Internet users “formerly known as the audience” become actively involved in the production and dissemination of content through a variety of online applications, especially through blogs. The participation of ordinary people in the media as well as the professional journalists, results in an increase in source (content producer) diversity in media. This increase in source diversity is thought to lead a potential increase in content diversity, but that assumption needs to be tested by empirical evidence. The present study aims to test that assumption by the means of a case study on Turkish sport media and examines the changes brought by football blogs in Turkish sport media where the low content diversity is a significant problem. By using the method of content analysis, the study sets out to compare the daily newspapers and football blogs, and to measure the diversity of football clubs and football players mentioned in these two given realms. The study findings suggest that the football blogs perform better than newspapers in providing content diversity and to a certain extent, they lead to an increase in content diversity in sport media
“Eskiden izleyici/okuyucu olarak bilinen” internet kullanıcıları, bloglar başta olmak üzere çeşitli çevrimiçi uygulamalar yoluyla, aktif olarak içerik üretimi ve paylaşımına katılmaktadırlar. Böylece kamusal alana yeni ve farklı sesler dâhil olmakta, medyada söz söyleyenlerin sayısı artmaktadır. Profesyonel gazetecilerin yanı sıra sıradan insanların da medyaya katılımları, medyada kaynak (içerik üreticisi) çeşitliliğini arttırmaktadır. Kaynak çeşitliliğindeki bu artışın potansiyel olarak medyada arz edilen içerik çeşitliğinde de bir artışa yol açacağı düşünülse de, bu varsayımın ampirik çalışmalarla sınanması gerekmektedir. Bu çalışma, söz konusu varsayımı içerik çeşitliliği açısından önemli sorunların yaşandığı Türkiye spor medyası örneğinde sınamayı amaçlamakta ve futbol bloglarıyla birlikte Türkiye spor medyasında meydana gelen değişimi araştırmaktadır. Çalışma, içerik analizi yöntemini kullanarak günlük gazeteler ile futbol bloglarını karşılaştırmakta ve bu iki ayrı mecrada konu edilen futbol kulüplerinin ve futbolcuların çeşitliliğini ölçmektedir. Araştırmanın bulguları, blogların içerik çeşitliliği anlamında gazetelerden daha iyi performans gösterdiğini ve spor medyasında futbol bloglarıyla birlikte yaşanan kaynak çeşitliliği artışının belli ölçüde bir içerik çeşitliliği artışına da yol açtığını ortaya koymaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |