Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pazar Ekonomisine Yapısal Uyum Programları ve Yönetimin Halkla İlişkiler İşlevi

Yıl 2018, Sayı: 29. Özel Sayısı, 119 - 132, 01.11.2018
https://doi.org/10.31123/akil.454305

Öz

Çalışma,  halkla ilişkilerdeki gelişimi modern ekonomi
politik yapının bütünleşik parçası
olarak inceleyen bir
tasarıma sahiptir. M
odern kalkınma politikalarını Türkiye’ye uyarlama ve
gelişmelerin gerektirdiği yapısal değişimler halkla ilişkiler tarihi içinde
incelenmiştir. İdari reform ya da yapısal uyum adlarıyla hayata geçen
programlar bağlamında kamu yönetim ve halkla ilişkiler anlayışı çalışmanın
kapsamını oluşturmaktadır. Yönetimde etkinlik ve verimlilik anlayışının
gelişmesine bağlı olarak
devletin halkla ilişkilerini düzenlemede internet tabanlı teknolojinin kullanımı analiz edilmiştir. Çalışmada, küresel ticari ilişkilerin parçası olma durumuna bağlı olarak
kamu sektöründe halkla ilişki etkinliklerini dijital ortamda yürütmenin
yaygınlaştığı bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Asna, A. (1997). Dünden Bugüne Bir Sanat-Meslek Öyküsü. İstanbul: Sabah Kitapları.
  • Boratav, K. (2015). Türkiye İktisat Tarihi. Ankara: İmge Kitabevi.Devlet Planlama Teşkilatı Konferans ve Eğitim Merkezi. (1990). Halkla İlişkiler ve Dış Tanıtım Semineri Özet Raporu. Ankara: DPT.
  • Erdoğan, İ (2000). Kapitalizm, Kalkınma, Postmodernizm ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
  • Ertekin, Y. (2000). Halkla İlişkiler. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Gras, N.S.B. (1929). Regionalism and Nationalism. Council on Foreign Relationsi, 7(3), 454-467.Keyder, Ç. (2004). Ulusal Kalkınmacılığın İflası. İstanbul: Metis Yayınları.
  • Keyder, Ç. (2013). “Türkiye Demokrasisinin Ekonomi Politiği”. İçinde Irvın Schınk ve E. Ahmet Tonak (Eds). Geçiş Sürecinde Türkiye (ss.61-114) içinde. İstanbul: Belge Yayınları.
  • Keyder, Ç. (2015). Türkiye’de Devlet ve Sınıflar. İstanbul: İletişim yayınları.
  • Kongar, E. (2015). 21. Yüzyılda Türkiye. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Magdoff, H. (1997). Emperyalizm Çağı. (Çev: Doğan Şafak). İstanbul: Sosyalist yayınları.
  • Pamuk, Ş. (2017). Türkiye’nin 200 Yıllık İktisadi Tarihi. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
  • Sencer, M. (1991). Türkiye’de Kalkınma Stratejileri ve Planlama Süreci, Amme İdaresi Dergisi, 24(4), 25-55.
  • Tanör, B. (2014). “Siyasal Tarih”. İçinde Bülent tanör, Korkut Boratav vd. (Eds). Bugünkü Türkiye 1980-2003 (Türkiye tarihi 5) (ss.27-159) içinde. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Timur, T. (1996). Küreselleşme ve Demokrasi Krizi. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tokgöz, E. (2011). Türkiye’nin İktisadi Gelişme Tarihi. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Tortop, N. (1985). Yönetim Sistemimiz İçinde Belediyelerin Önemi, Sorunları ve Yeni Düzenlemeler. Amme İdaresi Dergisi, (18)4, 3-12.
  • Turan, Ş. (2002). Türk Devrim Tarihi. (5. Cilt). Ankara: Bilge Kitabevi.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Akın 0000-0001-6012-1355

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 29. Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Akın, D. (2018). Pazar Ekonomisine Yapısal Uyum Programları ve Yönetimin Halkla İlişkiler İşlevi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(29. Özel Sayısı), 119-132. https://doi.org/10.31123/akil.454305