Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı İdeolojik Kimlikler Açısından Sosyal Medyanın Anlam ve Önemi

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 414 - 434, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454219

Öz

Yeni iletişim teknolojileri,
insanlara duygu, düşünce ve ürünlerini başkalarıyla son derece hızlı ve kolay
bir şekilde paylaşmalarının imkânlarını sunmaktadır. Sosyal medya bunlardan
birisi ve en güncel olanıdır. Sosyal medya, çok kısa sürede günümüz insanının
günlük rutinleri arasında kendine yer bulmuş ve her geçen gün daha fazla sayıda
insanın kullandığı bir iletişim aracı haline gelmiştir. Özellikle gençler
arasında kullanım değeri bakımından hızlı bir yükseliş gösteren sosyal
medya, diğer yandan da günümüzün geleneksel medyasına rakip olmakta; hatta kimi
zaman tehdit eder duruma gelmektedir. Bu çalışma “sosyal medya” ile “kimlik”
ilişkisi hakkındadır. Kimlik en geniş anlamıyla, bireyin tüm özelliklerini
kapsamakta; hem kişinin kendisini nasıl gördüğüyle, hem de toplum tarafından
nasıl görüldüğüyle ilgilidir. Bu çalışmada, beş farklı ideolojik kimlik
üzerinden sosyal medyanın önemi ve anlamı ele alınacaktır. Söz konusu beş
kimlik “Sosyal demokrat”, “Dindar”, “Kemalist”, “Milliyetçi” ve “Liberal”
kimlikleridir. Araştırma 15-30 yaş grubundaki gençlerle ilgili olup,
araştırmanın evreni Türkiye’deki tüm gençlerdir. Tabakalı örnekleme tekniği ile
oluşturulmuş örneklem grup 5917 kişiden oluşmaktadır. Anket ile elde edilen
veriler SPSS ile analiz edilmiştir. 

Kaynakça

  • Castells, M. (2013). Communication Power, Oxferd University Press, Oxford.Kazancı, M. (2003). “Althusser ide İdeoloji Üzerine Yapılamamış Bir Söyleşi”, İletişim Araştırmaları, 1(2).Mardin, Ş. (1982). İdeoloji, Turhan Kitapevi, Ankara. Outhwaite, William, (2008). Modern Toplumsal Düşünce Sözlüğü, (Çev.) Pekdemir, M., İletişim Yayınları, İstanbul.Özbek, S. (2011). İdeoloji Kuramları, Notos Yayınları, İstanbul.Poytner, R., (2010). The Handbook of Online and Social Research, West Sussex.Purvis, T. (2014). “Söylem, İdeoloji”, Hacettepe Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 1(1).Safko, L., (2010). The Social Media Bible, New Jersey.Scott, D.M., (2010). The New Rules of Marketing and PR, New Jersey.SEKAM, (2013). Türkiye’de Gençlik (Gençliğin Özellikleri, Sorunları, Kimlikleri ve Beklentileri), SEKAM Yayınları, İstanbul.Vatandaş, C. (2010). Ulusal Kimlik, Açılımkitap Yayınları, İstanbul.Vatandaş, S. (2015). “Sosyal Medyanın Anlam ve Öneminin Cinsiyetler Bağlamında İncelenmesi”, Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(2).Zarella, D., (2010). The Social Media Marketing Book, O'Reilly, Canada.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saniye Vatandaş

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Vatandaş, S. (2018). Farklı İdeolojik Kimlikler Açısından Sosyal Medyanın Anlam ve Önemi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 414-434. https://doi.org/10.31123/akil.454219