BibTex RIS Kaynak Göster

Basic Concepts in Mass Media “Model of Co-orientation”

Yıl 2013, Sayı: 19, 127 - 140, 01.06.2013

Öz

With the emergence of the mass media, the effects of these instruments have been started to discuss. Impacts of these effects on society and individuals are still being debated today. These effects which are dealt with theories of communication, are periodically examined. The power of the effects, the direction of the message varies from period to period. However, the focus of the debate has always been the effect itself. Within the context of the study, one of the surveys coorientation model and results of which this model put forward are discussed

Kaynakça

  • Akın H., Mahmut, (2011). Toplumsallaşma Sözlüğü. Konya: Çizgi.
  • Balcı, Şükrü ve Akar, Hüsamettin (2010). “Siyasal Bilgilendirmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart Yerel Seçimleri Konya Araştırması.” e-Journal of New Word Sciences Academy 5 (2): 282-305.
  • Baseer, Abdul , Alvi, Sofia Dildar ve Fareha, Zafran (2012), “Culture Bound Differences in Mode of Greetings in Hindus and Muslims-A Case in Intercultural Communication.” Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research In Business vol:3 no:10: 93-100.
  • Bronn, Peggy Simcic ve Bronn, Carl (2000). “A Reflective Stakeholder Approach: Co-orientation as a Basis For Communication and Learning”, Presented at the 7th International Public Relations Research Symposium, Bled, Slovenia.
  • Bostancı, Naci (2010). Siyaset ve Medya, İstanbul: Özgür.
  • Erdoğan, İrfan (2008). İletişimi Anlamak, Ankara: Pozitif.
  • Erdoğan, İrfan ve Alemdar Korkmaz (2010). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, Ankara: Pozitif.
  • Guth, David ve Marsh, Charles (2005). “Coorientation”, Adventures in Public Relations: Case Studies and Critical Thinking. Boston. ISBN: 0-205-40570-3
  • Gökçe, Orhan (2003). İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan.
  • Güngör, Nazife (2011). İletişim: Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal. Işık, Metin (2000). İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro.
  • Işık, Metin (2002). Kitle İletişim Sistemleri: Dünya ve Türkiye Bağlamında, Konya: Eğitim.
  • Işık, Metin (2012). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim.
  • Le Bon, Gustav (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat.
  • Maigret, Eric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Halime Yücel (çev.), İstanbul: İletişim.
  • McQuail, Denis ve Sven, Windahl (2010), İletişim Modelleri: Kitle İletişim Çalışmalarında. Konca Yumlu (çev.) Ankara: İmge.
  • Mora, Necla (2008). Medya ve Kültürel Kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt:5, Sayı:1: 2-14.
  • Oskay ,Ünsal (1992). İletişimin ABC’si. İstanbul: Simavi.
  • Severin, Werner J. ve Tankard, James W. (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. Ali Atıf Bir ve Serdar Sever (çev.), Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Tekinalp, Şermin ve Uzun, Ruhdan (2009). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Beta.
  • Yaylagül, Levent (2010). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot.

Kitle İletişiminde Temel Kavramlar “Co-oryantasyon Modeli”

Yıl 2013, Sayı: 19, 127 - 140, 01.06.2013

Öz

Kitle iletişim araçlarının ortaya çıkması ile beraber, bu araçların etkileri tartışılmaya başlanmıştır. Bu etkilerin toplumun ve bireyler üzerindeki etkisi günümüzde hala tartışma halindedir. İletişim kuramlarında ele alınan bu etkiler, dönemsel olarak incelenmektedir. Etkilerin gücü, mesajın yönü dönem dönem değişiklik göstermek ile beraber, tartışmanın odak noktası her zaman etki olmuştur. Çalışma kapsamında etki araştırmalarından co-oryantasyon modeli ve bu modelin ortaya koyduğu sonuçlar tartışılmıştır

Kaynakça

  • Akın H., Mahmut, (2011). Toplumsallaşma Sözlüğü. Konya: Çizgi.
  • Balcı, Şükrü ve Akar, Hüsamettin (2010). “Siyasal Bilgilendirmede İletişim Araç ve Yöntemlerinin Önem Düzeyi: 29 Mart Yerel Seçimleri Konya Araştırması.” e-Journal of New Word Sciences Academy 5 (2): 282-305.
  • Baseer, Abdul , Alvi, Sofia Dildar ve Fareha, Zafran (2012), “Culture Bound Differences in Mode of Greetings in Hindus and Muslims-A Case in Intercultural Communication.” Interdisciplinary Journal Of Contemporary Research In Business vol:3 no:10: 93-100.
  • Bronn, Peggy Simcic ve Bronn, Carl (2000). “A Reflective Stakeholder Approach: Co-orientation as a Basis For Communication and Learning”, Presented at the 7th International Public Relations Research Symposium, Bled, Slovenia.
  • Bostancı, Naci (2010). Siyaset ve Medya, İstanbul: Özgür.
  • Erdoğan, İrfan (2008). İletişimi Anlamak, Ankara: Pozitif.
  • Erdoğan, İrfan ve Alemdar Korkmaz (2010). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, Ankara: Pozitif.
  • Guth, David ve Marsh, Charles (2005). “Coorientation”, Adventures in Public Relations: Case Studies and Critical Thinking. Boston. ISBN: 0-205-40570-3
  • Gökçe, Orhan (2003). İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan.
  • Güngör, Nazife (2011). İletişim: Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal. Işık, Metin (2000). İletişimden Kitle İletişimine. Konya: Mikro.
  • Işık, Metin (2002). Kitle İletişim Sistemleri: Dünya ve Türkiye Bağlamında, Konya: Eğitim.
  • Işık, Metin (2012). Kitle İletişim Teorilerine Giriş. Konya: Eğitim.
  • Le Bon, Gustav (1997). Kitleler Psikolojisi. İstanbul: Hayat.
  • Maigret, Eric (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi. Halime Yücel (çev.), İstanbul: İletişim.
  • McQuail, Denis ve Sven, Windahl (2010), İletişim Modelleri: Kitle İletişim Çalışmalarında. Konca Yumlu (çev.) Ankara: İmge.
  • Mora, Necla (2008). Medya ve Kültürel Kimlik. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt:5, Sayı:1: 2-14.
  • Oskay ,Ünsal (1992). İletişimin ABC’si. İstanbul: Simavi.
  • Severin, Werner J. ve Tankard, James W. (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. Ali Atıf Bir ve Serdar Sever (çev.), Eskişehir: Kibele Sanat Merkezi.
  • Tekinalp, Şermin ve Uzun, Ruhdan (2009). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Beta.
  • Yaylagül, Levent (2010). Kitle İletişim Kuramları: Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Pazarbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Pazarbaş, M. (2013). Kitle İletişiminde Temel Kavramlar “Co-oryantasyon Modeli”. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(19), 127-140.