BibTex RIS Kaynak Göster

Primary School Seventh Grade Students’ Opinions About the Mathematics Course

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 100 - 117, 01.12.2010

Öz

The aim of this current study was to determine the opinions, attitudes and expectations of the seventh grade
students regarding the mathematics course.
There was a total of 49 7th grade students from the Şahin Yılmaz Elementary School in Bursa involved in
this study in which the researchers used a questionnaire including three open-ended questions. The data consisting
of the students’ responses were analyzed by using content analysis. The researchers transformed the qualitative data
to the quantitative one by using certain procedures. After that the researchers used the categorical and frequency
analysis in the analysis of the quantitative data.
The study showed that the content of the mathematics course played curial roles in the students’ opinions
and attitudes towards mathematics and that the participants liked mathematics teaching with games and activities.

İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Hakkındaki Düşünceleri

Yıl 2010, Cilt: 3 Sayı: 2, 100 - 117, 01.12.2010

Öz

Çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin 2005 yılı ders programına uygun olarak okutulan Matematik dersi hakkındaki görüş ve düşünceleri ile dersten beklentilerini belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, Bursa ili Osmangazi ilçesi Şahin Yılmaz İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören toplam 49yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır ve bu öğrencilerden kendilerine yazılı olarak verilen 3 açık uçlu soruyu cevaplandırmaları istenmiştir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu aşamada, öğrencilerin sorulara verdikleri açık uçlu cevaplar belli aşamalardan geçirilerek sayılara dökülmüş ve böylece nitel veriler nicelleştirilmiştir. Ardından, nicelleştirilmiş veriler için frekans analizi ve kategorisel analiz yöntemlerine başvurulmuştur. Çalışmanın sonunda, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında ve matematik dersi hakkındaki düşüncelerinde dersin içeriğinin oldukça etkili olduğu, öğrencilerin çoğunun oyunlarla ve etkinliklerle öğrenmeyi sevdiği belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83HM58MD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Sezgin Memnun Bu kişi benim

Recai Akkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Memnun, D. S., & Akkaya, R. (2010). Primary School Seventh Grade Students’ Opinions About the Mathematics Course. Journal of Theoretical Educational Science, 3(2), 100-117.