Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Finansal Kriz İletişim Stratejileri

Yıl 2020, , 158 - 177, 30.06.2020
https://doi.org/10.31123/akil.695220

Öz

Global finansal istikrarı etkileyen merkez bankaları para politikası açıklamalarından etkilenen en büyük hedef kitle tüketicilerdir. Tüketicilerin ekonomiye olan güvenleri, merkez bankaları politikalarında belirleyicidir. Merkez bankaları tüketici güvenini, anket çalışmasından oluşan, “Tüketici Güven Endeks-TGE” ile düzenli olarak ölçmektedir.
Bu çalışmada, 2011 Avrupa borç krizi esnasında, TGE’nin azaldığı ve arttığı dönemlerde Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB)’nın kullandığı kriz iletişim stratejileri,
Durumsal Kriz İletişim Teorisi’ne, (Coombs, 2007) göre içerik analiziyle karşılaştırılmıştır.
TCMB’nin kullandığı kriz iletişim stratejileri, kullanılma sıklığına göre; Kriz Engelleyici Eylemleri Bildirme, Kurumun Geçmişte ve Şimdi Yaptığı Güzel İşleri Hatırlatma, Hasarı
Az Gösterme, Başkasını Suçlama ve Kendisinin de Kriz Mağduru Olduğunu Söyleme’dir

Kaynakça

  • Coombs W.T. (2012). Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding (3rd. ed). Thousand Oaks, CA: Sage Publications
  • Fearn-Banks, K. (1996). Crisis communications: A Case Book Approach. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hale Bozkurt 0000-0003-3673-0462

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 27 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Bozkurt, H. (2020). Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Finansal Kriz İletişim Stratejileri. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(33), 158-177. https://doi.org/10.31123/akil.695220