İnsanlık tarihi boyunca, eğitim,
çeşitli toplumlardaki en temel tartışma konularından biri olmuştur. Eğitim,
aynı zamanda insanlığın gelişimindeki en önemli kilometre taşlarından biridir.
Bu nedenle, mümkün olan en iyi eğitim yöntemine ulaşmak için çok sayıda eğitim
teorisi geliştirilmiştir.
John Dewey, eğitim teorisi
tarihindeki en etkili filozoflardan biridir. Bu makalede, Latince “philosophia
perennis” terimi, Antik Yunan’ın paideia kavramı ve Dewey’in eğitim teorisi
arasındaki benzerlikler ve farklılıklar tartışılacaktır. Makale, Dewey’in
çalışmalarında eğitim kavramının, tıpkı philosophia perennis’in sonsuzluğu
gibi, yaşamın sonuna dek devam edecek
türden bir süreç olduğunun gösterilmesiyle sonlanacaktır.
Throught the history of humanity,
education has been one of the fundamental matters of debate in all kinds of
society. Education is also one of the most important milestones in human
development. Therefore a great number of theories of education have been developed
by the people in order to reach the best potential method of education.
John Dewey is one of the most
influential philosophers in the history of education theory. In this article,
the similarities and the differences of the Latin term “philosophia perennis”,
the idea of paideia of Ancient Greek philosophy and Dewey’s education theory
will be discussed. The paper will conclude by showing that in Dewey’s works the
concept of education is a kind of process which continue till the end of life
just like the endlessness of “philosophia perennis”.
Education paideia philosophia perennis philosophy pragmatism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)