Yeni iletişim teknolojileri,
insanlara duygu, düşünce ve ürünlerini başkalarıyla son derece hızlı ve kolay
bir şekilde paylaşmalarının imkânlarını sunmaktadır. Sosyal medya bunlardan
birisi ve en güncel olanıdır. Sosyal medya, çok kısa sürede günümüz insanının
günlük rutinleri arasında kendine yer bulmuş ve her geçen gün daha fazla sayıda
insanın kullandığı bir iletişim aracı haline gelmiştir. Özellikle gençler
arasında kullanım değeri bakımından hızlı bir yükseliş gösteren sosyal
medya, diğer yandan da günümüzün geleneksel medyasına rakip olmakta; hatta kimi
zaman tehdit eder duruma gelmektedir. Bu çalışma “sosyal medya” ile “kimlik”
ilişkisi hakkındadır. Kimlik en geniş anlamıyla, bireyin tüm özelliklerini
kapsamakta; hem kişinin kendisini nasıl gördüğüyle, hem de toplum tarafından
nasıl görüldüğüyle ilgilidir. Bu çalışmada, beş farklı ideolojik kimlik
üzerinden sosyal medyanın önemi ve anlamı ele alınacaktır. Söz konusu beş
kimlik “Sosyal demokrat”, “Dindar”, “Kemalist”, “Milliyetçi” ve “Liberal”
kimlikleridir. Araştırma 15-30 yaş grubundaki gençlerle ilgili olup,
araştırmanın evreni Türkiye’deki tüm gençlerdir. Tabakalı örnekleme tekniği ile
oluşturulmuş örneklem grup 5917 kişiden oluşmaktadır. Anket ile elde edilen
veriler SPSS ile analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı |