One of reinvented television formats in Turkey is fashion programmes. Today Bugün Ne Giysem, aired on Show Tv, is the most popular among them. Being an important part of the day-time and re-popularizing the fashion programmes as a format, this tv program establishes a narravite through the format. With fashion’s own class character, this narrative has a class dimension. In this respect, airings after the quarter finals of the second season were studied through critical discourse analysis. Also, unique format of Bugün Ne Giysem was explained with regard to the progress of Turkey’s television formats, the concepts of class and fashion were discussed and analysis consisting of three parts was revealed at the end of the study
Türkiye’nin yeniden gündeme gelen televizyon formatlarından biri de moda programlarıdır. Günümüzde bunlar arasında en popüler olan, Show Tv’de yayınlanan Bugün Ne Giysem’dir. Gündüz kuşağında önemli bir yer kaplayan ve moda programlarını bir format olarak yeniden gündeme getiren bu televizyon programında format aracılığıyla bir anlatı kurulur. Modanın da sınıfsal karakteri nedeniyle, kurulan bu anlatının sınıfsal bir boyutu vardır. Bu çalışma, programda kurulan anlatının sınıfsal boyutunu ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda eleştirel söylem analizi aracılığıyla programın ikinci sezonunun çeyrek finalden sonrası incelenmiştir. Ayrıca Türkiye’de format gelişim sürecine kısaca değinilerek Bugün Ne Giysem’in kendine özgü formatı aktarılmış, analizi mümkün kılan moda ve sınıf kavramları tartışılmış, üç alt kategoriden oluşan analiz ise çalışmanın sonunda yer almıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 19 |