Finansal okuryazarlık kavramı her geçen
gün ülkeler ve toplumlar açısından daha önemli hale gelmektedir. Günden güne
daha karmaşık bir hale gelen finansal sistem, teknolojinin de gelişmesi ile
finansal yönetim ve finansal kararlar konusunda karar almayı güçleştiriyor.
Finansal okuryazarlık konusu toplumun her kesimini ilgilendirmektedir. Toplumun
geleceğine yön vermesi beklenen genç nüfusun, finansal kavramları bilmesi ve
finansal konularda doğru karar verecek kadar yeterliliğe sahip olması ülkeler
açısından çok önemlidir. Dolayısıyla bu kadar önemli bir konunun öğretilmesi ve
geliştirilmesine yönelik eğitimlerin çok küçük yaşlardan itibaren verilmesi ve
önemle üzerinde durulması gerekmektedir. Bu çalışmada ilköğretim çağındaki
öğrenciler üzerinde finans, bütçe, fiyat, harcama ve tasarruf gibi finansal
kavramların bilinirlik düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca
öğrencilere finansal okuryazarlık eğitimi verildikten sonra finansal
kavramların öğrenilme seviyeleri ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışma sonucunda
öğrencilerin genel olarak finansal kavramları duydukları ancak
tanımlayamadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Konu ile ilgili verilen finansal
eğitimin sonucunda öğrencilerin finansal okuryazarlık farkındalıklarının
arttığı gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 5 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)