BibTex RIS Kaynak Göster

How Advertising and Public Relations Agencies Use Their Web Sites in Turkey?

Yıl 2013, Sayı: 19, 9 - 27, 01.06.2013

Öz

The advertising and public relations agencies’ web sites include the visual elements in order to meet the targets of the corporate identity as well as philosophy of the corporation. The aim of this study is to examine web sites as being a public relations instrument as well for advertising and public relations company, and to find out in what they contain strategic communication potentials. Within the frame study of this work, the web sites of advertising and public relations agencies’ in Turkey are analyzed for the characteristic of the publicity of company, communication tools, media relations, corporate identy, corporate publications, news releases, social media and interactivity. The study is realized by the content analysis that is one of the qualitative research method by investigating the web sites of the advertising and puclic relations’ agencies. Thus, the agencies use the web pages for the purposes of communication tools effectively is resarched

Kaynakça

  • Aladwani, Adel M. ve Palvia, Prashant C. (2002), “Developing and validating an instrument for measuringuserperceived web quality.” Information ve Management 39, 467–476.
  • Başfırıncı, Çiğdem Şahin (2008). “Bir Pazarlama İletişim Medyası Olarak WEB Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri.” Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi 19(61): 52-71.
  • Başok Yurdakul, Nilay ve Coşkun, Gül (2008). “Fakültelerde Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: İletişim Fakülteleri Üzerine Bir Araştırma.” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (33): 141-156.
  • Bilbil Karayel, Emel (2008). “Kurumsal İletişim Aracı Olarak WEB Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi.” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (32): 67-79.
  • Duke, Shearlean (2002). “Wired science: use of World Wide Web and e-mail inscience public relations”Public Relations Review 28, 311–324.
  • Esrock Stuart. L. ve Greg. B. Leichty (2000). “Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions.” Public Relations Review 26 (3): 327-344.
  • Gonza´lez-Herrero, Alfonso and Smith, Suzanne (2008). “Crisis Communications Management on the Web: How Internet-Based Technologies are Changing the Way Public Relations Professionals Handle Business Crises.” Journal of Contingencies and Crisis Management 16 (3).
  • Hallahan, Kirk (2001). “Improving public relations web sites through usability research.” Public Relations Review 27: 223–239.
  • Huizingh, Eelko K.R.E. (2000). “The content and design of web sites: an empirical study.” Information ve Management 37: 123-134.
  • Ihator, Agustine (2001). “Corporate communication: Challenges and opportunities in a digital world.” Public Relations Quarterly Winter 46, 4: 15.
  • Grunig, James. E. (edit) (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul: Rota.
  • Öztürk, Mesude Canan ve Ayman, Mine (2007). “Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı.” Selçuk İletişim Dergisi Cilt:4 Sayı 4: 57-66.
  • Robbins, Stephanie. S. ve Antonis C. Stylianou (2003). “Global Corporate Web Sites: An Empirical Investigation of Content and Design.” Information Management 40: 205-212.
  • Ryan, Michael. (2003). “Public Relations and the Web: Organizational Problems, Gender and Institution Type.” Public Relations Review 29: 335-349.
  • Wilcox, Dennis, Cameron, Glene.T. Ault, Philip.H., Agee, Warren.K. (2003). Public Relations. Seventh edition. USA: Pearson Education.

Türkiye’de Halkla İlişkiler Şirketleri ve Reklam Ajansları Web Sayfalarını Nasıl Kullanıyorlar?

Yıl 2013, Sayı: 19, 9 - 27, 01.06.2013

Öz

Reklam ve halkla ilişkiler ajanslarının web sayfaları, kurum felsefesi kadar kurum kimliği hedeflerini de içeren görsel öğeler barındırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ticari alanda profesyonel olarak iletişim stratejilerini yürütmeleri beklenen reklam ve halkla ilişkiler şirketleri için bir halkla ilişkiler aracı olan web sayfalarını incelemek ve iletişim stratejilerini ne ölçüde kullandıklarını ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma çerçevesinde Türkiye’deki reklam ve halkla ilişkiler ajanslarının web sayfaları, ajans tanıtımı, iletişim araçları, medya ilişkileri, kurum kimliği, basın bültenleri ve etkileşim özellikleri ile sosyal medyayı içerip içermemesi açısından analiz edilmiştir. Söz konusu ajansların web sayfalarının incelenmesi niteliksel araştırma metotlarından biri olan içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Böylece, reklam ajansları ve halkla ilişkiler şirketlerinin web sayfalarını etkili bir iletişim aracı olarak kullanıp kullanmadıkları ortaya çıkarılmıştır.

Kaynakça

  • Aladwani, Adel M. ve Palvia, Prashant C. (2002), “Developing and validating an instrument for measuringuserperceived web quality.” Information ve Management 39, 467–476.
  • Başfırıncı, Çiğdem Şahin (2008). “Bir Pazarlama İletişim Medyası Olarak WEB Ortamında İçerik Analizi Yapmanın Güçlükleri ve Olası Çözüm Önerileri.” Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi 19(61): 52-71.
  • Başok Yurdakul, Nilay ve Coşkun, Gül (2008). “Fakültelerde Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: İletişim Fakülteleri Üzerine Bir Araştırma.” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (33): 141-156.
  • Bilbil Karayel, Emel (2008). “Kurumsal İletişim Aracı Olarak WEB Sayfalarının Kamu ve Özel Sektör Kuruluşlarında Karşılaştırmalı Analizi.” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (32): 67-79.
  • Duke, Shearlean (2002). “Wired science: use of World Wide Web and e-mail inscience public relations”Public Relations Review 28, 311–324.
  • Esrock Stuart. L. ve Greg. B. Leichty (2000). “Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions.” Public Relations Review 26 (3): 327-344.
  • Gonza´lez-Herrero, Alfonso and Smith, Suzanne (2008). “Crisis Communications Management on the Web: How Internet-Based Technologies are Changing the Way Public Relations Professionals Handle Business Crises.” Journal of Contingencies and Crisis Management 16 (3).
  • Hallahan, Kirk (2001). “Improving public relations web sites through usability research.” Public Relations Review 27: 223–239.
  • Huizingh, Eelko K.R.E. (2000). “The content and design of web sites: an empirical study.” Information ve Management 37: 123-134.
  • Ihator, Agustine (2001). “Corporate communication: Challenges and opportunities in a digital world.” Public Relations Quarterly Winter 46, 4: 15.
  • Grunig, James. E. (edit) (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul: Rota.
  • Öztürk, Mesude Canan ve Ayman, Mine (2007). “Web Sayfalarının Halkla İlişkiler Amaçlı Kullanımı.” Selçuk İletişim Dergisi Cilt:4 Sayı 4: 57-66.
  • Robbins, Stephanie. S. ve Antonis C. Stylianou (2003). “Global Corporate Web Sites: An Empirical Investigation of Content and Design.” Information Management 40: 205-212.
  • Ryan, Michael. (2003). “Public Relations and the Web: Organizational Problems, Gender and Institution Type.” Public Relations Review 29: 335-349.
  • Wilcox, Dennis, Cameron, Glene.T. Ault, Philip.H., Agee, Warren.K. (2003). Public Relations. Seventh edition. USA: Pearson Education.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mesude Canan Öztürk Bu kişi benim

Rasime Ayhan Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Öztürk, M. C., & Yılmaz, R. A. (2013). Türkiye’de Halkla İlişkiler Şirketleri ve Reklam Ajansları Web Sayfalarını Nasıl Kullanıyorlar?. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(19), 9-27.