Bireyin kendisine, nesnel dünyaya ve ideal bir yaşama ilişkin algısı büyük ölçüde
içine doğduğu kültürel ve ideolojik evrenin belirleyiciliğiyle şekillenmektedir. Bu inşa
sürecinde, toplumsal düzeneğin merkezi bir elemanı olan ailenin önemli bir katkısı söz
konusudur. Nitekim aile, bireysel algıda, salt bir kurumsal yapı olarak değil, mekansal
bağlamıyla, içinde yaşayan insanlarla, anılarla ve tüm bu evreni kuşatan bir “yuva”
tahayyülü ile birlikte var olmaktadır. Ailenin böylesi bir tasarımı, insani deneyimi her
yönüyle etkileyen kültürel ve ideolojik süreçlerin de aile mitine içkin olması anlamına
gelmektedir.
Bu çalışma, sanatsal yaratımların bir biçimde toplumsal tahayyüle ilişkin ipuçları veren
unsurlar olduğu yargısından hareketle, sinemasal eserlerde oluşturulan aile temsillerini
konu edinmektedir. Bu çerçevede Korkuyorum Anne ve Vavien filmleri çalışmanın
örneklemi olarak belirlenmiştir. Bu filmlerde yer verilen aile temsilleri toplumbilimsel
analiz yöntemiyle incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29 |