Uluslararası Sergiler sanayi devrimi sonrasında giderek artan üretim, gelişen teknoloji ve sanayi alanlarındaki ürünlerin uluslar arasında paylaşılarak arz ve talep dengesinin yaratılmaya çalışıldığı büyük organizasyonlardır. 19.yüzyılın ortalarında başlayan bu sergiler zaman içinde değişerek günümüze kadar gelmiştir. Küreselleşme çağında uluslararası sergiler ekonomik, kültürel ve sanatsal anlamda farklı ülkeler ve kıtalar arasındaki etkileşimde önemli rol oynamıştır. Bu uluslararası platformda ülkeler sadece üretimleriyle değil mimari kimlikleriyle de kendilerini temsil etmişlerdir. Bu çalışmada, Osmanlı İmparatorluğunun St. Louis Sergisi’nde oluşturduğu İstanbul’dan gerçek bir kesitin temsili ele alınacak ve bu temsilin Mısır’la arasındaki rekabet sonucunda gerçekleştirildiği ileri sürülecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Yayınlanma Tarihi | Haziran |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Sayı 7 |
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AKSOS)