Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi her geçen
gün biraz daha artmaktadır. Özellikle son dönemlerde bireysel internet
kullanımı artış göstermiş ve buna bağlı olarak da dijital araçlar günlük
yaşamdan eğitime, iş hayatından sağlığa ve eğlenceye kadar farklı alanlarda/sektörlerde
yaygınlaşmıştır. Dijitalleşen dünyada bireylerin hayatını kolaylaştırması ve
çevreye uyum sağlayabilmesi için, teknolojiyi nasıl kullanacaklarını bilmesi
büyük bir önem arz etmektedir. Farklı teknolojileri doğru şekilde kullanmak ve
doğru bilgiye ulaşmak için de yüksek dijital okuryazarlığa sahip olmak
gerekmektedir.
Teknolojinin
değişimine ve gelişimine en hızlı uyum gösteren sektörlerin başında bankacılık
sektörü gelmektedir. Şubelerden yapılan işlemlerin büyük bir çoğunluğu artık
internet bankacılığı ya da mobil bankacılık uygulamaları üzerinden
gerçekleştirilmektedir. Buradan hareketle bu çalışmada, banka müşterilerinin
dijital okuryazarlık düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Kurulan lojistik
(binary) regresyon modeli sonucunda; yaş ve eğitim durumu değişkenlerinin banka
müşterilerinin dijital okuryazarlık düzeyi üzerinde anlamlı bir etkisinin
olduğu ve genç bireylerin dijital okuryazar olma eğiliminin daha fazla olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 7 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)