Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 1, 264 - 273, 24.04.2017

Öz

Bu çalışmada aynı kesit alana ve dış ölçülere sahip farklı kesit geometrilerinde tasarlanmış alüminyum
profil yapıların eğilme, burulma ve çarpışma enerjisi sönümleme kabiliyetlerinin kıyaslanması ve
performans değerlendirmeleri yapılmıştır. Bu amaçla oluşturulan geometriler beş adet silindirik ve dört
adet kare kesitli olarak iki gruba ayrılmıştır. Dış hat ölçüleri aynı olan geometriler, kesit alan miktarları
aynı olacak şekilde değişken iç kesit tasarımlarına sahiptir. Sonlu elemanlar metodu kullanılarak profil
yapıların farklı tip yük altındaki mekanik davranışları incelenmiştir. Analiz sonuçları, Eğilme ve döndürme
yükleri altındaki Maksimum von-misses gerilmeleri, rijitlik değerlerinin kıyaslanması, çarpışma
testlerinde ise Maksimum ve ortalama çarpışma kuvvetleri, Sönümlenen enerji ve Spesifik enerji
sönümleme oranlarının kıyaslanması olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada eğilme ve burulma yüklerinde
yüksek performans gösteren profil yapıların eksenel çarpışma yüklerinde daha düşük performans
gösterebildiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Abramowicz, W., Jones, N., 1986. Dynamic progressive buckling of circular and square tubes. Int. J. Impact Engng, , 4, 243–270
  • Tehrani P.H., Pirmohammad S., 2007. Collapse study of thin-walled polygonal section columns subjected to oblique loads. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 221, 801 - 810
  • Tehrani P.H., Nikahd M., 2016. Effects of ribs on S-frame crashworthiness. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 226, 1679 – 1689
  • Schneider, F., Jones, N., 2004. Impact of thin-walled high-strength steel structural sections. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 218, 131 – 158
  • Kim, H., 2002. New extruded multi-cell aluminum profile for maximum crash energy absorption and weight efficiency. Thin-Walled Struct, 40, 311–327
  • Lee D.C., Lee S.H., Han C.S.A., 1999, Design on the chassis frame of passenger car using beam and spring elements (in Korean). J. Korean Soc. Automot. Engrs, 7, 89–96.
  • Fukuo, K., Fujimura, A., Saito, M., Tsunoda, K., and Takiguchi, S., 2001, Development of the ultra-low-fuelconsumption hybrid car-insight. JSAE Rev., 22, 95–103
  • Cengiz, B., Emin, S., Sureyya, E.B., Fatih, A., Toprak, T., Mugan, A., 2011, Railroad passenger car collision analysis and modifications for improved crashworthiness, Int J Crashworthiness, 16, 319–329
  • Tehrani, H., Nankali A., 2010, Study on characteristics of a crashworthy high-speed train nose, Int J Crashworthiness, 15, 161–173
  • Jusuf, A., Dirgantara, T., Gunawan, L., Putra I., 2015, Crashworthiness analysis of multi-cell prismatic structures, Int J Impact Eng, 78, 34–50
  • Xie, S., Zhou, H., 2014, Multi-objective optimisation of a vehicle energy absorption structure based on surrogate model, J Cent South Univ, 21 , 2539–2546
  • Cengiz A., Uçar, M., 2012, “Crash Pendulum” Energy Absorption Test System, Experimental Techniques, 36, 33-38.
Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 1, 264 - 273, 24.04.2017

Öz

Kaynakça

  • Abramowicz, W., Jones, N., 1986. Dynamic progressive buckling of circular and square tubes. Int. J. Impact Engng, , 4, 243–270
  • Tehrani P.H., Pirmohammad S., 2007. Collapse study of thin-walled polygonal section columns subjected to oblique loads. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 221, 801 - 810
  • Tehrani P.H., Nikahd M., 2016. Effects of ribs on S-frame crashworthiness. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 226, 1679 – 1689
  • Schneider, F., Jones, N., 2004. Impact of thin-walled high-strength steel structural sections. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 218, 131 – 158
  • Kim, H., 2002. New extruded multi-cell aluminum profile for maximum crash energy absorption and weight efficiency. Thin-Walled Struct, 40, 311–327
  • Lee D.C., Lee S.H., Han C.S.A., 1999, Design on the chassis frame of passenger car using beam and spring elements (in Korean). J. Korean Soc. Automot. Engrs, 7, 89–96.
  • Fukuo, K., Fujimura, A., Saito, M., Tsunoda, K., and Takiguchi, S., 2001, Development of the ultra-low-fuelconsumption hybrid car-insight. JSAE Rev., 22, 95–103
  • Cengiz, B., Emin, S., Sureyya, E.B., Fatih, A., Toprak, T., Mugan, A., 2011, Railroad passenger car collision analysis and modifications for improved crashworthiness, Int J Crashworthiness, 16, 319–329
  • Tehrani, H., Nankali A., 2010, Study on characteristics of a crashworthy high-speed train nose, Int J Crashworthiness, 15, 161–173
  • Jusuf, A., Dirgantara, T., Gunawan, L., Putra I., 2015, Crashworthiness analysis of multi-cell prismatic structures, Int J Impact Eng, 78, 34–50
  • Xie, S., Zhou, H., 2014, Multi-objective optimisation of a vehicle energy absorption structure based on surrogate model, J Cent South Univ, 21 , 2539–2546
  • Cengiz A., Uçar, M., 2012, “Crash Pendulum” Energy Absorption Test System, Experimental Techniques, 36, 33-38.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdulkadir Cengiz

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Cengiz, A. (2017). Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(1), 264-273.
AMA Cengiz A. Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. Nisan 2017;17(1):264-273.
Chicago Cengiz, Abdulkadir. “Statik Ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17, sy. 1 (Nisan 2017): 264-73.
EndNote Cengiz A (01 Nisan 2017) Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17 1 264–273.
IEEE A. Cengiz, “Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 17, sy. 1, ss. 264–273, 2017.
ISNAD Cengiz, Abdulkadir. “Statik Ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi 17/1 (Nisan 2017), 264-273.
JAMA Cengiz A. Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2017;17:264–273.
MLA Cengiz, Abdulkadir. “Statik Ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 17, sy. 1, 2017, ss. 264-73.
Vancouver Cengiz A. Statik ve Dinamik Yük Altındaki Çekme Alüminyum Profillerde Kesit Alan Tasarımının Mekanik Davranışa Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2017;17(1):264-73.