BibTex RIS Kaynak Göster

7th And 8th Grades Students’ Misconceptions About Decimal Numbers (The Case Of Uşak)

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 1, 269 - 289, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • Yıldırım, C., Matematiksel Düşünme, Remzi Kitabevi, İstanbul, (1999).
  • Baykul, Y., İlköğretimde Matematik Öğretimi, Öğretmen El Kitabı: Modül 6, Milli Eğitim Yayınları, Ankara, (1999).
  • Fidan, N., Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Yayınevi, İstanbul, (1996).
  • Şahin, F., Okul Öncesinde Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Beta Basım A.Ş., İstanbul, (1988).
  • Tabak, R. S., İletişim ve Eğitim Araçları, Ankara: T.C. Sağlık Bakanlığı A.Ç.S.-AP Genel Müdürlüğü Yayını, (1996).
  • Rıza, E. T., Eğitim Teknolojisi Uygulamaları I, Anadolu Matbaası, İzmir, (1997).
  • Çilenti, K., Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, 3. Baskı, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, (1988).
  • Sulak, H., Ardahan. H., Ondalık Sayıların Öğretiminde Yanılgıların Teşhisi ve Sebeplerinin Belirlenmesi, II.Ulusal Eğitim Sempozyumu 16- 18 Eylül, M.Ü., İstanbul, (1996).
  • Bell, A., Baki, A., Ortaöğretim Matematik Öğretimi, YÖK/MEB İşbirliği Projesi, Ankara, (1997).
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/ortamatc1/unite3.doc (23.12.2005)
  • Steinle, V., Stacey, K., Students And Decimal Notation: Do They See What We See?, (1998a). http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/DSME/decimals/SLIMversion/back info/refs/newMAVDecimals98.pdf (15.03.2006)
  • Steinle, V., Stacey, K., The Incidence of Misconceptions of Decimal Notation Amongst Students in Grades 5 to 10, (1998b). http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/DSME/decimals/SLIMversion/back info/refs/MERGA98stst.pdf (11.03.2006)
  • Sulak, H., Ardahan. H., Avcıoğlu, A. ve Sulak, H., Sayıların Öğretiminde Yanılgıların Teşhisi ve Alınması Gereken Tedbirler, Selçuk Ünv. Araştırma Vakfı Projesi, Konya, (1999).
  • Steinle, V., Stacey, K., A Longitudinal Study of Children’s Thinking About http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/DSME/decimals/SLIMversion/back info/refs/PME99.pdf (15.03.2006) Analysis, (1999).
  • Ardahan, H., Ersoy, Y., İlköğretimde Materyal Destekli Kesir ve Ondalık Kesirlerin Öğretimi, (2003). http://www.matder.org.tr/bilim/iomdkvokmto.asp?ID=43 (27.11.2005)
  • Tezcan, C., İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Rasyonel Sayı Kavramını Algılamasında Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, (2003).
  • Gür, H., Seyhan, G., İlköğretim 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar (2004).http://www.matder.org.tr/bilim/gshg.asp?ID=76 (27.11.2005) Hataları ve Kavram Yanılgıları,

İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 1, 269 - 289, 01.06.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılar konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezinde bulunan, ilköğretim okullarında öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 1024 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında Bell ve Baki tarafından hazırlanmış olan ‘Ondalık Kesirlerle İlgili Teşhis Testi’nden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri doğru-yanlış frekans tablosundan yararlanılarak ve her bir soru için yanılgı oranı tespit edilerek çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ondalık sayılarla karşılaştırma konusunda, ondalık kısmı daha çok basamaklı olanın daha büyük olduğu; ondalık sayılarla çarpma konusunda, doğal sayılarda olduğu gibi çarpma işleminin sonucunun daima çarpanlardan büyük çıkması gerektiği gibi kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Yıldırım, C., Matematiksel Düşünme, Remzi Kitabevi, İstanbul, (1999).
  • Baykul, Y., İlköğretimde Matematik Öğretimi, Öğretmen El Kitabı: Modül 6, Milli Eğitim Yayınları, Ankara, (1999).
  • Fidan, N., Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Yayınevi, İstanbul, (1996).
  • Şahin, F., Okul Öncesinde Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri, Beta Basım A.Ş., İstanbul, (1988).
  • Tabak, R. S., İletişim ve Eğitim Araçları, Ankara: T.C. Sağlık Bakanlığı A.Ç.S.-AP Genel Müdürlüğü Yayını, (1996).
  • Rıza, E. T., Eğitim Teknolojisi Uygulamaları I, Anadolu Matbaası, İzmir, (1997).
  • Çilenti, K., Eğitim Teknolojisi ve Öğretim, 3. Baskı, Kadıoğlu Matbaası, Ankara, (1988).
  • Sulak, H., Ardahan. H., Ondalık Sayıların Öğretiminde Yanılgıların Teşhisi ve Sebeplerinin Belirlenmesi, II.Ulusal Eğitim Sempozyumu 16- 18 Eylül, M.Ü., İstanbul, (1996).
  • Bell, A., Baki, A., Ortaöğretim Matematik Öğretimi, YÖK/MEB İşbirliği Projesi, Ankara, (1997).
  • http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/kitaplar/ortamatc1/unite3.doc (23.12.2005)
  • Steinle, V., Stacey, K., Students And Decimal Notation: Do They See What We See?, (1998a). http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/DSME/decimals/SLIMversion/back info/refs/newMAVDecimals98.pdf (15.03.2006)
  • Steinle, V., Stacey, K., The Incidence of Misconceptions of Decimal Notation Amongst Students in Grades 5 to 10, (1998b). http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/DSME/decimals/SLIMversion/back info/refs/MERGA98stst.pdf (11.03.2006)
  • Sulak, H., Ardahan. H., Avcıoğlu, A. ve Sulak, H., Sayıların Öğretiminde Yanılgıların Teşhisi ve Alınması Gereken Tedbirler, Selçuk Ünv. Araştırma Vakfı Projesi, Konya, (1999).
  • Steinle, V., Stacey, K., A Longitudinal Study of Children’s Thinking About http://extranet.edfac.unimelb.edu.au/DSME/decimals/SLIMversion/back info/refs/PME99.pdf (15.03.2006) Analysis, (1999).
  • Ardahan, H., Ersoy, Y., İlköğretimde Materyal Destekli Kesir ve Ondalık Kesirlerin Öğretimi, (2003). http://www.matder.org.tr/bilim/iomdkvokmto.asp?ID=43 (27.11.2005)
  • Tezcan, C., İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Rasyonel Sayı Kavramını Algılamasında Karşılaştıkları Güçlüklerin Belirlenmesi ve Çözüm Önerileri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir, (2003).
  • Gür, H., Seyhan, G., İlköğretim 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Ondalık Sayılar (2004).http://www.matder.org.tr/bilim/gshg.asp?ID=76 (27.11.2005) Hataları ve Kavram Yanılgıları,
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehra Yılmaz Bu kişi benim

Kürşat Yenilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 8 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, Z., & Yenilmez, K. (2008). İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(1), 269-289.
AMA Yılmaz Z, Yenilmez K. İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Haziran 2008;8(1):269-289.
Chicago Yılmaz, Zehra, ve Kürşat Yenilmez. “İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2008): 269-89.
EndNote Yılmaz Z, Yenilmez K (01 Haziran 2008) İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 8 1 269–289.
IEEE Z. Yılmaz ve K. Yenilmez, “İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 269–289, 2008.
ISNAD Yılmaz, Zehra - Yenilmez, Kürşat. “İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 8/1 (Haziran 2008), 269-289.
JAMA Yılmaz Z, Yenilmez K. İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2008;8:269–289.
MLA Yılmaz, Zehra ve Kürşat Yenilmez. “İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ)”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2008, ss. 269-8.
Vancouver Yılmaz Z, Yenilmez K. İLKÖĞRETİM 7. VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ONDALIK SAYILAR KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI (UŞAK İLİ ÖRNEĞİ). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2008;8(1):269-8.