):177–186.
  • Brinson, Susan L ve Benoit, William L. (1999). “ The Tarnished Star: Restoring Texaco's Damaged Public Image.” Management Communication Quarterly, 12: 483- 510.
  • Coombs, Timothy W. (1995). “Choosing the right words: The development of guidelines for the selection of the appropriate crisis response strategies.” Management Communication Quarterly, 8:447-476.
  • Benoit, William. L. 1995. Accounts, Excuses, And Apologies: A Theory Of Image Restoration Strategies. Albany: State University of New York Press.

Sosyal Medya Üzerinden Kriz Yönetimi: Krize Yanıt Verme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, , 410 - 428, 28.12.2018
https://doi.org/10.31123/akil.465857

Öz

Örgütlerin içinde bulundukları kriz sürecinde
sosyal medya üzerinden paydaşları ile ilişkilerini
çok hızlı ve aynı
zamanda örgütün meşruluğunu destekleyen güvenilir mesajlar ile sürdürmeleri örgütün kurumsal itibarını
zedeleyebilecek hasarlardan kaçınmak, paydaşların güvenini korumak ve örgüte
ilişkin olumlu davranışsal niyetlerini devam ettirmeleri adına önemlidir. Bu
doğrultuda bu mesajların yaratılması için kriz döneminde örgütün söylediği ve
yaptığı olarak tanımlanan krize yanıt stratejilerinin içeriği ve etkisinin
araştırılması gerekmektedir. Bu nedenle bu çalışma
krize yanıt stratejilerinden özür, acıyı paylaşma/anlayış ve bilgilendirici
stratejiler
arasında algılanan kurumsal itibar, güven ve davranışsal
niyet açısından bir farklılık yaratıp yaratmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Alan araştırması ile 2016 yılı Ekim ayında uygunluk
örneklemi ile Antalya’daki 1080 Facebook kullanıcısı öğrenci araştırmaya dahil
edilmiştir. Araştırmanın sonucunda,
krize yanıt stratejilerinin kurumsal
itibar, güven ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi incelendiğinde fark
yaratan stratejinin acıyı paylaşma /anlayış stratejisi olduğu tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Karakaya, Çiğdem ve Gök-Demir, Zuhal. (2016). “The Role Of Corporate Reputation On Trust And Customer Behavioural Intentions: A Study On A Private Health Institution In Turkey.” In: Trust In Communication Management, Okay A., Eds. Peter Lang, Frankfurt, 131-156.
  • Benoit, William. L. 1997. “Image Repair Discourse and Crisis Communication.” Public Relations Review 23(2):177–186.
  • Brinson, Susan L ve Benoit, William L. (1999). “ The Tarnished Star: Restoring Texaco's Damaged Public Image.” Management Communication Quarterly, 12: 483- 510.
  • Coombs, Timothy W. (1995). “Choosing the right words: The development of guidelines for the selection of the appropriate crisis response strategies.” Management Communication Quarterly, 8:447-476.
  • Benoit, William. L. 1995. Accounts, Excuses, And Apologies: A Theory Of Image Restoration Strategies. Albany: State University of New York Press.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zuhal Gök Demir 0000-0001-6489-3125

Çiğdem Karakaya

Fulya Erendağ Sümer

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Gök Demir, Z., Karakaya, Ç., & Erendağ Sümer, F. (2018). Sosyal Medya Üzerinden Kriz Yönetimi: Krize Yanıt Verme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(30), 410-428. https://doi.org/10.31123/akil.465857