İnternet kullanımının artması ile gelişen sosyal
medya, modern iletişim araçlarından birisi olarak KOBİ’ler için önemli
fırsatlar ve tehditleri birlikte sunmakta olup sosyal medya yönetimi günümüzde
tercihin ötesindedir. Sosyal medya araçları ve kullanıcı sayıları hızla
artmaktadır ve iş dünyasının en kritik araçlarından birisidir. KOBİ’ler
Ekonomik ve sosyal kalkınmanın lokomotifi olarak görülmekte ve özellikle genç
girişimci KOBİ’ler farklı özellikleriyle daha da ön plana çıkmaktadır. Sosyal
medya genç girişimcilerin pazarlama iletişiminde rekabet avantajı sağlayabilecekleri
bir alan olup bu çalışmanın amacı Türkiye’de faaliyet gösteren genç girişimci
KOBİ’lerin Sosyal medyaya ilişkin algıları, gelecek öngörüleri ve
problemlerinin araştırılmasıdır. Literatür araştırmalarımızda genç girişimci
KOBİ’lerin sosyal medya kullanımına ilişkin yapılan çalışmaya rastlanılmamış
olup çalışmanın amaçları doğrultusunda farklı sektörlerdeki genç girişimciler
ve sosyal medya danışmanlığı yapan genç girişimciler araştırma kapsamına
alınmış, gerekli verilerin elde edilebilmesine yönelik yarı yapılandırılmış
mülakat metodu ile derinlemesine mülakat yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre
genç girişimcilerin özellikleri ve sosyal medya tecrübeleri önemli uluslararası
rekabet avantajı sağlama potansiyeline sahip olmakla birlikte sosyal medya
planlamasında ve sosyal medya danışmanlığı sektöründe önemli engeller bulunduğu
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı |