Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 32, 769 - 781, 31.12.2019
https://doi.org/10.31123/akil.619619

Öz

This work determines how war movies reflect social traumas in Post-Yugoslavian cinema,  discusses the question “how real is the reality” asked by Slavoj Žižek (Looking Away, An Introduction to Jacques Lacan Through Popular Culture, 2008) and attempts to ideologically analyse the relationship between social reality and social fantasy by focusing the movie The Enemy (directed by Dejan Zečević 2011).

Kaynakça

  • Asuman, S. (2006). Hayalet Ev: Yeni Türk Sinemasında Aidiyet, Kimlik ve Bellek, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Dijana, J. (2014). The Genealogy of Dislocated Memory: Yugoslav Cinema after the Break, (Unpublished Doctoral Dissertations). University of Massachusetts, Department of Communication, https://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1061&context=dissertations_2. Erişim Tarihi: 10. 12.2018.
  • Dijana, J. (2016). Dislocated Screen Memory: Narrating Trauma in Post-Yugoslav Cinema. Basingstoke, Hampshire: Palgrave MacMillan.
  • Dino, M. (2015). Post-Yugoslav Cinema: Towards a Cosmopolitan Imagining. Basingstoke: Palgrave MacMillan.
  • Erözden, Ozan (2017). Geçmişle Yüzleşme ve Ceza Adaleti:Yugoslavya Deneyimi. Ankara: Dost Yayınevi.
  • Harper, S. (2017). Screening Bosnia: Geopolitics, Gender and Nationalism in Film and Television Images of the 1992-1995 War. New York: Bloomsbury Academic.
  • Ravetto-Biagioli, K. (2012). Laughing into an Abbyss: Cinema and Balkanization, A., Imre (Ed.). A Companion to Eastern European Cinemas (77-100). Chichester: John Wiley & Sons.
  • Kübler-Ross, E. (2010). Ölüm ve Ölmek Üzerine. (Çev. E. Uşaklı). Ankara: April Yayıncılık.
  • Lacan, J. (2017). Psikanalizin Dört Temel Kavramı: Seminer 11. Kitap. (Çev. N. Erdem). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Vladan, P. (28.04.2011). Dejan Zečević- Regista. https://cineuropa.org/en/interview/202451/, Erişim Tarihi: 13.02.2019.
  • Zečević, D. (Yönetmen). (2011). Neprijatelj [Film]. Sırbistan, Bosna Hersek, Hırvatistan, Macaristan: Biberche, Balkan Film, Tivoli Film Prodüksiyon, Maxima Film.
  • Zizek, S. (10.01.2016). Fanteziyi Kat etmek Gerekir. (Çev. E. Kurtay). http://kurtayacademics.com/2016/01/10/fanteziyi-katetmek-gerekir/. Erişim Tarihi: 08.02.2019.
  • Žižek, S. (2002). Kırılgan Temas. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Žižek, S. (2008). Yamuk Bakmak: Popüler Kültürden Jacques Lacan’a Giriş. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Žižek, S. (2011). İdeolojinin Yüce Nesnesi. (Çev. T. Birkan) (4. Basım). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Žižek, S. (2018). Şiddet. (Çev. A. Ergenç). İstanbul: Encore Yayıncılık.

Post-Yugoslav Sineması’nda Savaş Konulu Filmlerde Toplumsal Fantezi: “Düşman”

Yıl 2019, Sayı: 32, 769 - 781, 31.12.2019
https://doi.org/10.31123/akil.619619

Öz

Çalışmada, Post-Yugoslavya sinemasında savaş konulu filmlerde toplumsal travmaların nasıl cisimleştirildiği saptanacak, Slavoj Žižek’in Yamuk Bakmak (2008) adlı kitabında Jacques Lacan’ı referans alarak sorduğu “Gerçek ne kadar gerçektir?” sorusu tartışılarak, toplumsal gerçeklik ve toplumsal fantezi arasında kurulan ilişki Dejan Zečević’in yönetmenliğini yaptığı, 2011 yapımı Düşman (Neprijatelj) adlı film özelinde ideolojik analizle cevaplanacaktır.

Kaynakça

  • Asuman, S. (2006). Hayalet Ev: Yeni Türk Sinemasında Aidiyet, Kimlik ve Bellek, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Dijana, J. (2014). The Genealogy of Dislocated Memory: Yugoslav Cinema after the Break, (Unpublished Doctoral Dissertations). University of Massachusetts, Department of Communication, https://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1061&context=dissertations_2. Erişim Tarihi: 10. 12.2018.
  • Dijana, J. (2016). Dislocated Screen Memory: Narrating Trauma in Post-Yugoslav Cinema. Basingstoke, Hampshire: Palgrave MacMillan.
  • Dino, M. (2015). Post-Yugoslav Cinema: Towards a Cosmopolitan Imagining. Basingstoke: Palgrave MacMillan.
  • Erözden, Ozan (2017). Geçmişle Yüzleşme ve Ceza Adaleti:Yugoslavya Deneyimi. Ankara: Dost Yayınevi.
  • Harper, S. (2017). Screening Bosnia: Geopolitics, Gender and Nationalism in Film and Television Images of the 1992-1995 War. New York: Bloomsbury Academic.
  • Ravetto-Biagioli, K. (2012). Laughing into an Abbyss: Cinema and Balkanization, A., Imre (Ed.). A Companion to Eastern European Cinemas (77-100). Chichester: John Wiley & Sons.
  • Kübler-Ross, E. (2010). Ölüm ve Ölmek Üzerine. (Çev. E. Uşaklı). Ankara: April Yayıncılık.
  • Lacan, J. (2017). Psikanalizin Dört Temel Kavramı: Seminer 11. Kitap. (Çev. N. Erdem). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Vladan, P. (28.04.2011). Dejan Zečević- Regista. https://cineuropa.org/en/interview/202451/, Erişim Tarihi: 13.02.2019.
  • Zečević, D. (Yönetmen). (2011). Neprijatelj [Film]. Sırbistan, Bosna Hersek, Hırvatistan, Macaristan: Biberche, Balkan Film, Tivoli Film Prodüksiyon, Maxima Film.
  • Zizek, S. (10.01.2016). Fanteziyi Kat etmek Gerekir. (Çev. E. Kurtay). http://kurtayacademics.com/2016/01/10/fanteziyi-katetmek-gerekir/. Erişim Tarihi: 08.02.2019.
  • Žižek, S. (2002). Kırılgan Temas. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Žižek, S. (2008). Yamuk Bakmak: Popüler Kültürden Jacques Lacan’a Giriş. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Žižek, S. (2011). İdeolojinin Yüce Nesnesi. (Çev. T. Birkan) (4. Basım). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Žižek, S. (2018). Şiddet. (Çev. A. Ergenç). İstanbul: Encore Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehra Yiğit

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Yiğit, Z. (2019). Post-Yugoslav Sineması’nda Savaş Konulu Filmlerde Toplumsal Fantezi: “Düşman”. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(32), 769-781. https://doi.org/10.31123/akil.619619