İletişim eğitimi, kuramsal ve akademik gelişmelere ek olarak sektörün dinamiklerini de yakından takip etmelidir. Bu nedenle iletişim fakülteleri, lisans ders programlarını geliştirirken sektörün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın temel hedefi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin lisans ders programlarını, sektörün talepleri ve eğilimleri ile karşılaştırmaktır. Bu doğrultuda, iş ilanlarının en yoğun olduğu web siteleri ve önemli medya kuruluşlarının sitelerindeki iş ilanları incelenmiştir. İnceleme sürecinde iletişim uzmanı, gazeteci uzmanı, halkla ilişkiler uzmanı, reklam uzmanı ve radyo televizyon uzmanı pozisyonları ele alınmıştır. İş ilanlarında ortak görevler ve beceriler belirlenmiş ve bu gereksinimler, ilgili fakülte ders programlarıyla karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin ders programlarının genel olarak sektör taleplerine uygun olduğu, ancak bazı görevler ve becerileri geliştirecek derslerin eksik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İncelemeler, Gazetecilik programının sektör isteklerine en uygun olduğunu ve Radyo Televizyon ve Sinema programının teknik bilgi ve beceri açısından diğer programlara göre daha üstün olduğunu göstermiştir.
In the field of communication education, it is crucial to closely follow not only theoretical and academic developments but also the ever-changing dynamics of the industry. Therefore, communication faculties should take the sector's needs into consideration when developing undergraduate course programs. The primary purpose of this study is to compare the undergraduate curricula of Kyrgyz-Turkish Manas University Faculty of Communication with the demands and trends of the sector. To achieve this, an analysis was conducted on websites with the highest number of job postings and the job postings on the websites of significant media organizations. During the review process, positions such as communication specialist, journalist, public relations specialist, advertising specialist, and radio and television specialist were examined. Common tasks and skills were identified in job postings, and these requirements were then compared with the relevant faculty curricula. As a result, it was concluded that the course programs of Kyrgyz-Turkish Manas University Faculty of Communication are generally in line with sector demands, but some courses aimed at developing certain tasks and skills are missing. The reviews showed that the Journalism program is best suited to industry demands, and the Radio, Television, and Cinema program outperforms other programs in terms of technical knowledge and skills.
Communication Education Faculty of Communication Sector Trend Curriculum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gazetecilik, Radyo-Televizyon, İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 42 - 20. Yıl Özel Sayısı |