Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İletişim, İkna ve Biliş: Kuzey Kıbrıs’ın Siyasal İletişiminde ELM Modeli Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 133 - 142, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454222

Öz

Bu çalışma, muhtemel adaylar ve seçmenler arasındaki kişisel benzerliklerin seçmenleri adaylara yakınlaştırması seyrinde, bazı ikna aygıtları ile bilişsel süreç özelliklerine de
ayrıca değinmektedir. Bu süreçlerin oluşumunda oluşabilecek seçmenlerin adaylar yönelik algılarına ve bu algılarını etkileyen belli başlı konulara özel olarak değinerek,
çalışmada seçmenler ve politikacılar arasındaki biliş ve iknakonuları Kuzey Kıbrıs özelinde ele alınmaktadır.Seçmen ve adaylar arasındaki ikna sürecinde benzerlikler
ve farklılıklar konusunun sosyal olarak üretildiği fikrinden yola çıkılarak bu çalışma vatandaşın sadece kendisi ve adayla değil toplumun da adaylara karşı sosyal ve
psikolojik tepkilerini kapsayan sonuçlar elde edilmiştir. ELM-Modeli, siyasal iletişim çalışmalarında, seçmenlerin kararlarını ve aynı zamanda seçim kampanyalarını da
anlamaya ve değerlendirilmelerine yardımcı olan biliş ve ikna açısından çok önemli bir konudur. Bu amaçla, çalışmaların kısmen başarılı olduğu düşünülerek bu konuda bazı
tutumlardan yola çıkılarak seçmenle yapılan yüz yüze derinlemesine görüşmeler de Kuzey Kıbrıs özelinde siyasal iletişim süreçlerinde ELM-Modeli açısından ikna yolları
özelliklerinin çoğunlukla merkezi rota kullanılarak yapıldığı gözlenmiştir. Bunun yanında çalışmanın ortaya sürdüğü diğer bulgulardan diğeri ise Kuzey Kıbrıs siyasal iletişim
süreçlerinin neredeyse tamamında adayların performanslarından daha ziyade ortak değer yargıları ile adayların temsil ettiği partilerin ortak değerlerinin ikna süreçlerinde
seçmen davranışlarında etkili olduğudur.

Kaynakça

  • Reference1 Cacioppo, J. T., & Petty, R. E. (1985). Central and peripheral routes to persuasion: The role of message repetition, Psychological processes and advertising effects, 911.
  • Reference2 Eveland, W.P. (2004). The Effect of Political Discussion in Producing Informed Citizens: The Roles of Information, Motivation, and Elaboration, Political Communication, 21,177-193.
  • Reference3 Petty, R. E., Cacioppo, J. T., & Schumann, D. (1983). Central and peripheral routes to advertising effectiveness: The moderating role of involvement, Journal of Consumer Research, 10(2), 135-146.

Communication, Persuasion and Cognition: The Review on Application of the ELM-Model in Political Communication of North Cyprus

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 133 - 142, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454222

Öz

This study mainly focused on the problematic notions of cognition and persuasion process application in political communication. For this process the ELM-Model was used to explain the persuasiveness of the political messages with special reference to their perceptions of candidates, shared values, and ideological link. These are attached through the cognitive process as persuasion apparatuses in the course of similarities between the candidates and citizens. In this study social differences and similarities are not only covers social but also psychological responses of both candidates and voters. The ELM-Model was crucial topic in terms of cognition and persuasion in the political communication studies, which helps to understand and evaluate voters’ decisions and election campaigns at the same time. In order to show, the application of ELM-Model in the North Cyprus political communication, this study introduces the four
categorization of the political messages evaluation. For this purpose, semi-structured in-depth interview method was used to explain the application of the ELM-Model in North Cyprus political communication. The findings suggest that in North Cyprus political communication central route of ELM-Model was more applicable. Citizens were mostly persuaded by the central route in the application.  

Kaynakça

  • Reference1 Cacioppo, J. T., & Petty, R. E. (1985). Central and peripheral routes to persuasion: The role of message repetition, Psychological processes and advertising effects, 911.
  • Reference2 Eveland, W.P. (2004). The Effect of Political Discussion in Producing Informed Citizens: The Roles of Information, Motivation, and Elaboration, Political Communication, 21,177-193.
  • Reference3 Petty, R. E., Cacioppo, J. T., & Schumann, D. (1983). Central and peripheral routes to advertising effectiveness: The moderating role of involvement, Journal of Consumer Research, 10(2), 135-146.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilan Çiftçi

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 9 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Çiftçi, D. (2018). Communication, Persuasion and Cognition: The Review on Application of the ELM-Model in Political Communication of North Cyprus. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 133-142. https://doi.org/10.31123/akil.454222