Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni İletişim Teknolojileri ve Film İzleme Alışkanlıkları

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 163 - 174, 15.11.2018

Öz

Günümüzün iletişim olanakları internet ve sosyal medyayla birlikte yeni bir boyut kazanırken

sinema sektörü de bu gelişmelerden birçok farklı yönde etkilenmektedir. İnternetin erişebilirliği,

hızı ve kapasitenin artmasına paralel olarak insanoğlunun televizyon izleme alışkanlıklarında

olduğu gibi, film izleme alışkanlıklarında da birçok değişiklik olduğu görülmektedir. Bir önceki

dönemde sinema filminin gösterimi sinema salonlarının ardından dvd ve daha sonra televizyon

aracılığıyla mümkünken, bugün neredeyse istenilen her filme sinema salonu gösterimi dışında

yasal ya da yasal olmayan birçok yoldan ulaşmak mümkündür. Bunun bir yolu televizyon

platformlarında ücretli olarak filmi satın almakken, diğer bir yolu yasal olmayan internet sitelerinden

filmi indirmek ya da online olarak izlemektir. Bunun sinema sektörüne zararları ayrı bir

çalışma konusudur. Bu çalışmada bu durumun sektörel ve ekonomik boyutları dışındaki, genç

sinema izleyicisinin internet üzerinden film izleme alışkanlıkları ve motivasyonu ele alınmıştır.

İnternet ve bilgisayar kullanımına daha yatkın, iletişim teknolojileri kullanımı daha üst düzeyde

olması bakımından çalışma evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Alan araştırması yöntemi

kullanılarak, verilerinin anket tekniğiyle çözümleneceği çalışmada, örneklem olarak çalışma

evrenini temsil ettiği düşünülen Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri belirlenmiştir.

Öğrencilerin internet üzerinden film izleme alışkanlıklarının ve motivasyonlarının neler olduğu

ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aytekin, Ç. (2012). Yeni Medyada Sosyal Ağ Uygulaması Olarak Twitter ve Fikir Madenciliği. (Der. Yengin, D.), Yeni Medya Ve.. içinde. (s. 102-122). İstanbul: Anahtar Kitaplar.
  • Başaran, F. (2010). İletişim Teknolojileri ve Toplumsal Gelişme. Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. (Der: Binark, M.), Ankara: Ayrıntı Yayınları.
  • Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. Yeni Medya Çalışmaları, içinde. Ankara: Dipnot Yayınevi.
  • Çomu, T & Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlemesi. (Der: Binark, M.), Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri içinde (s.26- 87) Ankara: Ayrıntı Yayınları.
  • Dahlgren, P. (2017). İnternet, Kamusal Alanlar ve Siyasal İletişim: Dağılma ve Müzakere. (Çev. Demirci, E. ve Türk, G. D.), (Der. Aydoğan, F.) Yeni Medya Kuramları içinde. (s. 173-195). İstanbul: Der Yayınları.
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 163 - 174, 15.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Aytekin, Ç. (2012). Yeni Medyada Sosyal Ağ Uygulaması Olarak Twitter ve Fikir Madenciliği. (Der. Yengin, D.), Yeni Medya Ve.. içinde. (s. 102-122). İstanbul: Anahtar Kitaplar.
  • Başaran, F. (2010). İletişim Teknolojileri ve Toplumsal Gelişme. Ankara: Ütopya Yayınevi
  • Binark, M. (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri. (Der: Binark, M.), Ankara: Ayrıntı Yayınları.
  • Binark, M. (2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorular ve Yöntem Sorunu. Yeni Medya Çalışmaları, içinde. Ankara: Dipnot Yayınevi.
  • Çomu, T & Halaiqa, İ. (2014). Web İçeriklerinin Metin Temelli Çözümlemesi. (Der: Binark, M.), Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri içinde (s.26- 87) Ankara: Ayrıntı Yayınları.
  • Dahlgren, P. (2017). İnternet, Kamusal Alanlar ve Siyasal İletişim: Dağılma ve Müzakere. (Çev. Demirci, E. ve Türk, G. D.), (Der. Aydoğan, F.) Yeni Medya Kuramları içinde. (s. 173-195). İstanbul: Der Yayınları.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Karaduman

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 13 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaduman, S. (2018). Yeni İletişim Teknolojileri ve Film İzleme Alışkanlıkları. Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 163-174.

24084         24085           24086                 24087             24090

Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)