Tarih
biliminin veri toplama araçlarından biri olan sözlü tarih, eğitim
uygulamalarında bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak kullanılmaktadır. Sözlü
tarih çalışmaları, eğitim alanında genelde bir proje kapsamında yapılmaktadır.
Yapılan bu projelerin en ünlüsü, Cornell Üniversitesi’nden 1966 yılında mezun
olduktan sonra Amerika Birleşik Devletleri’nin Georgia Eyaleti’nde hizmet veren
Rabun Gap-Nacoochee Lisesi’nde görev yapmaya başlayan Eliot Wigginton
tarafından başlatılan The Foxfire Projesi’dir. Bu başarılı girişim, 1966’dan
günümüze kadar ara verilmeksizin sürdürülmüştür. Bu çalışmanın amacı, okul
temelli sözlü tarih projelerinin öncüsü olan The Foxfire Projesi’nin 1966’dan
günümüze kadar uzanan başarı öyküsünü ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada
doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Veri analizi sonucunda The
Foxfire Projesi’yle ilgili bazı önemli bulgulara ulaşılmıştır. Birincisi, ilk
defa 1968 yılında bir okul dergisi olarak başlayan The Foxfire, Amerika ve
dünya çapında bilimsel bir dergi hüviyeti ve ünü kazanmıştır. İkincisi,
öğrencilerin sözlü tarih çalışmalarını bir araya getiren ve büyük bölümü öğretmen
Wigginton tarafından düzenlenen 12 ciltlik kitap serisi yayınlanmıştır.
Üçüncüsü, bu proje kapsamında zaman içinde geliştirilen öğrenme ve öğretme
tecrübeleri, “The Foxfire Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımı Programı” adıyla bir
modele dönüştürülmüştür. Son olarak bu proje, Amerika’da birçok okulda benzer
projelerin yapılmasına ve dergilerin çıkarılmasına ilham kaynağı olmuştur.
sözlü tarih yerel tarih tarih öğretimi entegrasyon the foxfire projesi
Oral
history is one of the data collection tools of history used as a teaching and
learning method in educational implementations. Oral history implementations
are generally made within the scope of a project in education area. The most
famous of these projects is The Foxfire Project, initiated by Eliot Wigginton,
who began his career at the Rabun Gap-Nacoochee High School, Georgia, the USA
where he graduated from Cornell University in 1966. This successful initiation
has been continuing without interruption since 1966. The aim of this study is
to show the success story of The Foxfire Project, the pioneer of school-based
oral history projects, from beginning to the present. For this purpose, the
method of document analysis was preferred in the study. At the end of the data
analysis, some important findings have been figured out about The Foxfire
Project. First, The Foxfire, which started as a school magazine in 1968,
acquired a national and international scientific journal identity and
reputation. Secondly, 12-volume series of books were published, most of which
were edited by teacher Wigginton, in order to bring together the oral history
studies of students. Third, the learning and teaching experiences developed
within the project throughout the time have been transformed into a model
called “The Foxfire Approach to Teaching and Learning Method”. Finally, the
project has been a source of inspiration for making of similar school-based
projects and issuing of school magazines.
oral history local history teaching history integration the foxfire project
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |