Öz
Halkla ilişkiler, temsil ettiği kuruluşların imaj ve itibarının oluşturulması, korunması ve
güçlendirilmesi adına hedef kitleleri ile stratejik iletişim süreçlerini yürüten bir iletişim
disiplinidir. Ancak başka kurum ve kuruluşların imajı ve itibarı konusunda önemli görev
ve sorumluluk üstelenen halkla ilişkilerin, kendi mesleki imaj ve itibarını hak ettiği ölçüde
inşa edip koruyamaması ironik bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Buradan yola
çıkılarak yapılan bu çalışmada üniversitelerin önlisans ve lisans halkla ilişkiler ve tanıtım
bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin aileleri ve yakın çevrelerinin halkla ilişkiler
mesleği üzerine tutum ve algılarının ölçülmesi amaçlanmaktadır. Bugüne kadar yapılan
çalışmaların çoğunluğunun meslek profesyonelleri ve akademisyenler ve öğrenciler
üzerine yapılmış olması fakat hiç öğrenci yakınlarının görüşlerinin alınmamış olması
bu çalışmanın önemini ortaya koymaktadır. Bu amaçla İstanbul Aydın Üniversitesi
İletişim Fakültesi ve ABMYO Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerinde öğrenim gören
öğrencilerin yakınlarına yönelik bir anket çalışması uygulanmış ve toplam 482 kişiye
ulaşılmıştır. SPPS 17.0 programı ile yapılan analiz sonucuna göre, ailelerin konuyla
ilgili görüşleri çocuklarının bu bölümde okumalarıyla beraber değişmiş ancak mesleğin
kapsamını hala tam anlayamamış oldukları görülmüştür.